אני מאמין באמונה שלמה



טבע האדם לחקור ולהתעניין, מביא אותנו לעיתים לסף שבירה של ערכים ודרכי עולם. האם חינוך ההורים לאמונה, צניעות ודרך ארץ, מתערערת כשמגיעים לגיל הגילוי העצמי? האנשים שעומדים לידנו על הבר בתוך כל ההמולה, למעשה לא מייצגים דבר ממה שחשבנו. תכירו את האנשים שמוצאים את דרכם מהעולם הדתי ביום, אל העולם החילוני בלילה

חשבתם פעם מי עומד לידכם בכניסה למועדון או על הבר?  אני לא חושבת שאי פעם התעסקנו בפרטים הקטנים והשוליים האלה. קצת קשה להתחיל לנתח אנשים כשאנחנו ממש שיכורים, אבל תתפלאו אילו סיפורי חיים מסתתרים בכל אחד מהבליינים סביבנו. בעברי עבדתי כמארחת באחד ממועדוני העיר ופגשתי אנשים רבים, אחד מהם לא אשכח לעולם- הוא היה חרדי בשעות היום ובליין מהולל בשעות הלילה. אם אתם שואלים את עצמכם למה זה מעניין? משום שהשבוע פגשתי בו באחד ממועדוני העיר ושאלות רבות הציפו אותי.

איש לא יודע על החיים הכפולים שהוא מנהל שנים, ועל ההתחבטויות שלו עם עצמו לגבי חשיפת זהותו האמיתית בפני משפחתו. פעם ראיתי אותו עובר בליל שישי ליד המועדון עם אביו ואחיו ולאחר חצי שעה, הוא כבר עמד בכניסה למועדון יחד עם בליינים רבים ולא השאיר זכר לזהותו מלבד תעודת הזהות שנשא עימו. יש לציין שהתבייש הבחור הצנוע, להראות לי את התעודה שלא הסתירה את השישיות והבגדים השחורים.  אני מאמינה שחשש שהסיטואציה הכול כך מוזרה תביך אותו מול כולם.

אתם שואלים את עצמכם מה הייתה החלטתי? הכנסתי בחיוך שקט את הבחור הדתי ואפילו התעניינתי במהלך הערב אם הוא נהנה לצלילי המוסיקה הרועשת והזרה, וקיבלתי את תשובתי בחיוך חזרה ממנו כשיצא בשעה מוקדמת לעולם המקביל בו הוא חי. כל הדרך הביתה שאלתי את עצמי אם ריח הסיגריות לא מפליל אותו במיוחד בליל שישי, השיכרון והבגדים ה"חילוניים"? את התשובות לשאלות אלה לא אקבל לעולם. הייתה לי ההזדמנות לשאול את אותן שאלות מסורבלות בסוף השבוע האחרון, כאשר נתקלתי בו בשנית במועדון בלב העיר. לא, לא העזתי לשאול אבל קיוויתי בליבי שמצא את נחלתו ושקט נפשו. הלוואי והחיים הכפולים האלה שהוא נאלץ לחיות מתוך פחד ואולי נוחות, פסקו והוא בחר בדרך אחת ונכונה לו.

במהלך הערב נתקלתי באנשים נוספים, מגוונים וללא ספק שונים אחד מהשני. חייכתי בנימוס לכולם, אבל הראש לא הפסיק לעבוד ולשאול שאלות קשות לתשובה. אין לנו מושג מי עומד לידנו בתוך הבר או המועדון שבו אנו מבלים, ולכל אחד מאותם אנשים סיפור חיים מעניין. מה שמשמח אותי, היא העובדה כי כולנו מוצאים ללא הבדלים שפה משותפת בעולם הלילה ובמיוחד בעיר מיוחדת ומגוונת כמו ירושלים. אנו רוקדים לאותם צלילי מוסיקה רועשת, שותים את אותם המשקאות ומשתייכים לאותה שכבת גיל (טוב לא תמיד).

כולנו חולקים משהו משותף באותו הערב, אך מתעוררים למציאויות שונות ובאמת מסקרנות. אני בכל אופן למדתי על עצמי משהו חדש ואפילו לקבל את האחר ללא תנאי, כי לעולם לא אדע מה מסתתר מאחורי אותו אדם שעמד לידי על הבר.

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו.

זכרו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה