במגזין בל מוד לחודש אוקטובר ערכו כתבה על השיער המתולתל שנחשב לפחות פופולרי כיום וענו על השאלה מדוע תעשיית מוצרי השיער בארה"ב לצרכנים האפרו אמריקאית מגלגלת מאות אלפי דולרים בשנה בעיקר על מוצרים שמסייעים להחלקת שיער. אז מה נחשב לאופנתי מתולתל או חלק? ואיך תטפלי בשיער מתולתל בדרך הטובה ביותר? התשובות בפנים

אז איך הכל התחיל?

אופנת התלתלים החלה בערך בסוף המאה התשע עשרה על ראשן של מלכות מתחת לכתר והמשיכה בפאות על ראשי גברי האצולה ובימינו בעזרת מכשירי בייביליס למיניהן וניסיונות ניפוח שיער (בעיקר לבנות השיער החלק שרצו את כל מה שאין להן).

הציבור האפרו אמריקאי שהחל את דרכו כמיעוט נחות ומשולל זכויות בארצות הברית, ניסה תמיד לחכות את מראהו של האדם הלבן. כך נעשו ניתוחים להצרת האף והנחיריים אופנתיים בקרב השחורים באמריקה, ומחליק השיער נהיה פק"ל בכל בית שאפרו הוא הצורה היחידה שבה השיער מסתדר בבוקר.

מייקל ג'קסון למשל לקח את הצורך להיות "כמו כולם" למקום קיצוני והתמכר לניתוחים פלסטיים כדי להידמות לאדם לבן. למעשה לאורך השנים עם השתלבותם של האפרו אמריקאים בחברה האמריקאית הם דאגו למראה החיצוני שלהם וניסו להעלים את התלתלים בכל דרך.                                             

בתחילת האייטיז החל טרנד עיצוב תלתלים קבועים-פרמננט וזה החזיק מעמד עד שנות ה-90 ומאז ועד היום תעשיית התלתלים מגלגלת כסף רב בכל העולם וכיום שולט באופנה השיער המתולתל במראה הטבעי והחופשי.

מהן הבעיות שנשים בעלות שיער מתולתל מתמודדות איתן?

חפיפה, קשרים, סידור, תספורות, לחות ועיצוב- כל זה מעסיק נשים רבות המוציאות מכיסן כסף רב על תכשירים לטיפול בשיער המקורזל.

יש פתרונות רבים וטובים לשיער החל מתספורת נכונה, חומרים טובים לשיער, וכמה טיפים לסידור נכון.

אתחיל ואומר שתספורת בקו ישר בשיער ארוך העובר את קו הכתף או קצר מקו הכתף, לתלתלים זה ממש לא תופס, ושיער מתולתל חייב לעבור מסכת דירוגים ודילול מקצועית ע"י ספר טוב כמובן (ואל תנסו זאת בבית). יש לדרג בצורה המתאימה ביותר לאופי השיער ולמבנה הפנים. לדוגמא, לבעלות שיער אפרו מקורזל הייתי ממליצה על דירוגים מודגשים כראוי לשיער נפוח ודילול נפח השיער אם מטרתך להפחית מנפח השיער, ולבעלות שיער מתולתל דליל הייתי מדרגת בצורה עדינה יותר. בכל אופן תמיד הייתי ממליצה ללכת על המראה הטבעי ופחות לנסות ליישר את השיער עם חומרים כימיקליים. כדאי לכל מתולתלת לנסות לפחות פעם אחת לסדר את השיער במספרה במבנה הטבעי שלו לפני שמנסים להחליק ולהפחית מנפח השיער- שאילו פעולות שישפיעו על צורת התסרוקת לאורך זמן ולעיתים עלולות לקלקל את חיוניות, גמישות ורכות השיער.

כוח נשי מתולתל

אופרה ויינפרי למשל האישה בעלת כוח והשפעה נשית הופיעה בגיליון ספטמבר האחרון של המגזין שלה O בשערה הטבעי. אופרה מספרת במגזין שלא הצטלמה מעולם בפומבי בשיערה הטבעי והיו תקופות שרצתה לגלח את ראשה. כיום היא מרגישה חופשייה ומשוחררת במראה הטבעי והמתולתל שלה. 

ניקי וולטון מייסדת האתר curlynikki.com טוענת כי המראה החיצוני שאנו מאמצים עשוי להיות פוליטי ולהשפיע על האופן שאנו משקיפים על העולם או על האופן שאחרים תופסים אותנו. "אפילו שלא אנחנו יצרנו את הסטנדרט של שיער חלק בכוחנו לשנות אותו".

מירי בוהדנה לדוגמא בכל שנות חייה שינתה את מראה התלתלים הטבעיים שלה, משיער חלק, ועד קוצים, עם שינויים של צבעים ואורכים הבינה בסופו של דבר שהכי יפה לה מתולתל. (וגם אנחנו חושבים כך)

חגית יאסו שזכתה בכוכב נולד לאורך כל התכנית עברה שינוי לא קטן עם שערה, מאסוף מתוח, דרך החלקת השיער ובסופו של דבר לתלתלים שופעים וטבעיים. המהפך שעברה יאסו בשערה מסמן את המהלך שעברה בתכנית מבחורה אנונימית וביישנית ועד בחורה שכולם מכירים, אחת משלנו. השינוי כמובן השפיע עליה לטובה אם אתם שואלים אותי, והכי יפה לה טבעי.

סקס אפיל ותלתלים- הקשר האולטימטיבי 

במהלך ההיסטוריה המודרנית ובעיקר זה מאוד בולט בתעשיית הסרטים השיער המתולתל, החופשי והפרוע מתחבר עם שחרור האישה ומיניות מתפרצת. למשל בסרט גריז- כאשר הנערה הביישנית והחסודה שמשוחקת על ידי אוליביה ניוטון ג'ון הופכת לחתולת מין, חוץ מבגדיה משתנה גם תסרוקתה לתלתלים גדולים ומעוצבים מסביב לפנים, תסרוקת שהיתה מאוד פופלרית באותה תקופה.

אז כאשר את רוצה להפגין כוח נשי, מיניות ושחרור כדאי לך לחשוף את תלתלייך. בעיקר כשאת רוצה לומר בעזרת השיער שאת לא שמה על אף אחד, שאת בטוחה בעצמך ובמה שחנן אותך הטבע-שיער מלא ומתולתל. כמובן שזה לא אומר שעלייך לזלזל בטיפוח השיער אבל כדאי לטפל בו בצורה הכי טבעית שאפשר תוך התחשבות בסגנונו במקום להילחם בו.

בקיצור בנות, אם התמזל מזלכן ואתן מתולתלות כמוני אז אני מודיע לכן שאתן ברות מזל. מכיוון ששיער מתולתל ומלא שמטופל כראוי בגיל צעיר הופך לשיער הרבה פחות נפוח בגיל מבוגר יותר. לא לשכוח שאנו מאבדות כמויות שיער במשך השנים ובעלות שיער דק ודליל יכולות למצוא את עצמן כמעט קירחות בגיל מבוגר.

אז המוטו שלי הוא לנסות להסתדר עד כמה שאפשר עם השיער הטבעי שלך ולהשתמש בכמה שפחות חומרים כימיים לעיצובו ובמקום להילחם פשוט לזרום איתו למה שמתאים לו וכנראה גם מתאים לך.

באהבה, בר.


התמונות: מגזין האופנה בל מוד. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה