אומנם הקיץ כבר כמעט מאחורינו, אבל האויר הדחוס במקומות סגורים מחזיר אותנו לחשק העז לנפנף, בערך עם כל מה שבא ליד.. נייר, עיתון, או מרשם רופא. לא עוד. המניפות חוזרות לסטייל מאוורר במיוחד

היסטוריה

ההיסטוריה של המניפה החלה בימי קדם. היה לה שימוש כסמל סטטוס וכקישוט שימושי. במהלך התפתחותן ייצרו מניפות ממגוון חומרים ושילבו בהן עיצובים אומנותיים. כל מה שהצליחו לנפנף בו כדי להשיב אויר קריר התקבל בברכה, החל מעלים וחפצים שונים. כמה מן המניפות העתיקות ביותר הגיעו אלינו ממצרים, שם העסיקו עבדים כדי לתפעלן. בהמשך הומצאה המניפה המתקפלת ביפן במאה השישית, והובאה לסין במאה התשיעית. מניפות אלו הוחזקו בידי אצילים כאשר היו לבושים בלבוש רשמי.     

טרנד הולך וחוזר

בשנתיים האחרונות הפכה המניפה לפריט פופולארי עבור נשים, בכל הגילאים, מצעירות ועד מבוגרות שמוצאות במניפה פתרון טוב לחום,לחות, ולתופעות גיל המעבר. אך מעבר לכל זה הן מוצאות בה פריט אקססוריז נוסף המשדרג כל הופעה, ומעיד על סמל סטטוס יוקרתי. אשקר אם אומר שאני מתפעלת מרעיון המניפות שחוזר אלינו, ובכלל בעיניי העניין של הניפנוף מיותר, לא יותר פשוט לבקש להדליק מזגן, או מאוורר? יש שיגידו שזה בכל זאת תוספת שיקית למראה של אישה אלגנטית. אני פחות מסכימה, ייתכן שהייתי מעדיפה לראותן על נשות הוליווד בלבד, שהרי על השטיח האדום הכל יפה. אצלנו המניפות נותנות אמירה קצת נועזת וסנובית משהו, אבל יש שיהפכו אותה לאביזר הכי סקסי שיש. באירופה ובסין המניפות הן הפופולריות ביותר, ותתפלאו, הם אפילו פיתחו שם שפת סימנים מלאה ע"י החזקת מניפה.

נעים להכיר

מותג מניפות ישראלי ראשון בישראל בשם FancyHandsFans אשר חרת על מניפתו "להחזיר את האקססוריז הנצחי לאופנת הרחוב הצעירה". ההשראה של קולקציית המניפות החדשה של המותג משקפת אופנת רחוב תל אביבית בניחוח אירופי. העיצובים כוללים שיק מטורף בעיצובים שונים של רטרו, זברה, מפת תל אביב, דמוי ג'ינס, וינטג' ואחרים.. למי שמתחבר לכל עניין הניפנוף מומלץ וכדאי לשוטט באתר של המותג. 

בקיצור בנות יקרות, כמו שאתן רואות טרנד נוסף חוזר אלינו היישר מן העבר. וזה הרגע לקפוץ לביקור חוזר אצל סבתא ולשלוף את כל מה ששכב בארון עד כה, כי הכל חוזר ובגדול בסטייל ישן עם חידושים מרעננים. לכל אוהבות המניפות, הייתי ממליצה לרכוש אחת לפחות, ולמי שפחות מתחברת, תמיד אפשר להסתפק בעיתון כדי להעביר את הלחות המטורפת ששורדת אצלנו או להדליק מזגן. נפנוף נעים.

 

באהבה, בר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה