הלוחש לסוסים מתיכון 'אור'



אורן מור, תלמיד כיתה ט' בתיכון 'אור', זכה באליפות ישראל ברכיבה על סוסים עד גיל 20. בדרך גבר על 25 רוכבים בני 18 ומעלה

אורן מור, תלמיד כיתה ט' בתיכון 'אור' מטה יהודה זכה בשבוע שעבר באליפות ישראל לרכיבה על סוסים עד גיל 20 במקצועות הריינינג והדרבי.

"אני מאד אוהב לרכב ורואה גם את עתידי במקצוע הרכיבה", סיפר מור לאחר התחרות. "התחרויות מצריכות משמעת רבה של אימונים אבל זה שווה את ההנאה ואת ההישגים".

"מדובר בהישג גדול מאוד משום שאורן הוא צעיר הרוכבים. כל יתר הרוכבים הם בני 18 ומעלה", מספרת האם נורית. "תחרות הריינינג היא תחרות מאוד קשה עם שופטים מחו"ל וקריטריונים נוקשים. צריך להיות מאוד מדויק, לשלוט בסוס ולהבין את שפת הגוף שלו. כל החיים של אורן סובבים סביב הסוסים ויש הרבה ויתור על כל מה שמסביב. הוא מתאמן בין שלוש לארבע פעמים בשבוע ונוסע לתחרויות בסופי השבוע. המטרה הבאה שלו היא להוציא תעודת מדריך רכיבה ואז לנסוע להתחרות בחו"ל".

עבור אורן, שהחל ללמוד רכיבה בגיל 8, זו אינה הזכייה הראשונה באליפויות רכיבה. כבר בגיל 10 התחרה בפעם הראשונה ובגיל 12 זכה באליפות ישראל בריינינג. שנה לאחר מכן, בגיל 13, זכה בתחרות הדרבי הישראלי. השנה, בגיל 15 ניצח שוב בתחרות הריינינג דרבי עד גיל 20, כשבדרך עקף יותר מ- 25 רוכבים שהשתתפו בתחרות. 

לאורך כל השנים מלווים הוריו של מור את בנם במסירות, ותומכים בו באימונים הקשים ובתחרויות. גם חבריו מצטרפים לאימונים ולתחרויות ומהווים מקור תמיכה עבורו.

"במטה יהודה צומחים אלופים", נמסר מלשכת ראש המועצה משה דדון. "תוך שנים ספורות הפך תיכון 'אור' לבית ספר שמייצג מצוינות עם הצלחות מוכחות. אנו עדים לתוצאות כבר ארבע שנים. אנו מברכים את אורן על הנחישות וההתמדה שהובילו אותו למקום הראשון ומאחלים לו בהצלחה בהמשך".

"הצטיינות בספורט כמו בכל דבר דורשת השקעה, התמדה וכישרון. אורן ניחן בכל אלו ואנו גאים בו מאוד", סיכמה בסיפוק מנהלת תיכון 'אור' עידית ניב. 

על תחרות רכיבת סוסים

ריינינג (Reining) היא תחרות רכיבה המציגה אילוף סוסים בסגנון מערבי, בה הרוכב מוביל את הסוס לסדרה של תרגילים קבועים. התרגילים אמנם קבועים ואינם משתנים ממקצה למקצה, אך הסדר שלהם יכול להשתנות. במהלך מקצה ריינינג, יבצע הסוס עצירה במקום והחלקה (Slide Stop), הסתובבות על רגל ציר (Spin Rollback), החלפות רגלים (Flying Lead Change) ומעגלים. כל העבודה במהלך המקצה נעשית בדהרה מהירה (Canter) ובדהרה איטית (Lop).

ריינינג מזוהה לעתים כ'דרסאז' של הרכיבה המערבית', מכיוון שהוא דורש מהסוס להיות קשוב ומכוונן אל תנועותיו של הרוכב, אשר צריכות להיות כמעט בלתי נראות ותוך כך עליו (הרוכב) להוביל את הסוס לאורך המסלול בתאום ובדיוק. על הסוס להיראות רגוע ונינוח לאורך כל המקצה; כל תזוזה שמעידה על לחץ או חוסר שקט מצדו (נפנוף בזנב בחוסר שקט, רקיעה ברגלים הקדמיות או האחוריות וכו') ישוקללו לרעה בציון של הרוכב.

דרבי הוא סוג מרוץ סוסים, הקרוי על שם הדרבי של אפסום (שעדיין מתקיים במסלול אפסום באנגליה). האפסום של דרבי נקרא בתורו על שם אדוארד סמית'-סטנלי, הרוזן ה-12 מדרבי, שהחל את מסורת המרוץ ב-1780.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה