המדריך המלא לשופינג בברלין



לא מסובך ולא מתיימר להיות ה-מדריך, אבל הנה כל המקומות הכי שווים לקניות בכתבה אחת.

תעקבו, תרשמו, תזמינו כרטיס טיסה ותחזרו עם overwiegh. התחלנו..

התעוררתי בשדה בברלין גמורה מעייפות אחרי טיסה לא פשוטה ומטלטלת. לבד, רק אני עם עצמי. התנחמתי בכך שהשופינג שצפוי לי ישתלם. יצאתי מהמטוס עמוס הנוסעים עם חולצה קצרה ורעדתי מקור. טיפשה שלא הבאתי מעיל. מזג אויר מעצבן. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא: מה לעזאזל אקנה כי ממש קר, ומה אלבש כי אין לי בגדים. לא במזוודה. הרי החלטתי למלא אותה בברלין. ולא בארץ כי חיכיתי לקנות לי מלתחה בברלין ובינתיים אין לי מה ללבוש... (מקווה שברור לכם שזה שקר גמור אבל תזרמו איתי). מפה לשם הגעתי למלון מגניב וחיכיתי כבר לרגע שבו אוכל להניח את המזוודה הריקה שלי ולצאת למסע שופינג מסעיר. זה לא ממש עבד כי השעה היתה כבר מאוחרת והחנויות נסגרו בשעה 19:00. פחות יום של קניות, חשבתי לעצמי והאנרגיות השליליות התחילו לחלחל בי עד שנרדמתי. למחרת, השעון צלצל ב9:00, בכל זאת לא באתי לנוח, באתי לעבוד. אה כן, שכחתי לציין שחיפוש אחר פריטים שווים זו עבודה בפני עצמה, רק שאין מי שישלם לי עליה, יותר בכיוון שגם לא יהיה לי איפה לגור אחר כך, בגלל מינוס ענק בחשבון הבנק אבל הדחקתי- אילו פרטים שפחות נעים לדבר עליהם.

מה, איך ואיפה? 

פרט חשוב ביותר לנושא הקניות מדבר על הימים בשבוע ושעות הפתיחה והסגירה-של החנויות כמובן. כל הקניונים, בתי הכלבו, החנויות וכו׳ סגורים ביום ראשון. ולא, אין להם קניון שבעת הכוכבים סטייל שהכל פתוח בו בשבת. ביום ראשון תטיילו ויש הרבה מה לראות. בשאר הימים פותחים בדרך כלל את החנויות בשעה 10:00 והן נסגרות בשעה 18:00. בחלק מהמקומות שעת הסגירה היא 19:00. מומלץ לוודא לפני הריצה לחנויות.

 

Hackescher markt- איזור מהמם ביותר ונחשב לאחד המקומות המתויירים בעיר. יש בו עשרות מסעדות, בתי קפה, אומנות רחוב ומה לא. אבל את מי כל זה מעניין כשיש בו גם כל כך הרבה חנויות שוות? האקשרמרקט הוא אחד ממוקדי הבילוי הכי חמים בעיר. אישית, במהלך שבועיים ביקרתי בו 14 ימים. תמיד חזרתי כדי להשלים קניות. חזרתי כי פתאום נזכרתי בתיק ששכחתי על המדף או בחנות שבדיוק היתה עמוסה כשהגעתי אליה. קרה גם שאכלתי את הלב מול חנות סגורה כי לא הספקתי להגיע בזמן. המחירים סבירים לצרכן הממוצע. שווה וכדאי. 

רחוב פרידריך שטראסה- הרחוב בו שכן המלון שלי. רחוב קניות ארוך ביותר בעל מבנים מודרניים, בתי קפה רבים, משרדים יוקרתיים ודוכן נקניקיות עם תור כמו בחנות של לואי ויטון. סיור ברחוב הזה יעניק לכם תחושה ניויורקית בברלין. חנויות כל בו רבות והרבה רשתות מוכרות בהן: זארה, h&m, מנגו ורבות אחרות. המחירים זולים והמבחר מדהים.

Schonhauser Altte - רחוב היסטרי, דמיינו לכם את שיינקין אבל בגדול. עם עשרות חנויות מעצבים וסטייל שופע. מותאם לצעירים עם כסף. כאן תמצאו אביזרים מגניבים, תכשיטים בעבודת יד, בגדי מעצבים מקומיים ובעיקר הרבה נעליים. המחירים יקרים פלוס. אני יצאתי מהרחוב עם כמה זוגות עגילים שנעשו בעבודת יד, טבעת וזוג נעליים מיוחדות. אה, ואם כבר קפצתם לביקור ברחוב, לא תוכלו לפספס את המסעדה הקוריאנית הכי טובה בעיר ובכלל, מסייה וונג. ותגידו ששלחתי אתכם.

KaDeWe- איך אפשר לחזור לארץ בלי איזה תיק של פראדה?! בית הכלבו קה דה וה הואהוותיק והידוע שבין בתי הכלבו בברלין ובשנת 2007 חגג 100 שנים להיווסדו. שש קומותיו יכילו את כל הפריטים שרק חלמתם עליהם: אופנה, תכשיטים, מוצרים לבית וקומת מסעדות עם אוכל מגוון מכל העולם ששווה טעימה. רוב המותגים הגדולים מככבים בכלבו המהמם הזה. לא כדאי לפספס. 

רחוב קודאם- ביציאה מהכלבו קה דה וה תוכלו לבקר ברחוב קודאם עתיר החנויות. רחוב קוורסטנדאם, מהווה גן עדן לכל חובבי הקניות באשר הם. (אני הרבה יותר מרק חובבת קניות אבל הרחוב הזה ישב עלי בול). לאורך קילומטרים פרושות עשרות חנויות ביגוד והנעלה. חלקו המערבי של הרחוב יוקרתי יותר בו תמצאו מותגים כמו שאנל, פראדה, איב סן לורן ובולגרי.

גאלרי לפאייט- השלוחה הצרפתית של גאלרי לפאייט הגיעה היישר לברלין ושוכנת ברחוב פרידריך שטראסה בבניין מעוצב שבמרכזו מגדל אייפל ענק. הכלבו יעניק לכם ניחוח אירופאי עם עשרות חנויות ומותגים ידועים. המחירים די סבירים בהשוואה לכלבו בפריז. בנוסף גם פה קומת אוכל מהממת שמפזרת ריחות לכל עבר. רק מההתרגשות אל תשכחו את האייפון על המדף, וגם אם כן ירוצו אחריכם ויגידו לכם שהוא נמצא בקומה האחרונה בשירות לקוחות. כך תרגישו שאתם בגרמניה. 

לסיכום יש לעיר המדהימה הזו הרבה מה להציע- אומנות, תרבות, היסטוריה מרשימה שניכרת בה בכל פינה וכן גם שופינג שווה לכל כיס ישראלי. אני ממליצה לשלב הרבה קניות בטיול, שהרי אף פעם זה לא מספיק ולהשאיר טעם של עוד- יהיה לכם, אני מבטיחה, לבקר בה שוב ושוב.

אוהבת בר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה