"באותה נשמה הם נושמים באותה נשימה"



כל אחד אוהב לשמוע סיפורים מצחיקים, מעניינים, מבדרים ולפעמים גם עצובים, והכי הכי אנחנו אוהבים לשמוע סיפורים על אחרים... כי לרובנו יש יצר סקרנות פעיל, אולי כי אנחנו רוצים להיות במקום גיבור הסיפור ואולי כי אנחנו רוצים ללמוד ממנו

הרי לכם סיפור אמיתי שקורה יום יום... בשקט בשקט, בעמותה הירושלמית "ירושלים אוהבת חיות" אשר הוקמה לפני 3 שנים.

לעמותה זו יש ראיית עולם שונה מעמותות אחרות. העמותה דוגלת בלאתר בית אומן זמני או מאמץ, כדי שהחיה לא תהיה בכלוב לבד ולו רק דקה אחת. העמותה מתנגדת להרדמות ומשתדלת להציל ולהילחם על כל נפש חיה. וכשאני אומרת כל נפש חיה, אז חוץ מחתולים וכלבים העמותה דואגת גם לסוסים, חמורים, עזים ואף תרנגולות שעברו התעללות ונמצאו עזובים ברחובות.

הכספים הנדרשים לעמותה עבור טיפולים וטרינרים מגיעים מתרומות וכח אדם מורכב ממתנדבים כמובן. ''העמותה נמצאת בבעיה כספית תמידית" אומרת חדווה, מנהלת עמותת ירושלים אוהבת חיות. "מכל המאמצים אנו גובים כ- 600 שקלים עבור כל חיה, אבל סכום זה קטן מאוד לעומת הסכום שהושקע באותה חיה. חוץ מהטיפול הווטרינרי הראשוני שהחיה הפצועה נדרשת לו, צריך גם לחסן ולעקר אותה וכל זה עולה הרבה כסף. מעבר לכך, גם כאשר לא מוצאים בית מאמץ לאותה החייה והיא נמצאת בבית אומן זמני, העמותה עדיין משלמת על האוכל. אנחנו מתגלגלים ומנסים כל הזמן לעלות ולהיות עם הראש מעל פני המים. כל היום אנחנו בלחץ אם יהיה לנו את הכסף לטפל באותו הכלב בפנסיון או לתת את האוכל או לתת טיפול רפואי זה נורא קשה אבל אנחנו לא מוותרים".

בעמותת "ירושלים אוהבת חיות" כולם יכולים לבוא להתנדב. ניתן להתנדב בתור בית אומן, ניתן להתנדב בדוכני ההסברה לציבור של העמותה, ניתן להתנדב בטיפול בבעלי החיים לרבות טיולים עם בעלי החיים ונתינת הרבה חום ואהבה עד שימצא להם מאמץ.

העמותה פועלת בשיתוף פעולה עם בתי ספר שונים בתור פרויקט מחויבות אישית של התלמידים, עם קבוצות חניכים לפני גיוס לצה"ל, ובקרוב העמותה תתחיל לשתף פעולה עם הוסטל ירושלמי שעוזר לנערות במצוקה. אבל הקסם שבדבר הוא שכל המתנדבים יצרו לעצמם מעגל קבוצתי וחברי גם מעבר לפעילות בעמותה.

בימים הקרובים העמותה עומדת לקיים יום אימוץ מיוחד בשיתוף עם שחקני הפועל ירושלים, הסכימו להתנדב ולעזור לעמותה להגביר את המודעות בקרב הציבור בנוגע לחיות המחכות לבית חם. "השחקנים יצטלמו עם הכלבים והקהל הרחב יוכל לאמץ את אחד החברים שלנו, חתולים או כלבים... (שבין יום יהפכו למפורסמים)" אומרת חדווה.

אז כולכם מוזמנים ליום האימוץ המיוחד של העמותה, במהלכו תוכלו לפגוש ישירות את השחקנים וכמובן את החיות שמחכות לבית חם. הפעילות הסוחפת תתקיים פעם אחת בלבד אז כדאי להישאר מעודכנים ודרוכים.

עד אז, אני רוצה להציג לכם את אמה ואת גול. שתי כלבות עם לב ענקי שמחפשות בית וחם שיאמץ אותן. סיפורן של אמה וגול דומה. בעליהן חלו במחלה סופנית ונוראה ולא היתה להם ברירה אחרת מאשר למסור אותן לעמותה. גול  היא כלבת פיטבול מקסימה בת שנתיים. חמודה, אוהבת ועדינה, מחוסנת ומעוקרת (ראו קישור). אמה (סיוון) היא כלבת בת שנה וחצי מגזע שרפיי מעורבת בלברדור, מחונכת, מחוסנת ומעוקרת. שתיהן עורגות למשפחה חדשה.

עמותת "ירושלים אוהבת חיות" עורכת באופן קבוע בכל יום שישי יום אימוץ ב- "גן הסוס" שליד רחבת המשביר לצרכן ברחוב קינג ג'ורג' שבירושלים.

לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר בטלפונים הבאים:054-9454225, 052-6630302, 050-2203839,  054-7402845.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה