עוד לא אבדה תקוותנו...



העלמות של בעלי חיים מתרחשות בכל יום, יש כאלו שחוו את זה על בשרם או ראו את סבלו של אדם קרוב. זה לא כיף ולא נעים לאבד חייה. יש אנשים שיתארו את זה כאילו איבדו ילד

כמה טיפים שכדאי לאמץ לתוך הזיכרון ולפעול מהר:

הזמן הקריטי למציאת כלב שאבד הוא 24 השעות הראשונות. תפעלו מהר אחרת ככל שתחכו, יותר הכלב יכול להתרחק.

כדי למצוא את בעל החיים  האהוב  צריך לחשוב בצורה עניינית ולפעול ביעילות במטרה להגדיל את הסיכויים.

רוב הכלבים בורחים, או בשפה שלהם "יוצאים לטייל", כי יכול להיות שמשהו עניין אותם באותו רגע. או יכול להיות שזה הדחף המיני של כלב לא מסורס או מעוקר, או מסקרנות של כלבים שמבלים המון זמן בתוך בית ומחפשים ריגוש בחוץ, שערים ודלתות שנשארו פתוחים בטעות, או אירוע מפחיד שיצר מצוקה פתאומית אצל החיה.

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לחפש את הכלב היכן שהוא רגיל להסתובב, בסביבת הבית או בפארקים הסמוכים, שירקו ותקראו לו בשם, תנסו להיעזר בשכנים.

יש לעדכן את הפרטים שלכם ותיאור כלבכם באתר האינטרנט של מאגר השבבים ולוודא שאכן התעדכן.

להכין מודעה מסודרת בהרבה עותקים הכוללת תמונה ברורה (עדיף צבעונית), פרטי זיהוי של הכלב כגון כתמים מיוחדים, סוגו או כל דבר אחר שמייחד את הכלב, היכן הכלב אבד/נגנב, פרס כספי למוצא במידה ותחליטו על כך, וכמובן להוסיף פרטי התקשרות עימכם  אם החלטתם על פרס כספי, מניסיוני האישי, יש חוליגנים שיחשבו שזה שעשוע ויתפסו על זה טרמפ וינסו לשחק לכם על הרגש. שזה לא יבהיל אתכם, אל תתרגשו, יש גם אנשים כאלו. הכי חשוב לא להתייאש.

לתלות את המודעות באזור שבו אבד הכלב. יש להרחיב את רדיוס החיפוש גם לאזורים אחרים  כמו בשכונות הקרובות מאזור האבדה. ליד מכולות, גני שעשועים. רק תזהרו כי יש מקומות שהעירייה מחלקת קנסות על תליית שלטים.

לעבור ולשאול שכנים גם אם צריך לדפוק דלת דלת, לתלות מודעות בלובי של הבניינים ולשים מודעות בתיבות הדואר. לתלות מודעות במרפאות של הווטרינרים. להגיע פיזית לעמותות ולהסגרים בקרבת המקום וגם לערים הסמוכות. יחד עם זאת לשלוח מייל עם הפרטים לכל העמותות. יש רשויות מקומיות שבהן כלבים מורדמים בתוך עשרה ימים מיום הגעתם להסגר.

לשימושכם (בתקווה שלעולם לא תזדקקו), ישנם אוסף של אתרי אינטרנט וטיפים לבעלי חיים שאבדו. פרסמו באתרי אינטרנט רלוונטיים:

אתר פט נט מציע בתשלום הפצת מודעה עם פרטי ותיאור החייה שלכם ותיאורה לכמה מאות רופאים ווטרינרים ועמותות לרווחת בעלי החיים.

באתר SOS תוכלו לדווח על חיה שאבדה לכם או חיה שמצאתם ולהשאיר פרטים בטלפון 03-7441010.

באתר הב-הב ישנו מדריך שלם לכלב אבוד איך למזער את הבעיה של הכלבים האבודים ואיך להגדיל את הסיכוי למצוא חיות מחמד אבודות. כמו כן תוכלו למצוא באתר רשימת אתרים נוספים אשר תסיעה לכם להפיץ את השמועה.

יד 2  

הומלס

פטקינג

פט-נט

אגורה

תנו לחיות לחיות

אתר "מלאכים של רקסי" שבו תוכלו לפרסם ולהרחיב על  ההעלמות  של הכלב.

וכמובן בדף הפייסבוק הפרטי שלכם עם פרטי הכלב.תעזרו גם בחבריכם.

כמו כן אתם מוזמנים להוסיף תגובות והמלצות באזור ה- "תגובות" בחלק התחתון של הדף.

והכי חשוב, שבב אלקטרוני וחגורה שרשומים עליה כל הפרטים שלכם.

ואז חברינו על 4 יהיו כל הזמן בטוחים וכך הלב שלנו יהיה שקט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה