הספר "מדריך לעיר - ירושלים" בא לעורר סקרנות, אבל גם - ובעיקר, לשמש מורה נבוכים של עיר סבוכה. בים הספרים שנכתבו אודות ירושלים, עיתונאי שהוא גם מורה דרך, יצא לברור את החשוב, לתמצת את העיקר ולהעביר את החותם האישי שלו מהעיר

חושבים שאתם מכירים את ירושלים? תחשבו שוב. בכריכה האחורית של הספר "מדריך לעיר – ירושלים", את התקציר, מחליפות שורות-שורות של שאלות על מידע שמופיע בעמודיו. הספר מיועד לשמש אלבום למזכרת, המתמצת את המידע הדרוש להבין, ודרך כך גם לאהוב, את פניה הרבות של העיר ירושלים.

לכל אחד יש את הסיפור האישי שלו, או את הזיכרון שלו מירושלים. רבים חוששים מהעיר ועבורם ביקור בה הוא קפיצה קטנה לחו"ל-מקומי. בין אוהביה, ובין אלו שפחות, ישנה הסכמה שזוהי עיר שהחיים בה מורכבים. עיר מסקרנת, מלאת קלישאות וסמלים, רווית היסטוריה ואמונה דתית, מרתקת אנתרופולוגית. הספר הזה מרכז תחת קורת גג אחת את אתריה של ירושלים ומספק תמונה שלמה של העיר הקסומה ורבת הפנים.

ספרים רבים, בתחומי עניין מגוונים, נכתבו על ירושלים. למרות זאת, דווקא בעידן אוטוסטראדת המידע הבלתי מוגבל, הספר  "מדריך לעיר – ירושלים", מציע להתבונן בעיר כמכלול, ומרכז את  המידע הרב, תוך מתן משקל ראוי ונכון למרכיביו. ספר זה שופך אור על 500 אתרים נבחרים הזוכים לתיאור עשיר,  מעודכן, מתומצת. למרות שהספר יכול לשמש כמורה נבוכים עבור מי שהיכרותו עם ירושלים אינה מספקת, הוא יכול גם לספק את סקרנות  המקומיים, ולחדש גם למטיילים וותיקים בירושלים.

סדר הפרקים בספר נגזר ממפת העיר, כשהוא יוצא מהעיר העתיקה שבמרכז, וממשיך במעגלים מתרחבים סביבה. בספר בולט פרק מרכזי המוקדש לעיר העתיקה, כאשר יתר הפרקים עוסקים במרכז העיר, בקריית הממשלה, בשכונותיה  ובשאר אתריה של ירושלים. האתרים החשובים יותר, כמו הר הבית, כנסיית הקבר או הכותל זוכים לפירוט רב יותר, כולל תמונות מרהיבות ומפות.

"בכל חיי הבוגרים הייתי כתב שטח, רפורטר", מספר צזנה. "מצאתי שיש חטא מסוים בהצגת ירושלים בפריזמת האירועים השוטפים. המתבונן בירושלים רק מעדשת החדשות, לא רק שלא יאהב את העיר, סביר להניח שיירתע ממנה, אולי אף ישנא אותה ואת מה שהיא מייצגת. אבל זאת לא התמונה המלאה של העיר שלי! ירושלים שאני ורבבות אחרים אוהבים, היא לא רק זאת בעלת המשמעות ההיסטורית, עטופת הקדושה, המורכבת, רבת פנים ומרכז שלטוני, אלא מקום שבו חיי שגרה מתנהלים בנחת עם כל הקלישאות והסופרלטיבים. עיר עם "שגרת קודש".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה