בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע- אוכל - סוגיה שכולנו נתקלים בה אחרי בילויי הלילה- אוכל. כשאנחנו מסיימים בילוי טוב בשעות הלילה המאוחרות, הגוף זועק פחמימות , לטרוף את הדבר הכי עסיסי ולפעמים הכי משמין שיכול להיות, גם כדי לדלל את ים האלכוהול

ירושלמים יקרים,

אחת מן המסעדות בהן ישבתי בשבועות האחרונים היא מסעדת ה"זוני" (zuni) ברחוב יואל משה סולומון 15, ירושלים.

הגעתי למסעדה בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר ישר לאזור המעשנים (המקום מחולק לשניים- אזור המעשנים ואזור הלא מעשנים). במקום אווירה מאוד אינטימית, מעט חשוכה- מתאימה לשעות הללו של לפנות בוקר . העיצוב הכהה של הרהיטים וצבעי הקירות מחזק את תחושת העייפות לאחר האוכל. ממול הספה שעליה רבצתי  נמצא  בר בינוני בגודלו ובו  לא מעט סוגי אלכוהול, חלקם מוכרים וחלקם לא.

זמן קצר לאחר שהתיישבתי עם חבריי ניגש אלינו המלצר ושאל להזמנה שלנו. לא ידענו במה לבחור, במיוחד חבריי שאוכלים אוכל כשר והתפריט בלבל אותם מעט. לבסוף הזמנתי מנה חלבית- פסטה ברוטב שמנת, אך המנה לא הייתה שגרתית. יחד עם המנה קיבלתי טעמים נוספים (רטבים). חבריי הזמינו המבורגר גם כן עם תוספות מעניינות בתוך הלחמנייה. טעמתי מן המנות של חבריי וכמובן שסיימתי את המנה שלי ויש לציין כי המנות היו טעימות, בגודל המתאים בכדי לשבוע והוגשו תוך זמן קצר למדי (אין משהו יותר מעצבן מלחכות למנות הרבה זמן, פה להפתעתי זה לא קרה).

שבעתי ועייפתי אחרי הארוחה, שוב, המקום זימן אותי לתנומה קלה. הזמנתי כוס יין לבן צונן  יחד עם הארוחה וללא כל בקשה מיוחדת קיבלנו קנקן מים ( כדי להרגיש את טעם המנה חזק יותר). הייתי חייבת לשוחח עם מנהלי המקום בכדי להבין כמה דברים: מהי למעשה מסעדת בראסרי באופייה? ולמה מחלקים את התפריט לכל שעות היממה? סגנון האוכל היה מגוון בתפריט הרחב, סוגי מאכלים שמעולם לא נתקלתי בהם ואני אוכלת אוכל לא כשר- זה סיקרן אותי.

מנהלי המקום שיתפו אותי באופייה של המסעדה וסיפרו לי את הסיפור מאחורי מסעדת ה"זוני".

שהיא  מסעדת בראסרי בהגדרתה, כלומר, מסעדה שזמינה לשרת את לקוחותיה 24 שעות ביממה עם תפריטים משתנים לשעות היממה (בוקר, ערב ולילה).

תפריט בוקר: מראשון עד חמישי החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד השעה 12:00 בצוהוריים, שישי ושבת החל מהשעה 07:00 עד השעה 16:00.  

תפריט ערב: מוגש בימים  ראשון עד חמישי בין השעות 12:00 בצוהוריים ועד לחצות הלילה כאשר עד השעה 17:00 יש הנחה של כ- 30% על כל תפריט האוכל (עסקיות). בשישי ושבת אין ארוחות עסקיות.

תפריט לילה: כולל מנות מתפריט הערב והבוקר, מנות ייחודיות ללילה מוגשות כל יום החל מהשעה 00:00 ועד השעה 07:00 בבוקר. ללקוחות הקבועים ישנה הנחת חבר "זוני" של כ- 15% על תפריט הלילה.

סגנון האוכל הינו אירופאי קלאסי ברובו עם דגש על חומרי גלם מעולים ועבודת יד לרוב (המידע הזה עניין אותי יותר מכל- עד היום אכלתי לרוב אוכל בסגנון מזרחי למרות שאני אירופאית, לכל אלו שתהו..). במסעדת ה"זוני" החומרים מתוצרת בית, בישול האוכל נעשה מחומרי גלם עצמיים  מן המקום עצמו כמו לחמים שנאפים פעמיים ביום, פסטה טרייה, גלידות, מאפים, קינוחים וכדומה. חשוב לי כלקוחה לדעת כי כל המאכלים מיוצרים במקום ובנוסף כי המקום שומר על ניקיון בשל כך ואכן שאלתי לניקיון המטבח. את התשובה קיבלתי מהר מאוד לנוכח הכלים וצורת ההגשה ההיגיינית של המנות. גם מקום השרותים היה נקי מסודר וריחני.

מסעדת ה"זוני" קמה בשנת 2006 ומאז מהווה מוסד חשוב בתרבות חיי הפנאי והלילה בירושלים- רוב בלייני העיר וגם אנשי הלילה מגיעים לסעוד . למעשה זהו המטבח היחידי בירושלים שעובד מסביב לשעון ומגיש את כל סוגי הארוחות ביממה, עם אוירה סולידית ומקצועית מאוד.

ניתן לסעוד במקום בשעות הלילה ואף מומלץ, אך ישנה האפשרות לשבת על הבר ולהזמין מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים.

התשובות שקיבלתי והמידע הרחב סיפקו אותי גם כלקוחה וגם כסקרנית. יצאתי שבעה, מרוצה עם טעם של עוד.

 

מספר הטלפון להזמנות  02-6257776

ירושלמים, בליינים ולמי שעדיין לא מכיר  את המקום, מומלץ להגיע ולטעום את המאכלים הקלאסיים שמוגשים במקום ללא הפסקה, תיהנו.

 

ועד לסופ"ש הבא,

צאו, בלו ותיהנו- אם שותים לא נוהגים

שלכם,

יפית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה