הלעיטני מן האדום הזה



השבוע אני משתפת אתכם בחוויה ממקום בילוי לילי נוסף שביקרתי בו- אדום בר- מסעדה ובר יין

לפני מספר ימים הגעתי ל"אדום" ברחוב יפו 31 בלב העיר, הדרך המובילה למקום משובצת באבני העיר הישנים של המדרחוב, כך שנעלי עקב פחות מתאימות להליכה באזור. כשנכנסתי חיכתה מארחת נחמדה בפתח והובילה אותי למקום ישיבה בו ניתן לעשן לשם הנוחות (לקהל המעשנים). המקום מחולק לאזורים בהם ניתן לעשן וכאלה שלא, אזור העישון הוא גם אותו אזור בו ממוקם הבר הגדול ובו המון סוגי יינות מעבר לאלכוהול השגרתי בו אנו נתקלים במסעדות ליליות (ויסקי, וודקה, ליקרים וכדומה).

התיישבתי בשולחן סולידי ומאוד אינטימי ומיד ניגשה אליי מלצרית, הגישה לי את תפריטי האוכל ותפריט גדול נוסף שהיה כרוך לספר ובו המון סוגי יינות. המקום מתמחה ביינות רבים לבנים ואדומים, יבשים וחצי יבשים, מבעבעים וכדומה. כאשר פניתי למלצרית בשאלה על סוג יין מסוים השיבה כי ניתן לטעום אותו לפני ההזמנה, דבר שריצה אותי מאוד בתור לקוחה אך רק את היינות שניתן למזוג לכוסות הזמנה ולא בקבוקים שלמים. כאשר החלה בהסברים על תפריט האוכל המפורט שבו היו מאכלים מסוגים שונים לא כשרים שמצריכים הסבר מפורט, שאלתי בהקשר למנה אותה ביקשתי מהם "צלפים"? המלצרית ניסתה להשיב בצורה הטובה ביותר אך ההסבר לא היה נקודתי ומתוך המלל הבנתי כי הצלפים הירוקים במנה שאני מזמינה הם שייכים למשפחת הצמחים, מלוחים ומוסיפים טעם מיוחד (עדיין לא הבנתי בדיוק מהם צלפים אך הם היו אכן טעימים).

המנה השנייה שהוזמנה מוגשת עם גבינה ובשר על פי התפריט אך ביקשנו ללא גבינה ואכן קיבלתי אותה ללא גבינה. המנות הגיעו במהרה ושאני מציינת זאת אני אדגיש כי בין 8-10 דקות בממוצע אשר במסעדות שונות יכולות המנות להגיע לעיתים לזמן המתנה של 15 דקות ומעלה- כל הכבוד. היין היה עדין ומתקתק (אותו טעמתי לפני ההזמנה) והתאים בדיוק למנה החלבית אותה הזמנתי. יש לציין כי היחס אל הלקוחות חם ואישי וזאת לפי נגישות המלצרית לשולחן הסועדים (בערך כל 10 דק שניגשה אליי ושאלה "הכול בסדר"), בשלב מסוים ההתעניינות הייתה מעבר למצופה וקטעה את רצף השיחה אותה ניהלתי עם חברי לסעודה.

כאשר התבוננתי לעיצוב המקום היה ניתן להבחין כי המקום משדר אפלוליות מחתרתית נעימה שכזו, ירושלמי אותנטי בצבעים רגועים ונעימים לקהל המגיע למקום. על הקירות תלויות תמונות המתארות יינות עם פירוט מדויק אודות יין מסוים ועוד תמונות כהות לשם האווירה. במקום בו ישבתי  (אזור המעשנים) בנויה מערכת מוסיקה אשר מנגנת מוסיקת רקע נחמדה, אך העוצמה מנעה ממני בשלב מסוים לשמוע את השיחה אותה ניהלתי במלואה וחבל- גם הבליינים אשר יושבים על הבר וגם הסועדים בשולחנות, אחרי כמה כוסות אלכוהול יתקשו לשמוע בבירור.

אחרי שהצלחתי להתגבר על בעיית השמיעה הקטנה שלי, שמתי לב כי המקום מתמלא לשעות הקטנות ולא רק בשביל לשבת על הבר אלא גם לאכול מנות משביעות מאוד לשעה. אין ספק כי העיצוב וניקיון במקום מזמינים קהל ליהנות מחוויה של בילוי לילי טוב. הקהל אשר החל למלא את המקום נע לכיוון הגילאים הבוגרים יותר, דבר שבהחלט מסמן איכות מסוימת למקום ויותר רוגע. אחרי ששבעתי מן המנה שלי, נהניתי מכוסות היין הטעימות שהזמנתי התפניתי לשאול את מאיר מנהל המקום מדוע השם הנבחר למקום הוא דווקא "אדום"? כמה שנים הוא פתוח עבור הקהל הירושלמי? האם המקום מתמחה ביינות כפי שנראה לפי הספר המפורט של היינות אותו קיבלתי כשאר התיישבתי? והאם מגיע למקום קהל מגוון ולאו דווקא ירושלמי לסעוד, לשתות וליהנות?

משיחתי עם מאיר קיבלתי כמה תשובות מעניינות, המקום נקרא "אדום" וכוונה היא ללא ספק לבשר ויין (בשר אדום?!). בחצר הירושלמית הנקראת גם חצר פיינגולד.

לשאלתי לגבי מגוון הקהל נעניתי כי ישנו קהל חיצוני המגיע לעיר באופן קבוע לבלות ולסעוד במקום כגון תיירים, בליינים וחובבי בשר ויין ונהנים מן השירות והאווירה הירושלמית וכמובן מן האוכל וסוגי היינות.

אדום - מסעדה ובר יין נפתחה באפריל,2001 ופועלת 12 שנים, מתמחה באוכל, יין שרות ואוירה. האוכל באדום עשיר, מוקפד ומציע מגוון רחב החל מבשרים המיושנים במקום, דגים ופירות ים דרך פסטה רחבה וריזוטו ועד המבורגר עסיסי ושניצל.
במסעדה מוגש גם תפריט לילה קל יותר ונגיש יותר המתאים במיוחד לנשנושים בשעות לילה מאוחרות (החל מ-23:00). המקום פועל בכל ימות השבוע וניתן להזמין בו שולחנות מראש.

אני ממליצה לכם בליינים להגיע למקום וליהנות ממנות טעימות (אני מדגישה המקום אינו כשר לקהל שומרי הכשרות הקפדנים) זכרו: צלפים- שייכים למשפחת הצמחים הירוקים, הינם קטנים ומלוחים אשר תורמים צבע וטעם עשיר למנה.

עד לסופ"ש הבא,

צאו, בלו ותיהנו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה