סטודנטים ירושלמים למען החברה



רון דאר ומור זעירא, סטודנטים להפרעות בתקשורת במכללת הדסה, מאמינים ששינוי במודעות הציבור יביא לכך שלאנשים עם אפזיה ולמשפחות שלהם יהיה יותר קל להשתלב בחברה הנורמטיבית, כעת הם שמו להם למטרה להעלות את המודעות ויצרו סרטון להעברת המסר

בירושלים, ממש במרכז העיר, נמצא מרכז אדלר לאפזיה במכללה האקדמית הדסה. אפזיה היא פגיעה נרכשת בשפה ודיבור. אנשים עם אפזיה מאבדים את היכולת שלהם להשתמש בשפה בעקבות פגיעה מוחית (שבץ מוחי,תאונת דרכים, פיגוע ועוד) . מדובר באנשים שהשפה שלהם הייתה תקינה עד לאותו האירוע, הפגיעה השפתית גרמה להם  לאבד באופן פתאומי את יכולותיהם להביע את מחשבותיהם  ורצונותיהם ופגעה ביכולתם  ליצור תקשורת  עם בני משפחתם וחבריהם. למרות קשיי השפה, האינטליגנציה שלהם והצורך התקשורתי והחברתי לא נפגעים כלל. כדי לתת מענה לקשיים אלו נפתח לפני 6 שנים מרכז אדלר לאפזיה במכללה האקדמית הדסה.

לחיות עם אפזיה הינה חוויה מאוד בודדה לאדם ולבני משפחתו, רבים חיים בתחושה של בדידות וניתוק מהסביבה, בני משפחה רבים מדווחים שבגלל קשיי התקשורת של בני זוגם חל צמצום בולט בקשרים החברתיים שלהם. הפעילות במרכז שמה דגש רב גם  לעבודה עם משפחתו של האדם עם האפזיה.

לאחר התנסות של כחצי שנה במרכז אדלר לאפזיה במכללת הדסה, במסגרת הלימודים, בחרו רון דאר ומור זעירא להמשיך להגיע להתנדב במרכז על חשבון זמנם. כך מדי יום רביעי, למרות שנת הלימודים העמוסה שלהם, הם מתייצבים, עובדים באופן פרטני עם חברי מרכז ועם בני משפחותיהם.

תוך כדי, הם החליטו ליצור שינוי בחברה בישראל שלא יודעת מהי אפזיה. במהלך כל התקופה הם צילמו והפיקו סרט על המרכז, יצאו לשטח, ואפילו הכינו חולצות ואמצעי העברת מסר המדגישות- "אפזיה היא פגיעה שפתית ולא באינטליגנציה", "לאנשים עם אפזיה אין פגיעה באינטליגנציה למרות קשיי השפה שלהם".

נשיא המכללה, פרופ' ברטולד פרידלנדר: "מרגיש גאווה גדולה בסטודנטים שלנו. פרויקט לימודים הוא חשוב לתואר. התנדבות, מלווה אותנו לכל החיים. אני גאה במור ורון ומודה להם על הנתינה המיוחדת שלהן למען נפגעי האפזיה".

החל מהיום (יום ב') ולאורך כל השבוע, הם יקימו דוכן ברחבה של המשביר הישן בכיכר ציון ב 10 בבוקר, בתמיכת העירייה, בו יציגו את המידע על האפזיה לכלל הציבור הירושלמי וכן יצג הסרטון אותו יצרו. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה