לונדון ממלכת האופנה העולמית



לונדון קטפה את התואר הכי נוצץ שיש "בירת האופנה של העולם" והדיחה את נוי יורק מהתואר בו החזיקה זמן רב. אחריה מככבות ניו יורק, ברצלונה, פריז ומדריד. קבלו את הרשימה הכי נוצצת וזיכרונות מעיר השופינג הבינלאומית שלי

לפי הדירוג השנתי של 50 ערי האופנה המובילות בעולם שמפרסמת חברת מחקר המדיה גלובל לנאווג' מוניטור (GLM) שפורסם לאחרונה, לונדון קוטפת את המקום הראשון ברשימה הנוצצת וזוכה להיות "בירת האופנה של העולם" תואר שהיה שייך לניו יורק במשך 5 שנים ברציפות. למה דווקא לונדון?

לוקחים אחריות

עלייתה של לונדון לראש הרשימה הושפעה ממספר גורמים. ראשית,ממעצב האופנה הבריטי הנודע אלכסנדר מקווין שמעבר לעיצוביו המופלאים ומעוררי התדהמה זכה פעם אחר פעם בפרס המעצב הבריטי של השנה. נוסף על כך, השפעתה של קייט מידלטון על עולם האופנה עשה פלאים. הדוכסית האופנתית גורמת לכולם להזיל ריר על השיק האופנתי בו בורכה. מנהלת האופנה בחברת GLM קוראת לתופעה הזו "אפקט הדוכסית" וטוענת שמדובר בחשיפה עקבית לבחירותיה האופנתית של קייט. נוסף על כך המגזין וניטי פייר פירסם את רשימת המתלבשים הטובים ביותר ונחשו מה, בפעם השלישית ברציפות מיקם את קייט במקום ה-1. הרשימה שמתפרסמת בגליון ספטמבר היוקרטי של המגזין מהדהדת בקרב גורמים נחשבים בתעשיית האופנה מיד עם פרסומה. ומכאן שלונדון הושפעה לא מעט מזכייתה של הדוכסית היפיפייה. כבוד לבית המלוכה האנגלי!

דירוג העשירייה הפותחת

1.לונדון כמובן השנה במקום הראשון ושומרת על מקומה ביציבות בין שלושת המקומות הראשונים בשנים הקודמות.

2.ניו יורק שנושפת בעורפה של לונדון וממתינה בסבלנות למעידה לונדונית.

3.ברצלונה עוד עיר שאהובה עלי ביותר ומתברגת יפה למקום השלישי (לעומת שנה שעברה שדורגה במקום השביעי)

4.פריז ואופנת הקוטור מודחת למקום רביעי.

5.מדריד עולה בדירוג. (לעומת מקום 12 בשנה שעברה)

6.רומא המהממת גם עולה בדירוג (לעומת 13 בשנה שעברה)

7.סאן פאולו המלכה של אמריקה הלטינית מראה עלייה משמעותית ומדורגת במקום השביעי.

8.מילאנו שדורגה בשנה שעברה במקום הרביעי מתדרדרת בצעדי ענק מטה.

9.לוס אנג'לס גם היא יורדת מהמקום ה-5 וכמעט נשארת בחוץ.

10.ברלין להפתעתי הרבה מדורגת במקום העשירי (אם כי חשבתי שתדורג הרבה יותר למעלה) ושומרת על יציבות מהשנה שעברה.

למה דווקא לונדון?

אם אתם מכורים לשופינג כנראה שלונדון היא בדיוק העיר בשבילכם. חנויות כלבו מטורפות, חנויות קטנות ומיוחדות, חנויות יד שנייה, עודפים, סיילים מטורפים (בעיקר לפני הכריסמס) וחוויית קניות יוצאת דופן. אני ממליצה לבקר בלונדון לפחות פעם בשנה ולחזור עם מלתחה מבטיחה לכל עונות השנה. מדי שנה מצטרפים לעיר מעצבים חדשים שמשתלבים עד מהרה בסגנון הלבוש והאופנה. אני אישית מבקרת בעיר פעם בכמה חודשים, אחרי געגועים עזים, וצבירת מזומנים בהחלט לא קטנה, וכל מה שנשאר הוא ל"התחרע" על החנויות ולחזור עם מזוודות נוספות, רצוי טרול (שאגב, גם אותן ניתן לרכוש בחנות הכלבו המעלפת פריימרק שמוצאת פתרון לכל דבר במחירי בדיחה). אני יכולה לדווח לכן, שבפעם הקודמת שביקרתי בלונדון חזרתי עם שתי מזוודות טרול נוספות על המזוודה הענקית שלי, מלאות בבגדים, נעליים ואקססוריז מדהימים. זה מקורי ומדליק ומחדש את המלתחה האישית שלי בכל פעם מחדש. הכי כיף זה שאני לבושה בפריטים שלא תימצאו על כל אחת ברחוב. ככה אני יכולה להינות מאמירה אישית ומיוחדת.

בקיצור בנות יקרות, למרות שבירת האופנה העולמית מנוהלת בלירה סטרלינג ויקרה יחסית לבירות אירופה האחרות, אני ממליצה מאוד לבקר בה כמה שיותר ולחפש בה מציאות כי יש המון. כדאי לשוטט בשווקים ובחנויות שבסביבתן, בחנויות יד שניה ובחנויות מעצבים, כי אין את כל אלה בארץ וכן, לקפוץ להשלמת הקניות לחנות פריימרק המדהימה, בה פרטי אקססוריז זולים בצורה מצחיקה וכמובן לקנות מזוודה לאיחסון הקנייה.

אז בהצלחה,

באהבה בר.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה