לייקים בדפי הפייסבוק הם תופעה מוכרת מאז פרצה הרשת החברתית לתודעת הציבור, בעיקר בעולם הלילה. מידי שבוע כולנו מוצפים בסטאטוסים רבים על המסיבות הקרבות וכולם הם "ההפקה של השנה". לא נמאס לנו מיחסים וירטואליים עם יחצני המסיבות? ועד כמה מעצבן אותנו שמבקשים מאיתנו לייק? הגיע הזמן להחזיר "עטרה ליושנה"

כל אחד מאיתנו שהחליט ללכת עם העדר ולפתוח דף פייסבוק משלו, מחזיק ומטפח אותו כראוי (זה כולל העלאת תמונות פעמיים בשבוע לפחות וסטטוס כל יומיים). בהתחלה התחושה שאפשר לשמור על קשר עם כל אדם ללא גבולות והשליטה המלאה בידינו מדהימה. אנחנו מתעדכנים בחיי היום יום של חברים מהתיכון, צבא, טיול בדרום אמריקה ועוד...הבעיה מתחילה כשיחצנים מוסיפים אותנו כחברים, במיוחד שאין כל הכרות בנינו או קרבה גיאוגרפית. אז בילינו ערב אחד במועדון אותו אתם מיחצנים, זו עילה להצקה? סטאטוסים ארוכים חסרי תוכן, הדבקות של אירועים (איוונטים בשפת הפייסבוק) בדף הפייסבוק האישי שלנו ותיוגים בתמונות שאנו לא מצולמים בהם, הם הגורמים הקטנים שמעצבנים אותנו.

אם ננסה להסתכל מבחוץ, היחסים בנינו לבין היחצנים הם וירטואליים לחלוטין. אם תשאלו אותי, זו הסיבה שבליינים לא מקבלים עד חצי המלכות כשהם מחליטים להיענות להזמנת היחצנים. הם לא מכירים את רובכם! אני מודעת לעבודה שכל בליין חושב שמגיעות לו כל ההטבות האפשריות, אבל יחצנים יקרים: אתם לא יכולים ליצור תחושה שכל העולם הוא מיוחד בשבילכם וברגע האמת להתנער מהאחריות, במידה וההזמנה היא מתחת לשלושים מוזמנים. יחס חם ושירות הם המרכיבים העיקריים לנוחות וריצוי הלקוח. ובליינים הם ללא ספק לקוחות.

אם נחשב את תשומת הלב אותה דורשים היחצנים, נקבל 100% אם לא יותר. אבל הדבר שאותי באופן אישי מרתיח, היא העובדה שקיימים יחצנים שאני לא מכירה ובמקרים מסוימים לא פגשתי בהם זמן מה, שולחים הודעה פרטית בבקשה ללייק לסטטוס שלהם.  רציני? מה עומד מאחורי הבקשה הזאת? חברות מסוג כלשהו? ואם כבר החלטתי ולחצתי לייק, אין כל מענה מהיחצן והוא נעלם לעוד מספר חודשים טובים. זה מתסכל לחשוב שברמת העיקרון לאותו אדם לא אכפת אם הקדשת לו מספר שניות מחייך, למען מטרה חסרת משמעות שמקדמת את האינטרסים האישיים שלו. לא פעם ולא פעמיים כתבתי על הזמנים הטובים של פעם, שיחצנים היו עובדים בשטח- פנים מול פנים. המלחמה על הבילוי הטוב ביותר הייתה נעשית ביחס אישי לכל אחד מאיתנו והיום? היום זה ממש לא פעם.

יחצנים יקרים, בודדים בעלי המועדונים/ בארים שדבקים בשיטה הישנה וגם הם הולכים ומשתעבדים לטכנולוגיה, לרשתות החברתיות ולזרם החברתי. אם נחזיר עטרה ליושנה, אולי נצליח למצוא פתרונות למשבר העזיבה של בלייני העיר למקומות בילוי בערים אחרות והכי חשוב, לא תעייפו אותנו באותם התכנים המשעממים. כמו שציינתי יחס חם ושירות הם המרכיבים לריצוי הלקוח! תחשבו על זה והלוואי ותצליחו לפרוץ לדרך חדשה.

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו

זכרו- אם שותים לא נוהגים

והמון בהצלחה ליחצנים,

שלכם, יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה