ז'אן טלסניקוב מדבר על אחיו דן ז"ל



בחודש מאי 2005 במסגרת פעילות של סיירת צנחנים למעצר חשודים צפונית לטול כרם, נפגע ונהרג סמ"ר, דן טלסניקוב, הכדור חדר את הקסדה ופגע בראשו.

אחיו של דן טלסניקוב ז"ל, ז'אן, מספר על אחיו בראיון עם שלום אורן, ברדיו ירושלים.

"יום לפני שאחי נהרג ביקרתי את אמי ודן היה בבית, הוא ניגן על הגיטריה, צחק והיה לנו כל כך טוב ביחד. יום אחר כך נסעתי לתל אביב ושחזרתי הביתה הוא ישן ולא רציתי להעיר אותו, לא ידעתי שהוא צריך לצאת לפעולה, גם הוא לא ידע, הוא היה ברגילה אבל שהודיעו לו על הפעולה הוא התעקש לצאת כי ידע שמחפשים הרבה מאוד זמן את המבוקשים הללו.

הוא אהב את הצבא הוא אהב את ארץ ישראל הוא גדל על האידאולוגיה של האדמה המקודשת שלנו וזה החינוך שקיבל בבית.

דן נהרג שלושה חודשים לפני יומולדת 20, צעיר. הוא נולד ברחובות, ואני ביקשתי שיקראו לו דן, הצעתי להורי והם הסכימו.

היה ברור שדן ילך להית בסיירת, מובחר. הוא גדל במושב ניר גלים, כיפות סרוגות, חבר'ה שאם אתה נכנס לבית הכנסת ואתה לא ביחידה מובחרת אתה מתבייש לדבר, יושב ומתפלל בשקט. הוא היה מאוד גאה, כל המושב היה גאה בו, שהוא בטובים ביותר כי המסלוללים האלה מאוד מפרכים". 

בנובמבר 2002 התגייס דן לצה"ל והתקבל לסיירת בחטיבת הצנחנים. סיים דן את המסלול המפרך ונבחר לצאת לקורס מש"קי טרור בשל הצטיינותו כלוחם. לאחר חצי שנה סיים דן את קורס המש"קים כמצטיין קרב מגע. בהמשך חזר דן לסיירת ושימש מש"ק טרור שנודע בקשיחותו באימונים ובחביבותו בשגרה. דן נבחר לשמש כ"נגביסט" חוליית הסריקה של הפלס"ר בשל רמת הלחימה הגבוהה שהפגין.

סמ"ר דן טלסניקוב הובא למנוחות בבית העלמין במושב ניר-גלים.
יהי זכרו ברוך. 

להלן הראיון המלא של ז'אן טלסניקוב:

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה