פסטיבל צמי"ד יצא לדרך



בטקס חגיגי אתמול (א') במלון פארק נפתח הפסטיבל השנתי. הוא יינעל ביום רביעי

כבר שש שנים ברציפות מתקיים פסטיבל צמי"ד ובו הוקרה, הופעות , יריד ותשומת לב לאוכלוסיה המיוחדת הזו.יותר משלוש מאות יוצרים בעלי מוגבליות יעלו מופעי מחול , הצגות והצגות זמר במקומות שונים בעיר כל זאת במסגרת "פסטיבל יוצרים צמי"ד".

מדובר באירוע השיא של פעילות מחלקת צמי"ד במינהל תרבות, חברה ופנאי בעיריית ירושלים, שמקיימת במהלך כל השנה פעילויות בתחומי הפנאי, הקהילה, הספורט והתרבות עבור למעלה מ- 20 אלף תושבי הבירה המוגדרים כבעלי צרכים מיוחדים (נכים, בעלי פיגור, פגועי נפש, ליקויי ראייה ושמיעה ואחרים).

פסטיבל צמי"ד תפס לעצמו מקום של כבוד בכל מכלול העשייה. הוא יחיד מסוגו , מזוהה עם העיר ירושלים ועם הערכים שהעירייה אימצה קרי קהילתיות, שילוב , תרומה לקהילה ומעורבות חברתית בצד העשייה האומנותית.

במהלך שבוע הפסטיבל יתקיימו כ-60 מופעים שונים באולמות רבים בעיר ובהם: בית מזי"א, תיאטרון ירושלים, משכנות שאננים, בניני האומה ז'ראר בכר , בית שמואל, זאפה ירושלים, תל אביב והרצליה, במספר פאבים ומועדונים בירושלים וכן בעשרות מינהלים קהילתיים ברחבי העיר, כולל במגזר החרדי והערבי ובאתרים פתוחים כמו מדרחוב בן יהודה.

הפסטיבל מתחדש מדי שנה ובשנה זו נעשית קפיצת מדרגה נוספת. לראשונה הפסטיבל הופך לבינלאומי עם מופעים בכל רחבי הארץ כולל מופע בינלאומי מרשים עם להקה מקונגו. יתר על כן, השנה אנו מנגישים את הפסטיבל לציבור הרחב, היריד המסורתי עובר למרכז העיר ובנוסף כחלק מהמדיניות של מינהל תרבות חברה ופנאי ישנה שותפות עם פסטיבל ישראל

סיום הפסטיבל במסגרת פסטיבל ישראל יום חמישי (14/6) מופע מוסיקלי מרגש של הלהקה "בנדה בלילי" - הלהקה שצמחה ברחובות קינשאסה בקונגו שחבריה אנשים נכי פוליו שהתמודדו עם תנאי חיים קשים ושרדו אותם בעקבות עשיית מוסיקה וקצב ברחובות המופע יתקיים בתיאטרון ירושלים.

גם רדיו ירושלים מלווה את הפסטיבל בראיונות, תוכניות ובשידור מיוחד מקניון ממילא ביום רביעי ב 14:00 מהיריד של צמי"ד בהגשת מוטי פרנסיס.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה