המדריך השלם (כמעט) לאלכוהול במקומות הבילוי



האלכוהול כידוע משמש כאחת הסיבות הטובות לצאת מהבית ולבלות.אם פעם מה שקיבלנו היה בירה וויסקי וג'ין טוניק היום צריך ידע ומומחיות למול השפע בברים אלא אם כן אתם מסתפקים בוודקה רד בול

מאז  שנכנסה אופנת הוודקה רדבול לתרבות השתייה הברמנים כבר לא מתאמצים יותר מידי. וכמובן אסור לשכוח  את הוודקה ראשן (שוואפס), וודקה חמוציות וכמובן המשקה הקלאסי ביותר- הקאווה, בנות יקרות הקאווה המתקתקה לא מתאימה לכל מקום בילוי! ואני שואלת - לאן נעלמו הקוקטיילים הנשיים? הוויסקי המשובח של הגברים? אז  בואו נכיר ונזכר בקוקטיילים המיוחדים והטעימים של פעם שיעשו לברמנים של ימינו בית ספר לאלכוהול וגם עבודה קשה יותר.

סן פרנסיסקו- הקוקטייל המפורסם כיכב בשנות ה-80 וה-90 בכל רחבי העולם ומתאים לנשים וגברים כאחד לבילוי בדאנס בר. הקוקטייל קל להכנה ומורכב מג'ין, מיץ תפוזים וגרנדין. את המרכיבים מוזגים לכוס היי בול יחד עם קרח, מוסיפים את הגרנדין ומקשטים  את שפת הכוס עם פרוסת פרי עונתי (רצוי תפוז).

קוסמופוליטן- קוקטייל הקוסמופוליטן הוא טעים ונשי ומתאים לבילוי בפאב. הוא מורכב מוודקה, טריפל סק, מיץ ליים ומיץ אוכמניות. את המרכיבים מכניסים לשייקר ומנערים. בתום הניעור מוזגים את המשקה לכוס מרטיני וניתן לקשט את שפת הכוס עם פרוסת לימון וסוכר.

דאקירי קפוא- הקוקטייל בן המאה שנים, שייך גם הוא למשפחת הקוקטיילים המוגשים מנוערים בשייקר או מעורבלים בבלנדר. המשקה מורכב מרום ומיץ לימון מתוק- סאוור אותם מוזגים לשייקר או בלנדר יחד עם קרח. לאחר הניעור או הערבוב מוזגים את המשקה לכוס מרטיני מקוררת וניתן לקשט את שפט הכוס בסוכר. המשקה מתאים לגברים ונשים כאחד והוא מוגש בעיקר  בברים  במרכז העיר.

רוסי לבן- הקוקטייל שכיכב בסרט ביג לובובסקי בסוף שנות ה-90 ומאז נכנס לתודעת הציבור. המשקה עשוי להתאים לנשים וגברים כאחד, אך מתאים יותר לגברים שמבלים  במועדון איכותי. המשקה מורכב מוודקה, ליקר קפה ושמנת מתוקה. את המרכיבים יש למזוג לפי סדר מדויק לכוס: ראשית הוודקה, אח"כ  ליקר הקפה ולבסוף השמנת המתוקה. הסדר הזה מייצר  שכבות נפרדות.

בלאדי מרי- מקור השם של הקוקטייל 'בלאדי מרי' נשען על דמויות היסטוריות( מרי הראשונה מלכת אנגליה) . המשקה מורכב מוודקה, מיץ עגבניות, רוטב ווסטשייר, מיץ ליים, פלפל שחור וגבעול סלרי. המרכיבים אינם ערבים  לטעמה של אישה ומתאימים לגברים בלבד, אך תתפלאו לגלות שלא מעט נשים בעולם מזמינות את המשקה ואף על בסיס קבוע לבילוי ערבי נשים. אל תוך כוס ההיי בול המלאה בקרח, נוסכים  את הוודקה ומיץ העגבניות. מוסיפים פלפל שחור, טבסקו וליים יחד עם רוטב ווסטשייר. גבעול הסלרי הוא למען הקישוט בלבד. לערבב בעדינות.  ( לא לנער) 

הקוקטיילים ברובם מתאימים גם לנשים וגם לגברים  וכולם לטעמי האישי הם  בעלי טעם עשיר ונעים (בניגוד לוודקה רדבול). אדגיש שאת  הבירה איננו  יכולים לקטלג משום שהוא תמיד יתאים לכל מקום ולכל אחד. לקינוח אתן את שלושת סוגי הויסקי הנפוצים וזה למען המאצ'ויים שלא ייזמינו קוקטייל לעולם. את הויסקי נהוג להגיש בכוס אולד פאשן נמוכה יחד עם שתיים או שלוש קוביות קרח.

ויסקי סקוטי- מופק משעורה בלבד. כל סוגי הויסקי חייבים לעבור את כל שלבי הייצור ולהתיישן כשלוש שנים בסקוטלנד.

בורבון- ויסקי אשר נוצר באמריקה במאה ה-19 ומכיל בתוכו לפחות 51 אחוזים תירס. הבורבון מכיל אחוז כלשהו של שעורה מונבטת (מאלט). ברובו תזקיק תירס מיושן.

ויסקי אירי- ויסקי אירי עשוי מתערובת של 50% שעורה טרייה ו50% לתת חיטה, שיפון ושיבולת שועל. הויסקי האירי שונה בתהליך הזיקוק שלו, הזיקוק המשולש מעניק לו ריח וטעם קלים והוא  מיושן בחביות עץ למשך שלוש שנים לפחות.

כל מה שנותר לנו לעשות, לבקש מהברמן קוקטייל טוב וטעים( או משקה אחר לפי מצב הרוח)  שיתאים לאווירה של הבילוי הלילי שלנו. ותזכרו : צריכת אלכוהול מותרת על פי חוק רק מעל גיל 18 ואם שותים לא מערבבים וכמובן לא נוהגים.

צאו, בלו ותיהנו

שלכם, יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה