כאן גרים בכיף מיצי ורקס...



לא פשוט לאמץ כלב ואז לאמץ גם חתול (או להפך) ולשכן אותם באותו בית, באותה טריטוריה. יש שאמור לי שזה מעלה בהם את האסוציאציה של הרשות הפלסטינית וישראל... נשמע לכם כתוהו ובוהו? אז הנה לכם מיתוס שחייבים לנפץ לכם!

הרבה אוהבי בעלי חיים שכבר מתחלקים במקום מחייתם עם בעל חי כזה או אחר, מפחדים לאמץ עוד בעל חי, במיוחד כשזה ניראה להם מנוגד. כמו חתול עם אוגר או כלב עם חתול או... זאב וכיבשה... יש חשש שחיית המחמד הנוכחית לא תקבל את חיית המחמד החדשה. אז לכל המודאגים, אל חשש. אם עושים זאת בדרך הנכונה התוצאה יכולה להיות שלום ודו קיום בין חיות הבית.

כדי להמחיש לכם, אביא לכם את סיפורה של חברתי הטובה אוקסנה.

אוקסנה אימצה חתלתול אפור מהמם בעל אופי של נמר. אנרגטי ומלא חיים, כזה שלא נח לרגע, כזה שאוהב ידיים ואוהב להשתולל עם כל אחד ובמיוחד עם הילדים האחיינים שבאים לבקר. בקיצור אופי של כלב יותר מאשר חתול.

כעבור זמן מה, אימא החליטה לאמץ גור כלבלב. גם לה היו חששות אבל הם מצאו את הדרך לחבר בין הכלב לחתול ולהשיג דו קיום.

בהתחלה הכלב היה רק בתוך החדרים. מידי פעם אפשרו לכלב לצאת גם לסלון אבל תחת שמירה כבדה ומבוקרת, שמא תחל מריבה בינו לבין החתול. הכלב והחתול קיבלו את הזמן שלהם להכיר אחד את השני, בהתחלה מרחוק ולאט לאט בתוך חדר אחד, עדיין כשהכלב קשור ברצועה ליתר ביטחון. בשלב הבא אפשרו לכלב להתקרב לחתול (עדיין עם רצועה), במקביל אפשרו לחתול להריח את הצעצועים של הכלב. כך הצליחו להוכיח לחתול שהכלב לא מאיים בכיבוש הטריטוריה שלו. וכך נוצר החיבור, בדרך מיוחדת, בין שני עולמות שונים, וכשמחברים שני עולמות כל כך שונים הדרך חייבת עם המון סבלנות והתמדה, כך הם השיגו שלום בית.

היום הכלב והחתול משחקים יחד, מכירים אחד את השני, את הרפלקסים ואת ההתנהגות האחד של השני. הכלב משחק עם פיו ויודע לזהות אם הוא מכאיב או מעצבן את החתול יותר מידי, החתול מילל יללה קטנה ואחרי זה ממשיכים לשחק בתופסת. החתול נותן כמה סטירות אבל בלי לשלוף את ציפורניו. הכל לשם משחק.

אבל אוקסנה אומרת שהרגעים הכי מקסימים הם כאשר האחיין שלה מגיע לביקור. ממש לא משעמם לו בבית והוא נהנה לשחק עם הכלב והחתול.

יש מקרים מסוימים בהם התהליך יהיה יותר קשה ולפעמים אף בלתי אפשרי. במקרים בהם החתול עבר טראומה בעקבות אירוע שקרה לו עם כלב, או במקרים בהם החתול כבר בוגר או שהוא בילה את רוב חייו ברחוב, במקרים אלו קשה יהיה ליצור את החיבור בין החתול לכלב. או במקרים בהם הכלב הוא האגרסיבי מבין השניים והוא ידוע בשנאתו כלפי חתולים. ובמיוחד אם הכלב לא ממושמע, אז החיבור בין הכלב לחתול יכול להיות מתכון לאסון. 

אבל זיכרו, אם אפשר אז עדיף שתי חיות בבית מאשר אחת. גם חיות מרגישות בודדות ומשעמם להן כשמשאירים אותן לבד בבית כל היום. אם החלטתם לאמץ, תבורכו, ותנסו אולי לאמץ שניים...שיהיה לנו כיף כפליים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה