עולם הלילה בעיר עובר בשנים האחרונות תהפוכות רבות ולשמחתנו הרבה גם מתחדש כל הזמן. אנחנו הבליינים שאוהבים יותר או אוהבים פחות את האופציות הקיימות, לא דימיינו כמה קשה לספק את צרכי הקהל וכמה אומץ דרוש לבעלי המועדונים בעיר, לנסות ולחדש כל הזמן- בעיקר כלכלית. רגע לפני שנכנסים ממש לתקופת הקיץ, שבה החידושים הם כמעט יומיומיים , בואו נגלה מה באמת נדרש מאותם "היפים והאמיצים" להשקיע בעיר...

בשנים האחרונות מאז שאני מעורבת בחיי הלילה בעיר, הספקתי לכתוב ולהכיר מקומות רבים. חלקם הלא גדול ממקומות הבילוי ותיקים בעלי שם מוכר וידוע, וחלקם חדשים, אשר שורדים לכל היותר עונה אחת של עבודה ומהר מאוד נמכרים ומתחלפים בשמם ובצוות העובדים שלהם. המצב יוצר אצל הבליין בלבול וכמובן חוסר נאמנות למקום, גם אם הוא ממש אוהב לבלות בו לעיתים תכופות. כתוצאה מכך צוות המקום לא יכול לשרוד ולבנות לעצמו קהל נאמן ומתמיד, שעריו נסגרים ולנו נמאס מכל השמות המתחלפים, ההסברים המנומקים למה בעצם המקום היה בשם אחר  לפני כן וההתלבטות היא: האם לבלות שם כל פעם תחת שם אחר. האם השם  החדש משנה את איכות הבילוי שלנו ?(בבחינת משנה שם משנה מזל) ברוב הפעמים המקום רק מחליף שם אבל שום דבר לא משתנה בין ארבעת הקירות..

אחרי שלמעשה פרטתי לפניכם את המצב העגום שאליו נכנסים מועדונים רבים מחוסר אונים, אני  רוצה לנסות להביא גם את הצד שלנו - המבלים . בעיר ירושלים יש רצון להגשים ולפתח באופן קבוע בגלל המרכזיות והחשיבות שלה, כעיר הבירה. בעלי מועדונים בעיר לא מתייאשים במהירות ומנסים כל הזמן לחדש לקהל- אם נודה על אמת לא תמיד הדחף הזה נובע מהרצון להפתיע את או לגרום לו לחווית בילוי חדשה, אלא מסיבות כלכליות - הם רוצים  להחזיר את ההשקעה ובמהירות. המצב שנוצר מנקודת המבט של "האמיצים" שהם בעלי היכולת הכלכלית, הוא השקעה -  שבה הרווח קטן  אם בכלל ואנחנו יכולים להראות בעיניהם כבליינים קבועים ושבויים שלעיתים די תכופות מנצלים אותם ללא התחשבות (כן אני מתכוונת לגישת ה"חינמים" שכולנו דבקים בה). אז מי חוסך? ללא ספק אנחנו המבלים. בעלי המועדונים בכל ערב בפתיחת השערים  משקיעים סכומים לא קטנים של כסף שהם פשוט לא מצליחים להחזיר.

גורמים רבים עומדים מאחורי סיפורי ההצלחה של חלק מן המועדונים בעיר וזו הסיבה להשקעה המתמדת של בעליהם. אם נסתכל מבחוץ, הרבה מאיתנו יאמרו שירושלים זו העיר הטובה ביותר להשקעה כלכלית בין היתר גם בחיי הלילה שלה- משום שזו עיר תיירות. נכון מאוד, אני מסכימה עם ההנחה כי לנוכח המצב שלנו בעיר בתקופה האחרונה, תיירים מכניסים הרבה יותר כסף מתושבי העיר. נהיינו ממש גרידים! אנחנו  חושבים שתמיד מגיע לנו ואף לא לרגע אחד עובר לנו בראש, שאף אחד לא חייב לנו. על כל בליין כמוני (עם דרישות גבוהות), בעל המועדון/ צוות היחצנים ואפילו הברמנים מפסידים כסף. כתוצאה מכך המקום מכיל סוגי קהל שונים על מנת להרוויח כסף ואנחנו מתאכזבים (ממש חוצפה, אחרי ששתינו את כל המשאבים של המקום בחינם). בעל המועדון הופך חסר אונים, אנחנו מפסיקים להגיע למקום כדי לבלות ותוך תקופה קצרה המועדון סוגר שעריו בתירוצים שונים.

אולי גלשתי לנושאים רגישים, אבל אין ספק שצריך להעלות את הנושא הזה  ואף לתת קרדיט מכובד לבעלי המועדונים בעיר שמוכנים להשקיע בה, לפתח את תרבות הלילה בה וכמובן ממשיכים זאת באהבה רבה ובאומץ מרשים!

עד לסופ"ש הבא, צאו ותבלו עד אור הבוקר

זכרו- אם שותים לא נוהגים, יש נהג תורן!

שלכם,

יפית.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה