הסתכלי על ארון הבגדים שלך לרגע, הוא עמוס עד כדי שאת לא מוצאת בו דבר? את לא לבד. פסח זה בדיוק הטיימינג הנכון לעשות סדר ונקיון בארון הבגדים שלך. ואני פה כדי לעזור

אתן בטח מכירות את ההרגשה שיש לכן יותר מדי בגדים ופחות מדי מקום איחסון. תאמינו לי, זה מוכר וידוע. ולא חשוב מה תעשו, גם אם תיקנו עוד ארון בגדים וארון לנעליים זה אף פעם לא יספיק. לא מזמן עברתי דירה, והחלטתי שזהו. הפעם הכל יהיה מסודר, לפי צבעים כמובן. את המכנסיים אקפל כך שהכיס יהיה כלפי חוץ. את הכובעים אאחסן בשידה הענקית שקניתי, ואת כל הנעליים אאחסן בקופסאות איחסון מתוצרת איקאה. וכך בדיוק היה, לשבוע בדיוק, עד שכל פריט מצא את עצמו אצל החבר שלו. גרביים בתוך כובעיים, חולצות מבולגנות עם המכנסיים באותו המדף. אה, וגם קניתי מאז עוד 20 זוגות נעליים שאין להן מקום בשום מקום, וכך נגררתי לבלאגן אטומי שנמשך ונמשך.

בטח אתן מכירות את התופעה היותר מוכרת, כשמגיעה חולצה חדשה לארון, כל הארון מצדיע לה. אותו מדף צריך להסתדר מחדש, או לפחות איפה שהיא מונחת, כדי שלא תתקמט. למרות שעוד כמה ימים גם היא תמצא את עצמה במגירה של התחתונים.

אז מה עושים? קודם כל מקבלים החלטה לסידור ארון הבגדים, אחרי שעברת את שלב ההחלטה ופינית לזה זמן מתחילים במלאכה. קחי לעצמך דף ועט. תשנני את תהליך הסדר, והכל יהיה בסדר. לפחות לכמה שבועות.

שלב ראשון: כל הארון על המיטה- כן בדיוק כמו שזה נשמע. את ניגשת לארון ומרוקנת את כל תכולתו על המיטה. לאחר השלב הזה, כדי שתנקי את המדפים שלך ששכחו שהם היו פעם לבנים. כעת, מתחיל שלב המיון והקליטה. לגבי כל פריט שאת מחזיקה ביד תשאלי את עצמך את השאלה "מתי לאחרונה לבשתי אותו?" ואם התשובה לשאלה היא "בגיל 12!" כדאי שאת הפריט הזה תניחי בשקית ולא בארון! אם התשובה היא "לא מזמן" תקפלי! הקפידי לקפל את הבגדים באותה הצורה לפי תכולת הארון שלך. לדוגמא- הארון שלי עמוק יותר (מבטיחה שהארון הבא לא יהיה ככה!) ולכן אני אצטרך לקפל את המכנסיים לשתיים ולא לארבע, קיפול צר מאפשר הנחת ערימת בגדים נוספת ומגדיל את ניצול המקום בלא פחות משלושים אחוז. מנסיון כמובן.

שלב שני: החליטי אילו בגדים נידונו לתלייה- ההחלטה שלך כמובן בהסתמך על סוג הבד ויוקר הבד. כל השמלות יקבלו קולב פלוס חולצות ומכנסיים עדינים. הקפידי לתלות בדים שיהיה לך קשה לגהץ. בואי נודה שאף אחת מאיתנו לא באמת אוהבת לגהץ ולכן ננסה לחסוך את השלב הזה כמה שניתן. טיפ: לתלות בגד אחד בלבד על קולב. בגדים המתחבאים מאחורי בגדים אחרים לעולם לא יילבשו. בנוסף, תקני סוג אחד של קולבים וסדרי את כולם לאותו צד. נוח לשימוש ויפה לעין. 

שלב שלישי: צבעים- כן זה נשמע כאילו אתן לגמרי הולכות לעבוד קשה יותר מבני ישראל במצרים. אבל אל תשכחו שהמטרה מקדשת את האמצעים, תאזרו כוחות ותסדרו את הארון שלכן לפי צבעים ודרגות גוונים. זה גם יפה לעין, וגם קל יותר להתאים אאוטפיט כשרואים את כל הגוונים מול העיניים. טיפ: אם החלטת לסדר גם לבן זוגך את ארון הבגדים, וותרי על שלב הצבעים. מנסיון לגברים יש קושי בהבחנה בין צבעים ובעיקר גוונים שונים. נייבי ושחור זה בדיוק אותו הצבע במקרה שלהם.

שלב רביעי: איחסון הלבשה תחתונה- איחסון הלבשה תחתונה יכול להיות שלב קל מאוד אם יש לך מגירות שטוחות בארון המיועדות לכך, ואם לא, כמו במקרה שלי (כבר אמרתי שאני אחליף ארון) תקני לך סלסילות קש ומייני את כל ההלבשה התחתונה בתוכם. הסלסילות מאפשרות אחסון נוח ואסטתי ללבנים, גרביים, חגורות וצעיפים. קל, פשוט ונוח.

טיפים לסידור אקססוריז:

מיכלים להכנת קרח- פעם מישהי נתנה לי את הטיפ הזה ומאז אני לא מפסיקה להשתמש במיכלים מפלסטיק להכנת קרח לאיחסון תכשיטים עדינים ועגילים, כך ניתן להפריד ביניהם בצורה הטובה ביותר מבלי שיתבלגנו זה בזה.

מתלה של כלי מטבח- מכירות את המתלה הכסוף שעליו תולים מעין ווים קטנים ועליהם את כלי המטבח? מעולה. רכשו לכן אחד עם הרבה ווים. על הווים תוכלו לתלות מאות שרשראות מבלי שיהרסו לכן. זו שיטה מקסימה ונוחה לשימוש.

מתלה נעליים שקוף- בכל חנות של כלי בית יש מתלה עם מעין שקיות שקופות שמכניסים בתוכן נעליים, אך הפעם לא נכניס בתוכן נעליים אלא צעיפים, חגורות, מטפחות וכל שאר האקססוריז שאין לנו מקום בשבילו. 

סידור נעים

אם כל הטיפים האלה לא גרמו לך לשפוך את כל הארון על המיטה ולהתחיל לסדר ייתכן שאת סובלת מאגירת בגדים כפייתית וזקוקה לסיוע מסוג אחר לגמרי.

אם הטיפים האלה כן מזיזים לך, אך ניסית למצוא זמן ובאמת שלא מצאת, ראשית כל, עוד מעט חג ובחג יהיה לה מספיק זמן פנוי, ואם עדיין לא תמצאי זמן תוכלי להיעזר בשירותיה של בחורה המסדרת בגדים בארון (אכן קיימת אחת כזאת). במחיר שפוי לשעה תצאי עם ארון מסודר לתפארת מדינת ישראל. רק שבמקרה הזה תצטרכי לוותר על שלב המיון כי היא בטוח לא יודעת מה לבשת בגיל 3 ומה את לובשת כיום.

בכל מקרה, אאחל לך דרך צלחה. אני כאן לכל עזרה ושאלה.

 

שבוע נעים וחג שמח, בר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה