החורף השנה הולך להיות מסעיר, מפוצץ, שונה מעונות קודמות ועם הרבה מאוד טקסטורות. מה מסתתר מאחורי קולקציות החורף של החברות הכי גדולות בארץ ומה קרה לבעלת אחת החברות המצליחות בארץ ובעולם?

מצטערת, אני באמת מצטערת אם לרגע הלחצתי אתכם כשהזכרתי את המילה "חורף" בימים החמים ביותר השנה וגם לא ראיתי כמובן שום ניצוץ של חורף, או של משב רוח קריר.

אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה המדהימה שהקולקציות מוכנות ומקופלות על המדפים. כל הרשתות הגדולות השיקו את קולקציית חורף 2013-2014 וזאת בדיוק הסיבה שהגענו עד הלום.

בחודש האחרון אני שומעת על עשרות תצוגות אופנה, השקות של בגדי מעצבים, קוראת על הפקות וקולקציות בחו"ל ומתעדכנת כל פעם מחדש בעניינים קרירים למדי. 

השבוע נתקלתי בלא מעט כותרות מעניינות וקולקציות שישאירו את כולנו בפה פעור. אז איזה שכבות אנחנו הולכים להעמיס על עצמנו בימים הקרירים בשנה? תפעילו מזגן ותתרשמו.

רנואר היו המותג הישראלי הראשון לעונה שפתחו בתצוגה קפואה במיוחד. ג'ינסים דהויים, פריטי קטיפה שמזכירים לי את החליפות היוקרתיות של סבתא רבה רבה שלי ופריטי ניינטיז שמזכירים לנו עד כמה אהבנו שהוא חלף.
רנואר פתחו את תצוגת האופנה שלהם בעקיצה מסחרית שהם אלו שמכתיבים אופנה והזכירו לציין זאת במשפט פתיחה "זוהי התצוגה הראשונה של מותג ישראלי לעונת החורף". רמז סמוי?! ייתכן.
סרטון ההשראה של החברה רץ אחר הקונספט "להוביל ולא להיגרר" וכדי להמחיש את הרעיון חילקו ליושבים טישרט ומספריים שיעצבו ויגזרו לעצמם חולצה, בלי להיות תלויים בשום מעצב. אחלה תצוגה.
הקטיפה דחקה אותי לפינה. 

נקסט, פקטורי 54 העלו תצוגת אופנה מסחררת במוזיאון תל אביב. הרשת ביקשה להציב רף גבוה ובאופן כללי ניכר שהצליחה. ראינו על המסלול מספר לא קטן של עיצובים נוצצים, פריטי עור דקים, הברקות, מעילי פרווה (שגם ראינו ברנואר) ועשרות פריטים נוספים יוקרתיים יותר ומסחריים פחות.
לסיכום, תצוגת אופנה אומנותית, עם עשרות מעצבים מחו"ל.
מרענן אך לא מפתיע.

קסטרו, שלרגע לא הפסיקו לציין שאופנה מגיעה מתוך תשוקה, דרך, עוצמה ואהבה ניסו לתת פייט לנאום הפתיחה של רנואר והציגו מלחמת הישרדות לא פחות מאכזרית עם קולקציה מרהיבה ושלל גוונים. התצוגה נפתחה בטרנד המשבצות והמשיכה אל קולקציה המתמקדת בג'ינסים מגניבים והרבה ניחוחות של שנות ה-50. דבר נוסף שדאגו להתמקד בו הוא טקסטורות שהפכו את העיצובים: ג'ינסים פשוטים לייחודיים, מעילים קצרים, טוניקות בסגנון אוברסייז והכל בדוגמאות גרפיות. אם תשאלו אותי היו חלקים שאהבתי יותר וכאלה שקצת פחות.

היה אפשר לוותר על גרביוני הרשת והדגשת המותן שכבר ממש לא תופסת. נחמד ולא מחדש.
זארה לא מתעייפים אף פעם, והפעם הציגו תצוגת אופנה עם כותרת מפתיעה שאומרת "זה כבר לא טרנדי להיות בטרנד". 
הקולקציה (שאגב נכנסת ממש בימים אלה לסניפיה) החדשה של זארה מדגימה מינימליזם בלי תחכום מוגזם ומציגה העתקים זולים למעצבי העל (דוגמת נעלי סניקרס שמועתקות מהמעצב ולנטינו) ואווירה אצילית ומסוגננת.
בתצוגה נראו עשרות פריטים וחליפות בדגמי משבצות, מעילים רחבים בצבעי פסטל, עליוניות קצרצרות, חצאיות משוחררות והרבה פאן.
קו הגברים מאידך הוצג כשמרני יותר: מעילים ארוכים, מעילי אופנוענים, מכנסי סקיני, שרוולי עור והרבה סקסטורות. בסה"כ הקולקציה די מרשימה, אך לא הופתעתי.

ידיעה רועשת מבית זארה: בשבוע האחרון במהלך חופשה באי מיורקה נפטרה רוסליה מרה, מייסדת רשת האופנה זארה ומי שנחשבה לאישה העשירה ביותר בספרד. מרה מתה מדום לב, בת 69 במותה. ללא ספק עולם האופנה באבל. יהי זיכרה ברוך.

אז בסימן חורף, שהקדים את זמנו אצלנו בישראל בהרבה, אפרד ממכם. אולי הכתבה תגרום לכם להסתקרן מעט ולכתת את רגליכם לחנויות הממוזגות ולצפות בקולקציית החורף בחנויות.
החגים השנה מגיעים מוקדם מאוד וזו עובדה שתקשה עוד יותר על החנויות למכור לנו בגדים לחג באווירת סתיו. בקיצור הם בבעיה רצינית. מבטיחה לטפל בנושא החגים בכתבות הבאות.

באהבה,
בר.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה