איך בוחרים שמלת כלה?



הרגע הכי חשוב בחייך הגיע, את מתחתנת - מזל טוב! מאיפה מתחילים? העיצובים, המחירים, הקשיים, ההתלבטות.. קבלי את המדריך הקצר שלי לבחירת הלוק המחמיא לך ביותר

החתונה שלי קרבה. כן ממש עוד דקה וחצי, 20 יום, שבועיים וקצת. הלחץ מורגש בכל איבר בגוף, התרגשות שיא, הראש לא מפסיק לעבוד ולהריץ שוב ושוב את הכל, פשוט הכל. איך יהיה האיפור, השיער, איך יהיה האוכל, כמות האנשים, מי יגיע, מי יבריז, איך תהיה המוזיקה ומה יהיה הפאקינג מזג-אוויר ביום הזה (הרי המדינה שלנו ממש מזכירה את תאילנד במזג-אוויר וכן, גם מזה אני צריכה לחשוש). אם לגלות סוד קטן, החשש הגדול ביותר שהיה לי זאת שמלת הכלה שלי. אז חיפשתי ובחרתי מעצבת מדהימה. יחד ציירנו את הדוגמה, בחרנו בד, תפרנו, ביצענו תיקונים ועשיתי הכל כדי שהיא תתאים בול פגיעה למידה שלי.

איך בוחרים שמלת כלה? זאת כנראה השאלה הכי קשה שיצא לי לענות עליה בעצמי, והחלטתי פשוט לזרום.. כי כשזורמים הכל הולך טוב יותר ובאנרגיות חיוביות הרבה יותר. אז בחרתי פשוט מה שהתחשק לי באותו רגע בתוספת מכלול כל המרכיבים שהחלטתי שאף פעם לא אשים/אענוד/אלבש בחיי. תמיד אמרו לי "תדגישי את האזור הכי מחמיא לך" זה קל להגיד וקשה מדיי לביצוע. מה הכי מחמיא בלבן? ואם אחשוף צד אחד, לא אוכל גם לחשוף את הצד השני, בד נשפך או קצת נפוח? כל השאלות האלה הציפו אותי ובסוף החלטתי! החלטה סופית ותפורה מכף רגל ועד צוואר. נשמע קל? רחוק מלהיות. אבל אולי אוכל לעזור לכן בבחירת השמלה האידיאלית עבורכן.

לפני שמתחילים בראש ובראשונה את חייבת לערוך סקר שוק קטן: חברות לעבודה, חברות ללימודים, אושיות אופנה, שופוהוליקיות או סתם בחורות מגניבות שאת בהחלט יכולה לסמוך עליהן. הבנות האלו יוכלו לתת לך כיוון לגבי מעצבים שונים, טווחי מחירים, סוגי שמלות, עיצובים שונים וכו'.. גם הצצה קטנה לדוגמאות של שמלות באינטרנט תוכל להועיל במקרה שפשוט אין לך מושג! אני לדוגמה כל חיי חלמתי על שמלה נשפכת שסגורה לגמרי מקדימה ופתוחה בגב. בפועל, החלטתי לחשוף מקדימה ולהוסיף חצאית שתיתן מעט נפח לשמלה.

אחרי שסיימת לחפש, להסתכל ולהתרשם, קחי דף ועט והכיני לך רשימה הכוללת את כל סלוני הכלות בהן את מעוניינת לבקר. טלפני לכולם ותעשי מספר ימי מדידות מרוכזים. למדידות הגיעי עם שמלה קלילה ונעל עקב בגובה שאת תהיי מסוגלת להתהלך עליו ערב שלם. (דעתי בעניין זה היא שהגבוה מוסיף הרבה ללוק ולכן - אל תתקמצני על הגובה… נוחות ויופי לא הולכים יד ביד אף פעם - הם בריב תמידי!)

מחירים: ישנם מעצבי כלה רבים בשוק. טווח המחירים מתחיל ב-1000 (במכירות חיסול של מעצבים) ומסתיים בעשרות אלפים. החליטי מראש מה התקציב שאת יכולה לעמוד בו. אל תשכחי שמדובר בסה"כ בערב אחד בחייך ומדובר בשמלה שתלבשי ל-6 שעות בלבד. מכאן והלאה אתן לך להחליט לבד כמה את מוכנה ומעוניינת להוציא. שימי לב, שבגלל שמדובר בכלה כל ההוצאות מוכפלות ועל השמלה הפשוטה ביותר אצל מעצב טוב את יכולה לשלם עשרות אלפים רק בגלל שמדובר בצבע לבן ואת כלה! אם את מגניבה ויש לך גוף טוב, לכי תתפרי את שמלת החלומות שלך - זול, מותאם בדיוק לגוף ובעיצוב אישי שלך.

הקשיבי לנתונייך: כלה שנראית מדהים ביום חתונתה היא כלה הקשובה לנתוני הגוף שלה ומבינה מה הגזרה המחמיאה לה ביותר. כמו שאמרתי קודם, זה לגמרי נשמע קלישאתי אבל ככה זה עובד. אם בורכת במחשוף מהמם וכתפים צרות שמלה פתוחה מקדימה תחמיא לך יותר, ואם את פחות אוהבת את החזה שלך תמיד תוכלי לחשוף את אזור הגב. אגן רחב דורש חצאית שתטשטש את האזור וממש לא שמלה צמודה בגזרת "בת הים" נשמע מסובך? אולי. אבל ברגע שתפגשי עם המעצב ותתחילי למדוד שמלות שונות, לאט לאט תתחילי לתפוס כיוון. אל תשכחי לקחת איתך מישהי שתלווה אותך לאורך כל הדרך. במקרה של רוב הבנות זאת אמא - אבל אני הייתי הולכת על בחורה אופנתית ומגניבה שתוכל לתת לך טיפים ראויים והערות לתיקון, כי בעיני אמא - את יפה בכל מצב (ובתכלס - זה לא ממש תורם לבחירה).

סטיילינג וסגנוןזה אחד המרכיבים החשובים ביותר בעיני. אם תשאלי אותי במקרה של כלות - less is more. יש לנו נטייה בארץ להיראות סופר-דופר-מוגזמות ביום חתונתנו כי אנחנו פשוט רוצות הכל - גם חצאית נפוחה, גם מחשוף מקדימה, גם בגב, גם איפור בעיניים, גם אודם, זר ואקססוריז כי אי אפשר לוותר. אז זהו שממש לא! תקבלי החלטה לגבי אזור בפנים שאת מעוניינת להדגיש - אם יש לך שפתיים עבות ובשרניות לכי על אודם בגווני בורדו ועיניים נקיות לחלוטין, ולהיפך. כמו כן, אם את שמה עגילים בולטים, תוותרי על השרשרת ולכי על צמיד עדין. כל המוסיף גורע וחבל. את הכי יפה כפי שאת ופורים זה בחודש מרץ!

עונת חתונות מוצלחת!

תהנו, תרקדו ותשמחו…

אוהבת, בר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה