גם בעלי חיים הם בשר ודם כמונו



פרוות, עור, צמר, נוצות , הסטייק שמונח על צלחתנו בדייט הראשון, נעלי ומעילי העור שאנו לובשים או הספות בבית שעליהן אנו מתיישבים, כל אלו מונחים על המדפים בחנויות ומוצגים לראווה כדבר מובן מאליו. כשאנו הולכים לקניות, לא תמיד אנו חושבים על בעלי-החיים שנטבחו כדי לספק לנו את הנוחות היום יומית. עבור החיות המסכנות שמיועדות למוצר, כל יום זה סיוט אבל אין כל אזכור לסבל הרב שהן עוברות בדרכן להפוך למוצר

לראשונה בירושלים במוזאון "על תפר", מוצגת תערוכה שמעוררת פחד וסקרנות, שמעלה את ההיבטים השונים הנובעים מיחסו המתנשא והמתנכר של האדם כלפי בעלי החיים  אל האמת הכואבת   של "בשר ודם".מוצגים  מישראל ומ- 12 מדינות בעולם, 35 יצירות של 26 אומנים מובילים, ביניהם: ביל ויולה מארה"ב, יעל ברתנא וסיגלית לנדאו מישראל, ואלורה וקנזדילה מפורטו ריקו.

התערוכה מקשרת ומחברת אותנו בני האדם לכאב של בעלי החיים ומנסע לשכנע אותנו   להתנהג כלפיהם בכבוד ובחמלה.

אוצר התערוכה רפי אתגר מספר: "התערוכה "בשר ודם" באה לבחון מקרוב את מערכת היחסים הקשה המתקיימת בין בני האדם לבעלי החיים , ולאתגר את מבקריה לגלות רגישות ולהביט בפניה של מציאות אשר רובנו הגדול אינו מודע לה במידה ראויה. אנו מצווים לפעול בכל דרך יצירתית כדי להביא בשורה של שינוי ביחסינו אל בעלי החיים כמו אל הזולת, אל החלש ואל האחר מאתנו". 

בין היצירות המוצגות בתערוכה:

ניק ברנדט, ארה"ב, פקח עם חיטים של פיל הרוג, צילום.

ברנדט החל בשנת ה- 2000 לתעד אוכלוסיות נכחדות של חיות בר במזרח אפריקה שם מתרחש הטבח בפילים ומכירת החטים שלהם למטרות רכישת נשק.

יעל ברתנא, ישראל, You Could Be Lucky, עבודת ווידאו.

היצירה מתייחסת לעינוי סוסים במסגרת תעשיית המרוצים. הסוסים הם קורבנות למרוצים כבר אלפי שנים, לאחרונה יזמים החלו בבניית היפודרום (אתר למרוצי סוסים וגמלים) ברהט שבנגב ובישראל יש כבר מאות סוסים, שנועדו לניצול במרוצים, ומרוצי גמלים מתחילים להתקיים בימים אלה.

המוזאון פתוח: ג' 16:00 - 21:00, ו' 10:00 - 14:00, א', ב', ד', ה' 10:00 - 17:00.

כתובת: חיל ההנדסה 4 ירושלים

http://www.youtube.com/watch?v=XlPqPXE8egU&feature=player_embedded#!

ועכשיו בינינו שאף אחד לא ישמע לא צריך להיות מומחה לבעלי-חיים, כדי להבין ששום חיה לא נהנית מהניצול .

אני מקווה שבכמה מילים הצלחתי לתת לכם ''מזון'' למחשבה .  רק אתם יכולים להחליט מה תעשו. חשבו על הבריאות שלכם והסביבה ואיכלו  פחות בשר ובכך תעשו את המעשה הנכון.

אם תחליטו לקנות דמוי עור ולא עור אמיתי , אתם עושים מעשה נכון.

עשו ככל יכולתכם זה כל מה שאני יכולה לבקש מכם .

זכרו כי לכם יש את האפשרות לבחור אבל לבעלי החיים אין.

צלם: ניק ברנדט.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה