כדור הארץ מתחמם ...ואנחנו האשמים



חוקרים טוענים כי תעשיית בעלי החיים היא הסיבה העיקרית להתחממות של כדור הארץ

תהיתם איך הסטייק שלכם מגיע לצלחת שלכם ? איזה מעיל עור יותר יפה ? ולמה לעזאזל כדור הארץ בסכנה ?

כל אלו הן שאלות מוסריות פוליטיות וכלכליות כשזה נוגע בעולם החי.

את מי אנחנו מנצלים יותר את העולם ? או את החי ? עד מתי ?

עם נתונים כאלו מי צריך אויבים ?! לא צריכים להיות חכמים גדולים כדי להבין שקצב ההתקדמות שלנו הוא לא בעדנו. הטכנולוגיה הירוקה מתקדמת אבל תעשיית הבשר לא.

בכל פחות ממאית השניה בעולם, נשללת זכות לבעל חיים זה או אחר. אם זה בים או ביבשה, הסבל שאנחנו גורמים להם כדי ו שהיה לנו יותר נוח בפלנטה הוא עצום. וכך אנחנו משמידים להם את הבתים, לוקחים להם את הזכות לחיות ומנצלים אותם עד מוות. אבל אם חשבתם שהתנהלות זו היא חד צדדית, תרשו לי להפתיע אתכם. הכדור הוא עגול, אנחנו מזהמים את כדור הארץ ובסופו של דבר אנחנו פוגעים בעצמנו.

התחממות כדור הארץ נובעת בעיקר מעלייה בריכוז גזי החממה באטמוספירה כתוצאה מפעילות אנושית. על-פי דו"ח האו''ם, חקלאות בעלי חיים אחראית ל- 18% מסך הפליטה של גזי חממה בעולם. ולשם ההשוואה וההבנה, כלי התחבורה בעולם, כולל רכבים, משאיות, מטוסים וכו', מהווים רק 13.5%. נתונים אלו לא כוללים את הפחמן הדו חמצני שתעשיית החקלאות ובעלי החיים פולטת כ- 63% מהסך הכל, ולא כוללים את תעשיית הפרוות והקוסמטיקה.

רעייה של בקר וצאן משתמשת ב- 26% מהשטח היבשתי שאינו מכוסה בקרח. סך השטח שמיועד ליבולים שנועדו להאכלת בעלי חיים עומד על  33% מהשטח החקלאי המעובד. סה"כ כ- 70% משטחי החקלאות, ו- 30% משטח היבשה של כדור הארץ מוקדשים לשימושים של תעשיית המזון מהחי.

חוקרים טוענים כי אם נעבור למזון מין החי נצמצם את הפגיעה בכדור הארץ ונשיג שתי מטרות  אורח חיים בריא יותר ועכוב התהליך הזיהומי של העולם.

וכל זה נוצר על-ידי מעגל החיים. אנחנו מנצלים את החי - מזהמים את כדור הארץ - אנחנו נפגעים.

רוב החוקרים מסכימים כי גם שינוי קטן בטמפרטורה מספיק כדי לסכן כמה אלפי מינים שנאבקים ונמצאים בסכנת הכחדה. ההשפעה המרכזית של ההתחממות הגלובאלית על חיות בר, היא בעיקר בבית הגידול שלהם. כמו דוב קוטב שחי לו על גושי הקרח שנמסים ונהפכים למים. כמו כן על-פי הוושינגטון פוסט, בעונת הקיץ, כשהטמפרטורות גבוהות, בתי גידול של מיליוני עופות נמצאים בסכנה, התאדות  של אגמים קטנים באזורי ערבה ברחבי העולם למשל.

כמו חיות, גם אנשים נפגעים ומרגישים את ההשפעה. מחקר "קרן חיות בר העולמי" מצא שעקב ההתחממות של כדור הארץ, ציפורים מסוג סבריים נדדו מוקדם יותר. דבר זה הוביל להתפשטות של חיפושיות אורן הרים שפשוט הזיקו לעצי האשוח, דבר שפגע מאוד ביצרני עץ. ויש את תופעת החרגולים שתקפו את הדרום שעדיין לא מוסברת.

אנחנו לא לבד בעולם וצרכים לחיות באהבה לעזור לחלש ולהיות הקול שלהם  .

ביום חמישי הקרוב תערך צעדה הקוראת לכל אוהבי בעלי החיים לצעוד ביחד ולומר בקול ברור: דיי לאלימות ! ודי לניצול החלש !

כל מי שנגד תעשיית המזון מן החי, תעשיית הניסויים בבעלי החיים, תעשיית הפרוות והעור, נגד התעללות בכלבים, חתולים וסוסים נגד תעשיית הבידור והשימוש בחיות, ולכל מי שאוהב בעלי חיים. נצעד כולנו בתהלוכה שסיסמתה "בסבל כולם שווים".

חמש קבוצות צועדות יחד וקוראות להפסיק את ההסתרה שנוגעת לבעלי חיים ולהפסיק להתייחס אליהם כאל סחורה. בחרו קבוצה שמדברת אליכם וצעדו עמה.

שדרות רוטשילד 31 פינת אלנבי, תל אביב, משעה 20:00.

לטרמפים מירושלים יש ללחוץ על הקישור הקישור הבא.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה