בלוג חיי הלילה של שוורצמן



בחירה אישית ולגמריי לא אובייקטיבית של האירועים הגדולים בעולם הלילה בירושלים בשנה שחלפה

ירושלמים יקרים,

בסופה של שנה ורגע לפני השנה החדשה, בחרתי להתמקד באירועים ובאנשים שעשו את חיי הלילה של ירושלים. אני מודה שהיה קשה לבחור מתוך השפע והמגוון כי כל אחד הוא עולם ומלואו ובכל זאת שמתי נפשי בכפי ובחרתי.

במהלך השנה שמתי לב כי האירועים הגדולים ביותר מבחינת ההשקעה הכספית, התכולה וגם החשיבה מתקיימים למען הסטודנטים (יש להם אחלה אגודת סטודנטים). כשראיתי את אותם הסטודנטים מגיעים בהמוניהם לגן סאקר כדי ליהנות ממסיבה נטולת רושם, מצוידים בכפכפים, החלטתי שגם אני צריכה להיפרד מנעלי העקב 14 ס"מ המעלפות שלי ולהתחיל להרגיש בנוח כשאני יוצאת, הרי את הכי יפה כשנוח לך לא?!

שני האירועים המדוברים ביותר השנה התקיימו בגן סאקר, תחת אבטחה מסודרת וגרמו לקהל הסטודנטים להצביע ברגליים. האירוע הראשון הוא לילה לבן שהכיל 20,000 סטודנטים ירושלמים וגם כאלה שלא (אבל בואו לא נסחף מהטכניון בטוח לא היו שם) שנהנו מהופעות חיות של מוש בן ארי, אביב גפן, עידן ריכל ושרית חדד. האירוע השני הוא ההופעה של "אינפקטד משרום" שדובר עליה רבות ופורסמה בכל קצה בעיר, ההופעה הייתה מרשימה ואיכותית (למי שלא מעודכן אינפקטד משרום הוא הרכב ישראלי מצליח בעולם שמנגן מוסיקת טראנס פסיכדלי ומוסיקה אלקטרונית מעולה) וגם שם הסטודנטים וגם הקהל הירושלמי המגוון הגיעו ורקדו עד השעות הקטנות.

ניצלתי את תעודת הסטודנטית שלי לשתי המסיבות הללו למען הטבות כאלו ואחרות (כן, כן גם נקניקיות בלחמנייה שנמכרו ב10 שקלים הסטודנטים בהנחה) נהניתי מתוקף היותי שייכת לאקדמיה ועכשיו בא לי מסיבה טובה, במועדון לילה סגור ומחניק מסיגריות ועמוס בפקחים בליווי תפאורה של דוחות למעשנים. בהחלט מסיבה טובה אחת התקיימה השנה בעיר, גרפה אחריה הצלחה ותגובות גם כמה חודשים לאחר מכן- עופר ניסים באומן 17 ירושלים אחרי כל כך הרבה זמן, הבליינים דורשים צדק ועופר ניסים הוא אחד היוצרים שמתקבלים בברכה בעיר הזו ומקבל המון אהבה והערכה (עופר אתה מוזמן לנגן פה כאהבת נפשך, אנחנו רוצים אותך). באותה מסיבה בה ניגן עופר האלכוהול זרם, גם כן אלכוהול, יותר וודקה והוויסקי נשאר על המדף. כבר דיברנו על הסוגיה הקטנה של האלכוהול? אפשר לנשום לרווחה, יש גם בירות, וויסקי יינות ועוד מלא סוגים של אלכוהול ככה שאפשר להיפטר מכוס הוודקה רדבול המיושנת.

ימי הולדת כבר ציינתי? ימי ההולדת האלה תופסים לנו את הלו"ז יותר מאירועים, אבל יש ימי הולדת שפשוט אי אפשר לפספס. איש הלילה הטרי בעיר ירון שגב בעליו של מועדון ה"ווין" החליט לפנק את עצמו ביום הולדת מהסרטים וכמה שאותה יום הולדת הכניסה את ירושלים לסרט אחד גדול. המסיבה עוצבה בסגנון לאס ואגס (שוב, למי שלא מעודכן בווגאס קיים מלון בשם ווין), שטיח אדום היה, לימוזינות היו, הדורמנים היו לבושים בחליפות שבנינו הרבה יותר מכבדות ללא קשר לעיצוב, מי היה רוצה ללבוש וסט צהוב כל הערב שרשום עליו מאחור אבטחה?! כאילו אני נכנסת לסופר. למסיבה הגיעו המון בליינים ואנשי לילה לחגוג עם ירון ואף תומר מייזנר שהוא דיג'יי מצליח בתל אביב מחמם אמנים גדולים הגיע לנגן לכבוד יום הולדתו. 

עד כה הרבה מההפקות שבחרתי בהן התקיימו למען הקהל והעיר ירושלים אבל עם רווח אישי יפה. אז לא כל ההפקות בירושלים מסתכמות ברווח אישי של יחצנים לכיס הפרטי ואחר כך גורר מריבות עם בעלי מועדונים (עוד מישהו חוץ ממני מרגיש את הציניות הנוטפת מן הבלוג?). ישנם אירועים המתקיימים למען החברה בהם אנו עוזרים לזולת. אחד האירועים היותר מרגשים השנה שחיממו לי את הלב באופן אישי היה ערב ההתרמה במועדון ה"גורדניה" למען חולי הסרטן במעלה החמישה. כל ההכנסות מערב זה שכוללות את מחיר הכניסה והבר בפנים נתרמו לאגודה למלחמה בסרטן. כל הכבוד לצוות המקום שדאג לקיים ערב חשוב שכזה.

בנימה אופטימית זו, אני מאחלת לכל קוראי ירושלים- נט, לבליינים היקרים ולכל עם ישראל שנה טובה ומתוקה וחג שמח. בואו נקווה יחד שהשנה הזו תהיה פורייה יותר ומוצלחת בעולם הלילה.

שלכם,

יפית.

צילום: אורן חסידים 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה