הבלוג של אורית –אמא בעבודה (בבית)



אמהות שעובדות מהבית צריכות להיות סלחניות כלפי עצמן: שהרי אם היו יוצאות לעבודה בבוקר וחוזרות אחה"צ גם אז ארוחת הצהריים לא בהכרח הייתה מוכנה בזמן, והכביסה הייתה יבשה, והמדיח היה מסיים את הפעולה

כאשר הורים יוצאים לעבודה  מחוץ לבית, הכללים מאוד ברורים. ההורה חייב להגיע בדרך כלל עד שעה מסוימת לעבודתו. הוא צריך לדאוג לפיזור הילדים עד שעה מסוימת כדי להגיע בזמן. כל עיכוב של דקות עשוי "לעלות" לו בפקק הבא בדרך. יציאה חמש דקות מאוחר יותר עשויה להיות משמעותית ביותר בשעת ההגעה. הורים היוצאים לעבודה מכירים מצב זה. אך מה קורה שהורה בוחר לעבוד מהבית?

"אני מתחילה את יום העבודה שלי בשעה 8:00  בבוקר. אני לא יכולה לאפשר לבני הבית שלי להתמהמה מכיוון שיש לי יותר זמן. סדר היום שלי מדויק כדי שאוכל לקבל אותם כשהם חוזרים מהמסגרות, ואני לא יכולה להתחיל את היום מאוחר מזה. כל בני הבית מתלוננים שאני סתם מלחיצה מכיוון שאני ממילא בבית..."

את המצב הזה מכירות אמהות רבות (בהחלט שגם אבות) שבחרו לעבוד מהבית. הן כביכול נמצאות בפחות לחץ של זמן מכיוון שיכולות להתארגן אחרי שהילדים יצאו למסגרות הלימודים. נשמע קל אך לא בהכרח. אישה אשר רוצה להספיק לעבוד עד שהילדים יחזרו בצהרי היום צריכה לעמוד בזמנים עם משמעת מאוד ברורה לשעות העבודה שלה.

אנחנו מכניסות עוד כלים למדיח ומפעילות, רק עוד מכונה כביסה אחת כדי לנצל את השמש, עוד סיר מרק על הגז, ורק נעביר ניגוב על שולחן לאחר ארוחת הבוקר. בלי משים עברה לה שעה.

לבני הבית היודעים שאמא אמורה להיות בו אין קושי להתקשר ולבקש להביא להם את עבודת החקר שנשארה על השולחן, הסנדוויץ' שנשכח, נעלי הספורט ועוד. גם בן הזוג יודע שהיא מעט גמישה עם הזמן ויכולה לגשת לדואר לשלם עבורו את הקנס על שהחנה באדום לבן.

האמהות של היום, שבחרו לעבוד מהבית צריכות להיות מסוגלות להגיד לילד: "סליחה מתוק, אני בעבודה. אני בטוחה שאם תיגש למורה תוכל לפתור את הבעיה". אפשר להגיד לבן הזוג: אשמח לגשת לדואר אחרי העבודה, שכן אם לא תעשה זאת תמצא עצמה עושה הכל, חוץ מעבודה. אז יקטרו בהתחלה, אך מהר מאוד יבינו שאמא בעבודה.

אמהות שעובדות מהבית צריכות להיות סלחניות כלפי עצמן: שהרי אם היו יוצאות לעבודה בבוקר וחוזרות אחה"צ גם אז ארוחת הצהריים לא בהכרח הייתה מוכנה בזמן, והכביסה הייתה יבשה, והמדיח היה מסיים את הפעולה.

לאמהות שעובדות מהבית מותר להגיד לילדים: פינוי המדיח עליכם. בלי שום רגשות אשם, זה היה תמיד תפקידם.

לאמהות שעובדות מהבית מותר להגיד  "אני לוקחת הפסקה", שכן הן קובעות את קצב התקדמות העבודה.  זה תלוי בנו אם אנו עובדות, או סתם נמצאות בעבודה (בבית).

הכותבת אורית יוסף – מנחת הורים, מלווה אמהות בנושא קריירה ומשפחה. לשאלות ולהארות

 054-5993200 או [email protected]  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה