כידוע כמעט לכולנו אני סטודנטית, שהדרימה מירושלים. השבוע התקיים פסטיבל קולנוע דרום. הפסטיבל הזכיר לי את תקופת הבילויים של אחיי הגדולים בעיר שהבילוי האולטימטיבי היה לראות הופעה של להקה טובה. מי החליט שהמוסיקה הטובה ביותר היא ללא מלל? ומתי נעלמו ההופעות הליליות?

להקות רבות ששמן הולך לפניהן הגיעו להופיע השבוע בפסטיבל קולנוע דרום בשדרות . בתחילתו של השבוע היה לי קשה להתחבר לאווירה ולסוג האנשים שהגיעו למקום. כולם נראו לי זרוקים ועייפים ולא מצאתי את עצמי בתוך ה"התקרחנות" הענקית הזו (כפי ש"הדרומים" קוראים לזה). געגועים על ירושלים הרחוקה ממני החלו להציף  אותי , אך בכל זאת  החלטתי לתת צ'אנס לפסטיבל ולהופעות החיות (חלקן מוכרות וחלקן פחות) ואם לומר את האמת נהניתי מאוד. האווירה שהאמנים מעבירים אל הקהל - מחשמלת- קשה להמחשה . הרהרתי ביני לבין עצמי  מדוע לא משקיעים יותר בהופעות החיות בעיר -למעט מקומות בודדים שידועים בהבאת אמנים לעיר?! ולא אני לא מדברת על הופעות בנאליות, שכולנו כמו עדר חסר כיוון קונים כרטיסים אליהן  כי כולם קונים (האמת ,  רובנו  לא מכירים אפילו שיר אחד של אותו האמן).

עם השנים המוסיקה האלטרנטיבית נכנסה לתמונה ותפסה מקום חשוב  בעולם המוסיקלי. מי כמוני מעריכה את יוצרי המוסיקה האלקטרונית לענפיה השונים ואפילו מתעדכנת באדיקות רבה  בכל הקשור אליה. אך מי אמר שאי אפשר לשלב? למה בירושלים מפחדים לתת את הבמה לאמנים להציג  את יצירותיהם? אלקטרוני בהופעה חיה עם להקה מתחילה או אפילו כזו שמוכרת . יכול לדעתי ליצור  בעיר אג'נדה חדשה. צריך לתת הזדמנות ולקבל בראש פתוח גם מוסיקה ומלל יותר מתוחכמים . ההתפרקות בריקוד מול הבמה, הפרגון כאשר שיר מסתיים להתנגן לו ותחושת האדרנלין המטורפת שבהשתתפות הקהל יחד עם הסולן מדהימה. יש קשר בין האמנות לבין הקהל וזה דבר יפה בעיניי שלא הכרתי קודם לכן וחבל!

לאחר יומיים של חוויה מטורפת בפסטיבל בדרום , צלצלתי לאחי הגדול וביקשתי לדעת אם בתקופתו (שנות ה-80 וה-90) היה נהוג לבלות בצורה שמקובלת היום או שהופעות היו חלק מחוויה ומצורת הבילוי הישנה? באופן חד וחלק אחי השיב: "אתם, הדור של היום כבר לא יודע להעריך בילוי עם חברים". קצת מעליב אבל כמו שאומרים, "האמת כואבת". אנחנו דור ללא סובלנות אחד לשני ובעיקר לא יודעים להעריך אמנות. למה שלא ננסה משהו חדש? הופעות של להקות מוכרות מסצנת הרוק הישראלי. אני מבטיחה לכם שתזכרו את ההופעה ואת הבילוי עם החברים לטווח רחוק, הרבה יותר מאשר עוד לילה שיגרתי באחד ממועדוני העיר. ואם תשאלו אותי? אני חושבת שלא יזיק לחיי הלילה בעיר לארח אמנים להופעות ולהשקיע קצת יותר בתרבות הזאת.

יחד עם כל המרמור אם נסתכל על מחצית הכוס המלאה , נוכל לראות כי בעיר עוד קיימים מקומות בילוי שמארחים מידי שבוע אמנים מוכרים ונותנים במה ליוצרים חדשים. בסה"כ כל סצנה לילית שאנחנו מכירים התפתחה בעיר והתפתחה במקומות נוספים. התרבות המוסיקלית בעיר מפותחת  ויש לומר שממש טובה, אז בואו ניתן לה צ'אנס לחזור ולפרוח כמו בזמנים המתוקים של פעם (בזמנים הישנים של אחי הגדול).

לכל המעוניין אני מצרפת לכם שני מקומות בילוי מדהימים בעיר, המארחים באופן קבוע אמנים מהשורה הראשונה וכמובן נותנים במה לדור הצעיר והמוכשר:

הצוללת הצהובה והזאפה

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם, יפית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה