המוטו הוא אין כלב רע יש בעלים לא טובים



בשנת 2004, לאחר מקרים של תקיפות בני אדם על-ידי גזעי כלבים מסוימים אחת מהן הסתיימה במוות של ילדה בת 4 על-ידי אמסטף, נערכו בתקנות המדינה שינויים והגבלות חדשים בכל הקשור להחזקה, ייבוא סחר וגידול של כלבים מסוימים הנחשבים כמסוכנים. החוק אוסר להרבות כלבים מסוכנים בישראל. יש לעקר או לסרס כלב מסוכן בהגיעו לגיל חצי שנה ואילך

אנשים התחילו להילחץ, לזרוק אותם לרחובות ולהרדים אותם בכמויות. ובכל זאת מסתבר שיש לא מעט כלבים כאלה בישראל שמשמשים לקרבות, להימורים ו- "הנאה" מעוותת.

תכירו את הפרויקט המתנהל מזה 13 שנים של "מלאך האמסטפים והפיטבולים בישראל", הלוא הוא יובל מנדולוביץ. הוא אוסף אותם מהרחובות ומהכלביות לפני המתה. משקם אותם משנה את אופיים ומעניק להם תקווה חדשה והכנה לבית חדש וחם.

יובל משקם כלבים שעברו התעללות רגשית ובעיקר אלה שנעשה בהם שימוש לקרבות והזנחה הם מגיעים אליו עצובים וגוססים. יובל דואג לחינוך ולמשמעת חדשה, לקורת גג, לאכילה מסודרת וטיפול וטרינרי. כל כלב מטופל במסירות רבה עם המון סבלנות, אהבה וביטחון והם בחזרה, נותנים ליובל אמון מלא והוא מלמד אותם לבטוח ושוב להאמין בבני אדם.   

חלק מהאנשים חושבים שהכלבים ההלו מסכנים ורוצחים. יובל חושב אחרת. אין כלב מסוכן, יש בעל כלב מרושע שהופך אותו לרוצח! הוא אומר. לבטא בו את היצר החייתי השלילי, אתה צריך להיות בן אדם מאוד שלילי לעשות את זה ואין הבדל בין זה לבין נשק שאתה תחזיק בבית''.

היום, יובל ונעמה מנדלוביץ' מגדלים את ילדתם אריאל בת כשנה, ליד רוטווילרים ופיטבולים. אריאל ידועה בכינויה בתור ''ילדת הפיטבולים''. "וזה להראות שחיה לא נולדת רעה. אנחנו יכולים לחיות לידם בשלווה ובנחת, פיטבולים הם כמו ילדים רק שהילד גודל הוא נהפך למבוגר. לעומת זאת הפיטבול נשאר ילד מהיום הראשון שלו ועד יומו האחרון" אומר יובל. "הם עדינים, אדישים ואוהבים את הבית. הם מצוינים להיות בחיק המשפחה. מדובר בסופו של דבר בניצול של אינטליגנציה. מדובר בגזע מאוד תמים וחזק שפועל באינסטינקטים על-פי גירויים חיובים או שליליים. ישנם אנשים רעים שמנצלים את זה לרעה ומשתמשים בהם לקרבות לאלימות ומלמדים אותם רע. ולגבי הילדה, אני משאיר אתה לידם. הם מאוד עדינים ונעימים איתה והיא מעדיפה אותם על-פני הטלטביז''.  

אין ספק שהסיפור הזה נגע לליבי. יובל מקדיש את כולו לאהבה וטיפול בחוות הגידול שלו. ואני רק מוצאת נכון לכתוב כמה מילים על גדולתו ולחזק את דבריו שבאמת אין חיה רעה, יש אנשים עם אופי רע שלימדו את היצור התמים  דברים שליליים !

רוב הכלבים שמחים למגע אדם ותמיד יחפשו ליטוף חם ואוהב. עם זאת, לפעמים ישנם כלבים שמבקשים את המרחב שלהם, או שאיבדו אמון בבני אדם בגלל התעללות כזו או אחרת שעברו. כלבים אלו יכול שלא יקבלו בברכה יד שמושטת לליטוף ודווקא יפרשו זאת כאיום מצד האדם. סיבות נוספות יכולות להיות בעיות בריאותיות, בעיות באילוף, בתהליך שיקום, ולפעמים כלב פוחד או מגיב באלימות לנוכחות כלבים אחרים.

אז איך נדע מתי להתרחק ? בכל אחד מהמקרים האלו כדי לשמור מרחק ולהניח לכלב: כלב שחושף את שיניו, כלב נוהם, כלב שאוזניו שמוטות אחורנית, כלב שהשפה העליונה שלו משוכה, כלב שעמידתו זקופה, כלב שזנבו עולה כלפי למעלה, כלב ששיער גבו סומר.         

כמו כן, סימן היכר חדש ובין לאומי הוא סרט צהוב או סימן צהוב על רצועת הכלב, קובע כי הכלב הזה צריך את המרחב שלו. מומלץ לא לגשת אל כלב כזה במיוחד לא כשמלווה אתכם כלביכם שלכם. אנא שמרו מרחק או תנו לכלב ולבעליו זמן להתרחק מדרככם.

אף פעם אל תשכחו שכלב הוא בעל החיים היחיד שאוהב אתכם יותר מאשר את עצמו !

http://www.youtube.com/watch?v=2Ot-icMLCQI&feature=player_embedded#!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה