לחמניה עם שוקו OUT מג'אדרה וירקות IN



טרנד חדש מתחיל בעולם הילדים, גנים טבעוניים ששם יקבלו הילדים תזונה נכונה (טבעונית) ובנוסף גם גישה טבעונית לחיים

בר שרון הקימה גן ילדים שהתחיל כגן צמחוני והפך להיות טבעוני לחלוטין. הגן כולל לול תרנגולות שהן ניצולות מכלובי סוללה. "תרנגולת אחת הצליחה לברוח ממשאית ונפצעה קשות בעקבות הקפיצה הנועזת שלה אל הכביש" מספרת שרון. "כיום היא חיה חיים שלווים בגן שלנו ומקבלת  המון תשומת לב שהילדים נותנים  לה מידי יום ". בנוסף יש בגן שני כלבים מאומצים ובריכת צפרדעים. הגן הוא כמו כל הגנים, עם מגלשות, ארגזי חול וצעצועים. אך מעבר לפעילויות הבסיסיות של הילדים, מוטלת על הילדים גם האחריות לטפל בחיות, לדאוג לניקיון מקום מחייתם ולאוכל והילדים, הם , נהנים מכל רגע.

מסתבר שהגן משפיע לטובה לא רק על הילדים. "הרבה מהורי הילדים התחילו לאמץ את הגישה  ואת התפריט הטבעוני "מספרת בר. ההורים נפגשים בגן ומאמצים מתכונים. אחת האימהות אף מציעה לשאר הורי הילדים בגן קורסים להכנת מאכלים טבעוניים.

התפריט של הילדים מאוד מגוון, מועשר בוויטמינים וברזל וכולל לחמניות מקמח מלא שמכינים בגן  עם הילדים, אורז מג'אדרה, פשטידות, סלטים, אנטי-פסטי ועוד.

מהי טבעונות ? תזונה טבעונית ומגוונת כוללת פירות, ירקות, ירקות עלים, דגנים מלאים, בוטנים, זרעים שונים וקטניות. הטבעונות היא תזונה הכוללת אך ורק מזון אשר מקורו צמחי ושוללת לא רק אכילת חיות כמו הצמחונות, אלא גם כל מוצר שנובע מחיות כמו ביצים, חלב והקיצוניים אף מכלילים דבש במוצרים שאסור לאכול. כלומר הטבעונות נובעת ממניעים אידיאולוגיים, בריאותיים ואקולוגיים כאחד.

גם על-פי ספר הספרים ניתן ללמוד שגם האדם וגם החיות אמורים לאכול מזון  טבעוני, המבוססת על ירקות, דגנים ופירות בלבד ושאינו  כולל בשר, דגים ומוצרים שמקורם מן החי כמו חלב, ביצים ודבש:

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים [לאדם], הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע, לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה; וּלְכָל חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה, [נתתי] אֶת כָּל יֶרֶק עֵשֶׂב לְאָכְלָה. [בראשית א כט-ל]

"כשחשבתי לפתוח את הגן בתחילה חששתי מכך שאנשים יחשבו שזה קיצוני מידי. אך לשמחתי מסתבר שטעיתי ושזה טרנד שתופס תאוצה והמון מודעות. חשוב לי להדגיש שישנם הרבה גנים בישראל שמתיימרים להיות טבעוניים אך הם מגישים לילדים מאכלים הכוללים ביצים ומוצרי חלב".

הגן של שרון ממוקם בקריית טבעון, אך לפני מספר שנים, התחום הגיע גם לירושלים כאשר שש משפחות אשר ילדיהם היו בגיל  שנתיים עד ארבע החליטו להקים גן טבעוני חינוכי דתי בבית פרטי. בכל יום בשבוע משפחה אחרת מארחת את ילדי הגן  בביתה. בגן זה, בנוסף לערכים הטבעוניים, כמובן שישנו דגש על שמירת הערכים הדתיים.

ההשראה להקמת הגן הירושלמי נבעה ממספר סיבות כגון המצב הכלכלי של אותן שש משפחות שלא יכלו להרשות לעצמן לשלוח את הילדים לגנים יקרים, וכמו גם הרצון להענקת חינוך קפדני יותר לילדיהם. אחד ההורים אמר בראיון שהתקיים עימו שהוא אינו רוצה לכפות על ילדיו את ההרגלים שהחברה מכתיבה, אלא שהילד שלו יבחר את האידיאולוגיה שלו. בדרך זאת, הילד נחשף קודם לדרך שנחשבת היום לבלתי קונבנציונאלית ויוכל בעתיד לבחור אם להמשיך בדרך טבעונית זו או לאמץ את דרכו של הרוב.

טרנד הטבעונות בגני ילדים בעולם ובישראל מתחיל לתפוס תאוצה והופך למקובל יותר בתפיסת העולם של רבים מאיתנו.

הגיעה זמן לעשות REVOLUTION הבחירה בידכם...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה