כמה תעלה לכם נשמה אחת ?



איזה כיף שיש המון חברים
המון חברים בכל מיני צבעים
חומים, כתומים, שחורים ולבנים. איזה כיף שיש כאלו חברים.בארץ מומתים כ- 100,000 כלבים בשנה. בארה''ב בין 4 ל- 5 מיליון כלבים וחתולים בשנה.
עם כל הרצון הטוב שלנו בני-אדם, לעזור לחיות האומללות הללו, עדיין הרבה אנשים אינם מבינים את החשיבות של אימוץ וממשיכם לקנות בעלי חיים

למרות המספרים העצומים של ההמתות, אנו עדיין עדים להרבה אנשים שמעדיפים לרכוש כלבים או חתולים גזעיים. יש כאלו שרוצים את הכלבים הגזעיים שהם ראו בפרסומת האחרונה של גלילי נייר טואלט, או את הכלבים שכיכבו בסרט "101 כלבים וגנבים"... הם לא חושבים על כל החיות שמחכות בסבלנות במכלאות, עזובות ומפוחדות שמא יום הדין יגיע היום, אולי מחר, והן תורדמנה לשינה שממנה הן לא יתעוררו שוב.

וכדי לתרום לזוועה הזאת, ישנם אנשים פרטיים וגופים שמעיזים לקרוא לעצמם "בית עסק", שמגדלים ומזווגים חיות מחמד למטרות כלכליות בלבד. הגרוע מכל הם אותם "בתי עסק" הנקראים "מטחנות גורים". מטחנת גורים היא מקום שבו מיצרים גורים בתנאים מינימליסטיים וזוועתיים, תנאים שמזכירים מפעלים תעשייתיים. מטחנת הגורים נועדה אך ורק לייצר גורים גזעיים ולבעלי המטחנה לא ממש אכפת מהמצב הפיזי או הנפשי של הגורים ושל האימהות שממליטות את הגורים. ובהחלט לא אכפת להם מהתנאים בהם גדלים הגורים או תנאי המחיה של האימהות שלהם. במטחנות הגורים הללו, רבות מהנקבות מוחזקות כל חייהן בכלובים צפופים, ללא מגע אדם, וכל תכליתן זה להזדווג ולהמליט עוד גורים. וברגע שנקבה כזו או אחרת אינה מסוגלת להיכנס להריון עקב המלטות מרובות, בעלי המטחנה ממיתים אותה.

אז מי שלאחרונה רכש גור כלב או חתול בחנות חיות או סתם ברחוב, צר לי לנפץ לכם את השמחה והאשליה, אך ישנה סבירות גבוהה שהוא הוברח לארץ הישר ממטחנת גורים.

וכאילו כל זאת לא מספיק, הנתונים מראים שרוב חיות המחמד שנרכשות, בכל זאת מוצאות את דרכן בסופו של דבר לעמותות ולכלביות ומומתות בלית ברירה. מדוע ? כמה סיבות לכך:

במקרים מסוימים הכלב גדל והפסיק להיות כל כך קטן וחמוד כפי שהיה בהתחלה. אם בעליו לא חינך אותו טוב, אז התנהגות הכלב הופכת למטרד לבעליו והוא מחליט לוותר עליו, גזעי או לא גזעי. ישנם מקרים שנולד ילד חדש בבית. לפתע, לבעלי הכלב אין זמן לטפל בו. במקרים אחרים החיות נעזבות מפני שהן דורשות הוצאות כספיות גבוהות לווטרינרים ולאוכל ובמקרים מדהימים אחרים, הסיבה היחידה לוותרנות הבלתי נסלחת הזאת היא נשירת פרווה מוגברת !!!

כך נוצרים המצבים בהם משפחה מחליטה למסור את החיות שלהן לידי עמותה כזו או אחרת, ובשל הצפיפות הגבוהה וחוסר האמצעים הכלכליים או כוח האדם לטפל בהן, ממיתים אותן בלית ברירה.

מי שחושב על להכניס חיה לביתו, אנא מכם, אמצו חיה. בכך תעשו מעשה שיפחית את הצורך בגידול חיות למטרות כלכליות. וזכרו, כשאתם מאמצים חיה אתם בעצם מצילים אותה מהמתה. אם אתם קונים חיה אז אתם מוסיפים אותה לרשימת המתה כזו או אחרת. כל המאמץ חיה, מציל נפש בעולם. לא רק את נפש החיה, אלא גם את הנפש של עצמו.

אז מה דעתכם ? לקנות או לאמץ ? נדמה שהתשובה ברורה ואני מקווה שהצלחתי לשכנע הרבה מכם.

למי שהחליט לאמץ מוזמן לפנות לאחת מעשרות המכלאות המפוזרות ברחבי הארץ. אפשר למצוא מידע עליהן בעירייה, בעיתונים וכמובן באינטרנט. ישנם מספר אתרים בהם ניתן לראות איזה חיות מחכות למאמציהם החדשים.

מי שידוע לו על מטחנת גורים מוזמן לפנות אלי או לאחת האגודות בישראל.

בתמונה הראשית תכירו את שרי , חתולה פרסית גזעית בת 4 שמצאתי אותה ברחוב. 
 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה