יש לי לילה לילה שוק



לאחר הבלוג של השבוע שעבר החלטתי בסוף השבוע האחרון,לבלות שוב בשוק "מחנה יהודה" אל תוך הלילה. אלכוהול זול,צעירים אווירה - ממש עולם אחר

חשוב שתזכרו מידי פעם עד כמה העיר שלנו מדהימה ביופייה, מרגשת וקסומה. לפעמים אני מבטאת את זה יותר טוב ולפעמים פחות, אבל העיקר הכוונה והנכונות למנף את העיר ולדאוג שהצעירים יחזרו לקבל  אותה. לשם כך  יצאתי לבלות שוב במתחם השוק בסוף השבוע האחרון ולא התאכזבתי! צעירים רבים מגיעים  במשך הלילה לשתות בירה טובה עם ניחוח דגים ומעורב ירושלמי טעים .

 הצעירים שהתפזרו לכל עבר לא היו טיפוסים לגמרי שונים (לטובת אלה שלא הבינו- חנבצים), הם רקדו ושמחו עד הבוקר בדיוק כמו שאנחנו עושים במועדונים בעיר. השוני היחידי שאני מצאתי בהם היה התרבות הנעימה יותר והמנומסת. אף אחד לא דחף וצעק כדי לקבל את ההזמנה שלו מהר יותר, אפשר היה לראות כי האווירה מיוחדת לצד הנוף הירושלמי של השוק. המוסיקה שהתנגנה ברקע לאורך מסדרון הפאבים הייתה מזרחית/ ישראלית ואף אחד לא התלונן על כך (גם לא הרבה רקדו, אבל זה לא העיקר).

משום שרוב האוכלוסייה שאימצה את מתחם השוק לבילוי הלילה הוא סטודנטים (אבל לא רק), מחירי האלכוהול לא בשמיים ואפשר ליהנות מערב שמח גם וגם לאכול מנה ענקית של מעורב ירושלמי בסוף כמו שציינתי. בסביבות השעה 02:00 בימי חמישי בערב מתקיימת הופעה אותנטית ירושלמית, רוב בעלי החנויות והבסטות מגיעים להכין את הבסטות  לקראת יום שישי העמוס. אני חושבת שמרוב שהתרגשתי מהצעקות, הריח והסינר של המוכר בחנות הדגים זלגה לי דמעה (לא באמת, אבל לצורך ההמחשה).

אין אחד שלא הסיט את מבטו לעבר הבסטות הישנות והתרגש גם אם הוא לא ירושלמי, החיבור בין כולם הוא מוזר וגם אי אפשר להסביר אותו. חשוב לציין שהמתחם לא ישן אף פעם ובכל שעה אפשר לעזוב הכול ולעבור למתחם האוכל, שם מחכים לנו מטעמים מכל טוב. כל זה תוך כדי סיור בשוק בהליכה קצרה. עוד דבר ששמתי לב אליו במהלך הבילוי הוא האופנה- אף אחד לא מגיע "בסטייל" למקום. רוב האנשים מגיעים ג'ינס וטי שירט פשוטים וז'קט כדי לא להתקרר גם בחודשי הקיץ בירושלים. איזה כייף! אין צורך בעקבים ויותר מידי איפור, אני יכולה להיות אני בלי שמישהו ישפוט אותי.

אני מציעה לכל מי שעדיין לא ביקר במתחם שוק "מחנה יהודה" בעיר להגיע וליהנות מאווירה אחרת לגמרי ואפילו אגדיר זאת כ: ירושלים אמיתית. המקום פתוח לכולם . אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני נהנתי - מאוד. עד לסופ"ש הבא,

צאו תיהנו ותבלו כמה שיותר.

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה