הן יושבות מדברות וצוחקות והידיים לא מפסיקות לעשות לולאות וקשירות. קבוצת הנשים מ"אחוזת בית הכרם" בירושלים לא מפסיקות לסרוג, אף לא לרגע. כיום, שנה וחצי לאחר שהתחילו לסרוג במסגרת קבוצתית, יוצאות 20 מנשות הבית בפעם השלישית לתרום את עבודתן לבתי אומנה ובתי מחסה לילדים

מאות מטרים של צמר נסרגו לפריטים מרשימים ביופיים על ידי קבוצת "סבתא סורגת", שחברות בה נשות בית הדיור המוגן "אחוזת בית הכרם" בירושלים.

התרומה הברוכה כוללת מעל 12,000 מטרים של צמר בשלל צבעים. עשרות פרטי לבוש, שמיכות, בובות, שלים, ברטים, גרביים ועוד.

מיקי בלומברג, יוזמת קבוצת הסורגות מספרת כי "ראיתי שיש נשים רבות באחוזה שיודעות לסרוג והחלטתי לאסוף אותן לקבוצה ולפתוח חוג מסודר. הדיירות סורגות פריטים מרשימים במראם ואיכותם: מכפפות דרך סוודרים, שמיכות, גרביים וצעיפים. הצמר מגיע דרך  תרומות מדיירי הבית. את התוצרים אנחנו תורמות לילדים ולמבוגרים שידם אינה משגת או שנמצאים בסכנה".

בקבוצה חברות כעשרים נשים שאת מלאכת הסריגה הן מכירות מילדות. מיקי בלומברג סורגת מגיל צעיר ואף העבירה את חדוות היצירה לביתה שיוצרת אף היא בצמר ואף תרמה לנשות הבית את גלילי הצמר הראשונים. ההחלטה לתרום את הפריטים, מספרת בלומברג, הגיעה טרם הקמת הקבוצה כאשר ראתה בבית נשים סורגות. לאחר מחשבה נוספת היא החליטה להקים מועדון סריגה והיום המועדון הוא חוג נוסף בין יתר חוגי הבית. בעזרת לימור דסקל, מנהלת התרבות של הבית הן מצאו מספר בתי אומנה ובתי מחסה לילדים והניעו את  הסורגות לעמול במרץ על מנת להגדיל את התרומה.

בית הכרם הינו דיור מוגן יוקרתי מרשת אחוזות רובינשטיין הממוקם בלב שכונת רמת בית הכרם השלווה והיפה בירושלים. הבית מציע לאוכלוסייה הבוגרת את כל האפשרויות לחיים טובים ונוחים: דירות יפהפיות במספר גדלים, חברה נעימה ואיכותית, צוות מסור ואוהב, מתקני ספורט משוכללים, הרצאות מרתקות, מגוון עצום של פעילויות יומיומיות, שירותי בריאות ורפואה צמודה ועוד.

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה