הקיץ המחניק כבר פה, הבגדים הקצרצרים וריח החופש עושים חשק לבירה קרה. בשנתיים האחרונות כמעט כל מקום בילוי בנה לעצמו מרפסת או מתחם מושקע, שבהם הבליינים שורצים מידי לילה ונהנים מהאוויר, הנוף והכוס נוטפת הזיעה של הבירה. מה עושה לנו האוויר של ירושלים? האם ה"מרפסת" החדשה במקומות הבילוי היא סירת הצלה למועדונים הגדולים הצפופים והחנוקים?

הטרנד  הגיעה לעיר לפני שנתיים בערך מתל אביב , כשבעלי מועדונים וברים החלו לבנות מרפסות בילוי לבליינים כדי שלא נחנק למוות מעשן הסיגריות החום והצפיפות. מקומות בילוי בודדים הגיעו למסקנה הזאת כמה שנים לפני כן אבל הרעיון לא תפס וירושלמים רבים המשיכו לדהור לעיר החטאים - תל אביב. אתם בוודאי  שואלים: מה הייתה הסיבה שגרמה לירושלמים לאמץ את הרעיון התל אביבי ולהישאר לבלות בעיר? יח"צ מעולה, מבצעים על מחירי האלכוהול והרבה הבטחות.

אוויר הרים הצלול כבירה  שיש לנו בעיר, מושך אליו לא מעט תיירים, וגם לנו התושבים הוא נעים. בירושלים אין לחות מגעילה  שמדביקה אותנו לכסא ,ושגורמת לנו  להזיע ולהתלונן שהחום הורג אותנו והורס לנו את השיער (בעיקר בנות). לא נעים לשבת על הבר  להתגרד ולהשתדל להראות כאילו אנחנו נהנים. בליינים שלא יצאו  לבלות בתל אביב בעבר, היו מתאספים  במרפסת של אחד החברים לבלות את שם הערב. האוויר הקריר יחד עם האלכוהול והמוסיקה העדינה ברקע הם שילוב מנצח והכי חשוב, היה אפשר  לנהל שיחה וגם לשמוע אחד את השני .

מהר מאוד הבינו בעלי המועדונים, שההאנגרים הסגורים לא יחזיקו מעמד בחודשי הקיץ ובעיות כלכליות יגיעו יחד איתם. כשהבינו שאפשר להגשים רעיונות תל אביבים גם בירושלים,  החלו בעלי המועדונים לבנות במרץ את המרפסות המאווררות. הבלייניםהתלהבו  והחלו להגיע ועד מהרה מקומות אלה תפסו תאוצה והרווח הכלכלי בצידו . יש שיאמרו שפאניקת בעלי המועדונים, היא זאת שהביאה להחלטה המהירה להציל את חיי הלילה בעיר מבריחהמאסיבית  של בליינים לכל חלקי הארץ.

כמובן שזו לא הסיבה העיקרית, הסיבות הכלכליות החלו גם לצוץ  ולתפוס חלק חשוב ברצון לשיפור המצב. דעתי האישית מתחלקת לשתיים: מצד אחד ניתן לומר שהרעיון התל אביבי של מרפסות האירוח הוא סירת הצלה להאנגרים החנוקים, ומצד שני אפשר גם לומר שירושלים מתפתחת בהתאם לרצון הקהל וגם בחיי הלילה אנחנו כל הזמן רוצים לשפר ולפתח למען בלייני העיר.

אני ממליצה לקבל באהבה את הרעיון החדש בעיר ולהגיע לבלות בכל מקום. נוף מדהים יש, אוויר יש, אווירה בטוח יש, מוסיקה טובה יש וקהל איכותי אין ספק שיש. התחזית לקיץ הקרוב אומרת שיהיה חם במיוחד, מלאת מסיבות במקומות פתוחים שהרוח הקרירה תכה בנו לסירוגין. בילוי נעים לכולנו!

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו.

זכרו- אם שותים לא נוהגים.

שלכם, יפית.    


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה