אומרים שלאהבה אין צבע ואין חוקים. האומנם? אז מדוע רבים מבני אדם מעדיפים בעלי חיים גזעיים?
ושוב אנחנו נתקלים באותה הבעיה חוזרת ונשנית, בחוסר מודעות או אפשר לומר בחוסר רצון לדעת

אלפי כלבים וחתולים נטושים, גורים, בוגרים, מעורבים וגזעיים, מחכים בבית מחסה כזה או אחר לאימוץ או לבית אומנה לכמה ימים. הידעתם שכל 5 שניות, כלב מומת בארה"ב ? 1..2..3..4...5... ובישראל נהרגים כ- 100 אלף כלבים מידי שנה. 

אז בתור אחת שהפכה לפעילה למען זכיות בעלי חיים, למדתי שקיימים סוגים שונים של אוהבי בעלי החיים:

"הפילוסוף": אחד שיעבור ליד כלב, ייתן לו מבט וליטוף קל על הגב. אבל התירוץ שלו יהיה: "אני נעדר כל היום מהבית והספות שלי יקרות".

"המסמפת": המסמפת זהו אדם אשר אוהב את עצמו ומתגאה שהוא קנה בעל חיים גזעי. כזה שרץ אחרי ה- ''טרנד'' ושאם היה אפשר, אז היה מגדל גם טיגריס אם זה היה ה- "טרנד". המסמפת הוא הסיבה העיקרית שרואים כלבים וחתולים גזעיים עזובים במכלאות כי כשה- "טרנד" עובר ולמסמפת כבר לא נוח ולא מתאים לגדל כלב שגם הפך להוצאה גדולה מידי, או שנתגלתה אלרגיה, ועוד מלא סיפורים ותירוצים.

ויש את "המזדהים": אלו שמגיעים לכל הפגנה ועומדים שעות על גבי שעות בדוכני הסברה ונענים לכל קריאה. אלו שרואים את הכאב של בעלי החיים ושהסבל שלהם פשוט חדר להם לתוך הנפש והגוף עד שהם מחליטים לפעול נגד הניצול חסר הרחמים ושואפים להפסיקו ולצמצמו ככל שניתן.

את ההחלטה למי אתם משתייכים אשאיר בידכם כי למדתי שהכי חשוב בחיים זה לא מה שאומרים אלא מה שעושים. חיים של בעלי החיים שחיים בשליטתו של האדם תלויים באחד ואחת מאיתנו ומי שמתעלם מעמם תומך בהריגתם של מיליארד בעלי החיים כל יום.

כמו רבים מכם שיכולים לזהות אלו הם גורי חתולי רחוב פשוטים לחלוטין. אולי הסבתא של הדוד הייתה אנגורה, זה יכול להיות?? אבל בטח ובטח שהם לא גזעים.תזהרו מחיקויים חתולים בצמרת - לגבי גזעיים יש עוד מלא מה לומר אבל בתמונה שלפניכם שצילמתי רק אתמול עם מסך הפלאפון שלי באתר יד 2 אדם ששמו עבדאלה מוכר גורי חתולים "אנגורה גזעים" ב- 350 שקל. 

תכירו את דובי בתמונה למעלה. דוברמן גזעי שהיום הוא בן 10 חודשים כלב יפיפה אוהב חברה, משחק, ממושמע. דובי אומץ על-ידי חבר טוב שלי בשם ודים שמתנדב בעמותה. לאחר שכלבו הקודם של ודים, שהיה בן 14, נפטר, לאחר הפרידה הקשה ודים שקל לא לאמץ יותר בכלל. גם כי העבודה שלו לא מאפשרת (הוא טס המון לחול) וגם כי הוא סטודנט. אך ברגע שודים מצא את תמונתו של דובי בפייסבוק וראה את העצב בעניו הוא החליט לגשת למכלאה. שם חיכתה לו הפתעה לא נעימה. ודים מצא גור כלבלב אומלל ומפוחד שכמעט איבד את האמון ואת התקווה לחופש. למרות שהגור הוא גזעי היה לו קשה למצאו בית והוא שהה בכלביה כמה חודשים טובים.

הגור הגיע לתת תזונה וחלה באנמיה ונכנס לדיכאון בכלביה. ודים עשה איתו תהליך לא פשוט.   ללכת עמו לווטרינרים ולמאלף כלבים, לתת לו במינון את האוכל שלו, גם כאשר הכלב עושה עיניים בצורת עגל, כי החזרה לחיים של בית היא צריכה להיות הדרגתית.

בגלל הרעב וחרדת הנטישה שהכלב חווה, הכלב מחסל תוך שניות את האוכל.

אבל אט אט ההליך כמעט בסופו הושלם הכלב נירפא מהמחלות והעלה במשקל.

היום כאשר ודים טס לחול הוא משאיר את הכלב אצל המשפחה שלו עם האחייניות הקטנות.

שתי דוגמאות אלו מראות שיש לנו הרבה מה לעשות והכי חשוב זה לדבר בשביל כאלו שהם אינם יכולים. לעלות את המודעות לספר את הסיפורים הטובים ואת הרעים, ללמוד מטעיות.

לכן אני מבקשת מקוראי אוהבי החיות לעשות "קופי" "פייסט" לדף הפייסבוק שלכם כדי להתריע וכדי ללמד עוד אנשים על חוויות שבעלי החיים חווים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה