"חיי הלילה" - הבלוג של יפית שוורצמן



השבוע אני מציגה בפניכם פן אחר של עולם הבילויים בעיר, קהל אחר וכמובן יחצן שונה ממה שהכרתם עד כה . סטודנט, יחצן, ואיש עבודה מסור מעבר לעולם הלילה. ככה אנחנו חיים אנשי הלילה

ירושלמים יקרים,

אודי אמסלם (28), נמצא בזוגיות יציבה. בשיחתי עם אודי הכרתי פן אחר באופיו הלא לילי וכמובן שאני מציגה אותו בפניכם. היחצן הראשי של ליין "ימי שני בצעצוע":

אודי אמסלם, ממייסדי ליין ימי שני במועדון ה"צעצוע". כמה זמן אתה כבר בעולם חיי הלילה בירושלים?

אני משולב בחיי הלילה של ירושלים עוד מתקופתי בתיכון בשנת 2000 כשלקחתי חלק נרחב בימי שישי בצוללת הצהובה ובמועדון התעשייה הזכור לנו לטובה.

אלעד הבעלים של המקום, איש עם עבר בעולם הלילה בעיר ובהחלט מנוסה. מתי החלטת   להצטרף למשפחת מועדון ה"צעצוע"?

הצטרפתי לבר הצעצוע לפני שנה וארבעה חודשים כשהבעלים אלעד ועדי הציעו לי לפתוח את ליין "שני סטודנטים בצעצוע" ביחד עם מיקי. באותו זמן, החלטתי לעזוב את ניהול בר הגורדוניה במעלה החמישה, התחלתי ללמוד ולהכיר את אופי הצעצוע והאנשים ולהתאים את עצמי אליו. המסיבה הראשונה שלי שם הייתה ביום העצמאות 2011.

ההצטרפות לא היוותה מכשול מבחינת סוג הקהל שמגיע לבלות במקום?

ההצטרפות לא היוותה מכשול בכלל, מכיוון שהקהל של הצעצוע הוא בעצם הקהל שאני כ"כ מזוהה  ועובד אתו הרבה שנים. המעבר היה טבעי לחלוטין מבחינתי.

איך אתה מתמודד עם תשומת הלב העצומה מבלייניות העיר? איך בת הזוג מקבלת את העבודה ואורח חייך בעולם הלילה?

לגבי תשומת הלב העצומה מבלייניות העיר, אני בנאדם שתמיד מחייך לכולם כל הזמן, אוהב את כולם, משקיע ונותן את כל כולי למי שזקוק לי כל הזמן, כמו כן זה מחמיא ומעלה חיוך. בת הזוג שלי מקבלת את זה בצורה הכי טובה שיש כי היא ואני מאוד דומים באישיות. עושים הפרדה מוחלטת בין עבודה לזוגיות. מקבלים לחלוטין אחד את השני עם המגרעות ובלי כמובן.

מה הסוד לשמירה על מערכת יחסים יציבה כאשר אתה איש לילה במקצועך וגם כבליין?

אין פה סודות. כשאתה מאוהב אתה מסור לחלוטין לבת זוג שלך. לפחות ככה זה אצלי. אין שום בעיה לעשות את ההפרדות בכל מקצוע, נכון שלפעמים זה לא קל, ויש יותר מדי חשיפה ולחשושים.  פשוט מתעסק בעיקר שהוא בעצם הדבר הכי יקר לי, והעיקר זו חברה שלי.

שתף אותי ואת הקוראים שלנו בחוויה נוראית מעולם הלילה?

חוויה נוראית מעולם הלילה: כשמתחילה קטטות במקום שבו אתה בעלים\מנהל\עובד\מיחצן. זה מוריד לך את כל החשק להמשיך את הערב\ליין וזה בהחלט מוריד לך את הביטחון להמשך.

מה דעתך על הנושא המדובר כרגע בין אנשי הלילה בעיר, על אי נאמנותם של יחצנים למקומות הבילוי בהם הם עובדים?

אין ספק שמודל 2011-2012 נהיה מועד העברות הכי חם שאני זוכר בירושלים. הדבר הכי חשוב בעולם הלילה זה להיות נאמן לעצמך קודם כל ולקהל שלך. לעבור ולדלג ממקום למקום מוריד לחלוטין מאיכות  ה"יחצן" שהרגיל כבר את הקהל שלו למשהו שהוא האמין בו. תאמין בעצמך ובמקום שבו אתה עובד והאנשים שלך יבואו גם בעיניים עצומות. אין צורך בחוזים עם סעיפים, והסכמים מנופחים כשיש לך מוצר טוב אל תזניח אותו, כי בסופו של דבר הקהל יפסיק להעריך. פתחנו את ליין שני בצעצוע כשבנאדם לא היה מתהלך בעיר הזו - מה שבא בהמשך זה כבר היסטוריה.

הקהל אשר מגיע לבלות במקום מעט שונה מכל מועדון אחר בעיר, סטודנטים לרוב מכל קצוות הארץ. לא קשה לרצות את כולם, הרי לא כולם מכירים את התרבות הירושלמית?

 

מה שמיוחד בליין "שני סטודנטים בצעצוע" זה גיוון הקהל שבו. כשפתחנו את הליין ביולי שעבר בדיוק לפני שנה, הגיוון השבועי של הקהל שפוקד את המקום זה מה שהיווה את השוני בליין הזה. הקהל הסטודנטיאלי זה קהל שמח. לכן במשך שנה שלמה כל שבוע כל השנה בלי פגרה אנחנו עושים מסיבות נושא שכוללות תפאורה ופינוקים מכל הסוגים זה פשוט כייף כל פעם מחדש.

מה לדעתך ניתן לשפר בעולם חיי הלילה בעיר, אם בכלל?

חיי הלילה בעיר מאוד שונים באזורים שלהם ופה הבעיה. הקהל באזור תלפיות לעומת אזור מרכז העיר שונה מאוד. וזה רק בגלל מיתוג המקומות שעובדים בצורה של רווח ופחות איכות לצערי. ירושלים מחולקת בתחום הזה כבר הרבה שנים וזה בעיה. דבר שמאוד חסר לנו פה זה עוד מקומות איכותיים לקהל היפה של ירושלים. הירושלמים צמאים לזה.

מילה על חיי הלילה בעיר?

מגוונים.

כמו שציינתי תחילה, אודי אמסלם אחד היחצנים האיכותיים שירושלים ידעה בחיי הלילה ואיש עם נשמה גדולה. הנוסחה היא מאוד קלה: אף פעם לא לוותר על שאיפות ועל איכות.

עד לסופ"ש הבא,

צאו- בלו ותיהנו- זכרו אם שותים לא נוהגים.

שלכם,

יפית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה