האם יש משבר בחיי הלילה?



בסוף השבוע האחרון הוצפו דפי הפייסבוק של הירושלמים הצעירים, בטקסטים זועמים וממורמרים על איכות חיי הלילה בעיר. ואני בתור בליינית מדופלמת לא יכולתי לעבור בשתיקה על הפוסטים המתבכיינים- הגיע הזמן לומר את האמת...

חבל שאין דרך לתאר את הכעס והתסכול שחשתי בסוף השבוע האחרון, לאחר שבליינים רבים החליטו שירושלים משעממת אותם ופסק דינם היה שאין חיי לילה בעירו לכן הם יורדים לשפלה . קל להזדהות עם אמירות חסרות תוכן של בליינים מתוסכלים- הרי הלקוח תמיד צודק לא?! ירושלים מאז ומעולם הייתה עיר קסומה שמשכה אליה רבים מבחוץ, אבל עם השנים המצב השתנה. פחות אנשים מגיעים ליהנות מתרבות הלילה בעיר ומוצאים לנכון לבלות בערים אחרות בטענה כי בירושלים אין חידוש והכול נראה אותו דבר.אבל האמת כנראה אחרת.

לאחר שקראתי את כל הפוסטים התוקפניים בפייסבוק, הרגשתי כי לא משנה מה ינסו לעשות בעיר -זה לא יעבוד.  תמיד יהיו  המתלוננים, הזועמים והביקורתיים, אז אולי שווה להרים ידיים? לעולם לא! לקחתי על עצמי משימה ויצאתי למתחם השוק בסוף השבוע והפאבים היו מלאים עד אפס מקום (מסתבר שישנם עוד אנשים שמבלים בעיר בלי לדבר ולהתלונן יותר מידי). אותם האנשים שפגשתי נהנים מהבירה ומהאווירה הירושלמית האותנטית ולא מתעסקים במה שאין. ירושלים היא עיר תיירותית ותרבותית ובסה"כ עוברת תקופה לא קלה בעולם חיי הלילה, אך אני בטוחה שעוד יפתיעו חידושים מרעננים בקרוב (לפחות כך אני מאמינה).

נכון שהרבה פעמים אני צינית בדבריי על חיי הלילה ואם נניח את הקלפים על השולחן, הרבה דברים צריכים להשתנות בהתנהלות פרנסי תרבות הלילה בעיר. אבל השאלה שלי אחרת, האם בתקופה קשה מפנים את הגב? ברגעים החשובים באמת בליינים נוטשים את העיר ובוחרים לירוק לבאר ממנה שתו זמן רב. באמת חשוב להבין מאיפה הזעם הזה נובע . ואני שואלת. מה קרה פתאום ? אולי הסיבה היא שיחצנים לא מחלקים יותר כרטיסי ולכן אתם לא מגיעים ? אולי בעלי מועדונים שמו סוף להפקות האלכוהול חינם?אולי נמאס לכם  לפגוש באותם האנשים כל שבוע? אני אישית חושבת אחרת על כל סיבה שתעלו אפילו ימי בין המצרים שעברו עלינו והמועדונים הורידו פרופיל.

אני מסכימה שתרבות הלילה בעיר צריכה לעבור כמה שינויים (טוב אולי אפילו יותר מכמה), לחדש ולגוון כמה שיותר, אבל עד שהמצב ישתנה וכדי שהוא ישתנה אנחנו צריכים לתמוך ולפרגן. בכל מקום בילוי בכל מקום , אנחנו נפגוש באותם האנשים ברגע שנהפוך אותו לקבוע. הכיף וההנאה מגיעים עם הגיוון שלנו כבליינים. בירושלים יש אינספור פאבים וברים במרכז העיר, במתחם השוק וכמובן המועדונים הגדולים. אם נחפש לבלות כל שבוע באותו המקום כדי לזכות בתשומת לב של יחצן ולקבל ממנו הטבות, ברור שישעמם לנו מהר מאוד ונפסיק להגיע. בליינים יקרים תתחילו לבלות מכל הלב ותעשו טובה לכולנו- תפסיקו להגיע "לפרגן".

בנוגע ליחצנים ובעלי מקומות הבילוי, אל תהיו שאננים וקחו לתשומת ליבכם את הרגשתם של הבליינים כי בסופו של דבר כל הצדדים ירוויחו מזה. אם נפסיק להתעסק בפרטים השוליים ונתחיל באמת ליהנות, אנחנו נצליח יחד להחזיר ואף לחזק את חיי הלילה בעיר. אנשי הלילה לוקחים חלק בעשייה קשה ועל כך אני מעריכה את כל המעורבים בה. אל תשכחו כי ירושלים היא של זהב ושל נחושת ושל אור. דרך צלחה.

צאו ותבלו בעיר כמה שאפשר, יש איפה- לא חסר!

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם באהבה,

יפית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה