כשהתותחים רועמים...



שבוע לא קל עבר על אזרחי המדינה ובמיוחד על תושבי הדרום. השבוע אחרי 21 שנים נשמעו אזעקות בתל- אביב וגם בירושלים. תחושת פחד אחזה את תושבי ירושלים והרחובות התרוקנו במהירות. היו שהתעקשו להמשיך בשגרת חיי הלילה ופרסמו את המסיבות שאכן התקיימו לנוכח המצב והיו שהעדיפו להזדהות עם המצב בדרום הארץ ולדחות את אירועי הלילה עד לרגיעה

כיום אני סטודנטית במכללת ספיר ומתגוררת בשדרות. והשבוע הזה שאני וחבריי נאלצנו לעבור תחת מתקפת הטילים היה טעון רגשות ואפילו מעייף. אחת מדרכי ההזדהות עם תושבי הדרום הייתה אירוח סטודנטים ממכלת ספיר בעיר ירושלים לכמה ימים וקבלת הפנים הייתה מדהימה. מקומות בילוי שונים פתחו את הלב לקהל הסטודנטים ונתנו כל שביכולתם כדי לרומם את מצב רוחם.

במשך השבוע חשבתי איך אני יכולה לתרום את חלקי לחבריי הסטודנטים מהדרום והחלטתי להוציא אותם מבית המלון בשעות הערב לבילוי במרכז העיר, כדי שיוכלו לטעום מחיי הלילה בעיר הגדולה. בערב יום ראשון הגענו לבר במרכז העיר ומנהל המקום קיבל אותנו בחיוך ובנדיבות. הזמנתי שולחן ל20 סטודנטים ויש לומר שהאווירה אכן הייתה נעימה. האלכוהול זרם לשולחן, צחקנו ונהננו ואפילו דיברנו על הקושי ההתמודדות עם המציאות היומיומית שאנו נאלצים לחוות. בסופו של ערב מהנה במרכז העיר, הצטלמנו למזכרת כשברקע פסי הרכבת הקלה והבניינים היפים שמזכירים מעט את אירופה.

בערב יום שני, שוב אספתי את חבריי והפעם כולם הסכימו פה אחד שהבילוי המרכזי יהיה מועדון. גם הפעם הזמנתי שולחן ל20 סטודנטים באחד ממועדוני העיר. גם הפעם כאשר מנהל המקום שמע בשיחתנו כי סטודנטים תושבי הדרום מגיעים ליהנות בשביל להירגע מעט מהמצב הביטחוני, קיבל אותנו בחיוך וביד נדיבה. היה לי העונג לראות את כל הסובבים אותי (והם לא מעט) נהנים, לא חושבים על השגרה הלא הגיונית שעוברים חברינו בדרום שלא הייתה להם האפשרות להגיע לירושלים ובאמת מתפרקים. רקדנו לאורך כל הלילה, צחקנו המון ושברנו את המתח הנפשי שעברנו. אחרי כמה ימים של הנאה, חבריי חזרו לבתיהם בחלקי הארץ למסך הטלוויזיה, לחדשות המזוויעות בחזרה לשגרה הנוראית. היה לי העונג לתרום את חלקי ומעל הכול התגאיתי במקומות הבילוי, מנהלי המקום שהסכימו לקבל את הסטודנטים מהדרום מהלב. תודה!

חבריי הסטודנטים וגם אני חיים את המציאות הזו לאורך לימודינו לתואר הראשון ולא מסתכלים אחורה. הדרום הפך לבית. אני משתפת אתכם בחוויה שלנו השבוע כי חשוב לי לומר תודה לירושלים, למקומות הבילוי שלנו בחיי הלילה שהחליטו לתרום את חלקם בדרך שלהם ולהביע הערכה.

אין ספק שיש לנו ארץ נהדרת! האחדות והאהבה שאזרחי המדינה מביעים ברגעים כאלו מדהימה אותי כל פעם מחדש. בואו נקווה יחד לתקופה שקטה יותר.

שלכם,

יפית.       


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה