אחים חסיד נבחרה לבצע פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים



חברת אחים חסיד נכנסת לפרויקטים של פינוי בינוי בירושלים. לאחרונה העניקה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישור עקרוני לתוכנית שהגישה החברה ברחוב בן זכאי 1 הסמוך לצומת אורנים. התוכנית כוללת פינוי של 16 דיירים ובנייה של כ-45 דירות יוקרתיות חדשות במקומן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה העניקה אישור עקרוני לפרויקטים של פינוי בינוי אותם תבצע חברת האחים חסיד.

"אף שמכפלות הבינוי עדיין נמוכות (יחס של 2:81 על כל דירה שנהרסת), מסביר שרון חסיד ממנהלי החברה, "חברת אחים חסיד מאמינה באזור ובמקביל החלה לבחון מתחמים נוספים לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי. הקמת פרויקט פינוי בינוי ברחוב בן זכאי וקידום פרויקטים נוספים בסמיכות לאזורים היוקרתיים בעיר על-ידי החברה, תסמן את הרחבת מעגל שכונות יוקרה בירושלים. רחוב בן זכאי הנחשב חלק משכונת הקטמונים יהיה חלק מרחוב עמק רפאים היוקרתי, הנהנה מצמידות למושבה הגרמנית ולפארק המסילה. הדבר יביא לכניסה של אוכלוסייה חדשה וקביעת רף מחירים חדש". 

הפרויקט המקודם יושב בקרן רחוב יוחנן בן זכאי סמוך לרחובות עמק רפאים, פייר קניג ואלעזר המודעי. אל המתחם נכנסה 'אחים חסיד' לפני כשנתיים, לאחר שקיימה מגעים עם דיירי הבניין ונבחרה על-ידם. בעוד שכיום מרבית הדיירים מתגוררים בדירות קטנות בשטח של כ-60 מ"ר בבניין ישן בן 40 שנה, ללא תחזוקה ותשתית מתאימה - חברת אחים חסיד תעניק לכל דייר דירה בשטח של כ-100 מ"ר, חניה, מחסן, מעלית ומרפסת לכל דירה.

במסגרת התוכנית המקודמת יכלול הבניין החדש כ-45 דירות כאמור, והוא יתנשא לגובה של 12-14 קומות. במסגרת הליך הפינוי תממן חברת אחים חסיד לדיירים שכר דירה שווה ערך לשכירות באזור לאורך כל תקופת הבניה. בחברה מעריכים כי הפרויקט יושלם תוך 36 חודש ממתן תוקף לתוכנית.

"ידוע לנו שבניין גבוה ידרוש מהדיירים הוצאות גבוהות יותר לוועד בית וארנונה, אבל מנגד אנחנו רוצים לשפר את איכות חיינו", מסביר דייר בפרויקט, "כיום אנחנו מתגוררים בבניין רקוב, ישן מאד, שעמודי התמך שלו חלשים והטיח מתפורר. לא ניתן להתעלם מהשדרוג המשמעותי שאנו עתידים לקבל, זאת לצד הרווח הכלכלי, עקב זהותה של חברת אחים חסיד בהקמת מיזמים יוקרתיים בעיר".

"מעבר לעניין הכלכלי יש פה עניין בטיחותי לכל דבר ועניין. ההצעה בכללותה היא לטובת הדייר ולכן רוב הדיירים באחדות דעים ומעוניינים לקדם את הפרויקט. עם זאת גם אצלנו יש מתנגדים בודדים ואני מקווה שבאמצעות הכוונות הטובות של כולם נצליח. בסך הכל התחלנו פה תהליך עם חברת 'אחים חסיד'אשר לה שם חזק נרדף ליוקרה המחזיקה בניסיון בבנייה של למעלה מ-40 שנה. החברה מקדמת את הפרויקט במרץ מול כל המוסדות הרלוונטיים". 

נכון להיום דירות שלושה חדרים בבניין בשטח של כ-60 מ"ר נמכרות בשוק במחיר של 1.1 מיליון שקל. חברת אחים חסיד תעניק למפונים דירות של למעלה מ-100 מ"ר, ומעריכה שהן ישווקו בשוק במחיר התחלתי של כ-2 מיליון שקל.

מהלך דומה ביצעה חברת אחים חסיד לפני כשבע שנים כאשר נכנסה לשכונת הקטמונים, שנחשבת לשכונת מצוקה. "באמצעות פרויקט "גני ציון" שהקימה החברה  בלב השכונה היא הצליחה לשנות את פניה, להחדיר למקום אוכלוסייה במעמד סוציו-אקונומי גבוה ולעלות את מחירי הדיור בכל האזור. כך החברה צופה גם כאן. חברת אחים חסיד תמשיך לקדם פרויקטים דומים שיהפכו בהדרגה לחלק מהמושבה הגרמנית היוקרתית. מהשדרוג שיעשה מי שירוויח בגדול הם בעיקר התושבים המקומיים", דברי חסיד.

גם בעיריית ירושלים רואים בחיוב את הפרויקט שמקדמת החברה ברחוב בן זכאי. "שכונת גוננים מוגדרת כשכונה להתחדשות עירונית ואנו שמחים על כל יוזמה שצצה בשכונה וכמובן על כניסת חברות גדולות דוגמת "אחים חסיד" לתחום של התחדשות עירונית", מוסיף עמית פוני מנהל המיזם להתחדשות עירונית ודיור בהישג יד בעיריית ירושלים, "העירייה רואה את התכנית בחיוב ובכוונתנו לסייע לקדמה תוך שיתוף פעולה עם היזם והתושבים". 

תמונה באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה