בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע אני מציגה בפניכם יחצן מוכר, שהספיק לעשות חיל גם בירושלים וגם בתל- אביב. הוא מגדיר את זהותו כירושלמי, אוהב את ירושלים, אך מתגורר במרכז ומפעיל את חיי הלילה בשתי הערים

ירושלמים יקרים,

עידו אביב (27) רווק- סטודנט במכללה למנהל. בלוח הזמנים הצפוף של עידו, הצלחתי לתפוס עימו שיחה בת ארבע עיניים על עולם הלילה והשילוב בין שני הערים אולי הכי דומיננטיות בארץ,     ירושלים VS תל-אביב.

אתה יחצן מוכר בעולם הלילה הירושלמי וגם בתל- אביב, ישנו שוני בין מקומות הבילוי הירושלמים לבין התל- אביבים?

יש שוני גדול מאוד בין מקומות הבילוי הירושלמים והתל אביבים. ראשית יש להגדיר מקומות בילוי, בירושלים התחום הזה קצת לא מוגדר. פותחים פאב שפתאום הופך למגה בר שפתאום הופך למועדון. בת"א לעומת זאת יש מקומות בילוי מאוד מוגדרים: יש פאב שכונתי, בר קונספט, מועדונים, מגה ברים וההבחנה הכי בולטת היא מקומות הבילוי בת"א של הקיץ והחורף - מה שלא קורה כמעט בירושלים. בת"א כמעט לכל מגה בר יש מקום קיץ ומקום חורף. יש שוני רב בין מקומות הבילוי, אבל אי אפשר להגדיר אותו על מקומות הבילוי בלבד. הדברים מורכבים גם מהיחצנים הירושלמים, הקהל/בליינים והתרבות. כל אלו מתאגדים למשהו שנקרא חיי לילה ותרבות בילוי שקשה לאמוד על כל הבדל ולהציגו.

עם איזה קהל אתה אוהב לעבוד יותר?

אני אוהב לעבוד עם שני הקהלים ואין לי העדפה. העניין הוא שבת"א אני עובד גם על הקהל התל אביב וגם הירושלמי ובירושלים מתמקד בירושלמים. הירושלמים מאוד אוהבים לבלות בת"א וגם אפשר לומר שהרבה מהם עשו את המעבר למרכז - כך שאני גם הכתובת שלהם בת"א.

כמה זמן אתה חי ועובד בעולם הלילה?

אני עובד שנים בעולם הלילה. טביעת האצבע הראשונה שלי הייתי בגיל מאוד צעיר, אבל מתקופת התיכון שהייתי בתחום עם הפסקה של חמש שנים בערך, בהם הייתי בשירות צבאי ונבצר ממני לעבוד בתחום. ראיתי נורמות, טרנדים ועבדתי בכל פלטפורמה שהייתה קיימת ואני מתאים את אופי העבודה שלי לתקופה הרלוונטית.

איך אתה מתמודד עם תשומת הלב סביבך מצד המין הנשי?

(עידו צוחק), יכול להיות שאני עיוור משום שאני לא מבחין בזה. אני בן אדם מאוד חברותי ומתחבר עם כולם (נשים וגברים כאחד). יש לעשות הפרדה בין תשומת לב חיובית לביקורות, שמועות וכיוצא בזאת. בכל מצב, אם יש תשומת לב כזאת מי לא רוצה אותה?! תמיד כיף ששמים לב אליך, אז אני נהנה מהחברים והידידות שבחברתי.

מה דעתך בנושא שעלה לאחרונה בקרב אנשי הלילה, על אי נאמנותם של היחצנים למקום הבילוי בו הם עובדים?

לגבי האי הנאמנות אני חושב שסתם עושים מזה סיפור גדול. צריך לזכור שבסופו של דבר זה ביזנס! אם יחצן כזה או אחר עובר מקום בילוי לצורך עבודה, יכול להיות שיש לזה משמעות או גורמים אחרים. אף פעם אתה לא יכול לדעת מהו הטריגר שהוביל למעבר כזה. לפעמים יש קווים אדומים שעליהם לא מבליגים. אני לא אמכור משהו שאני לא מאמין בו כל כך לקהל שלי בגלל כסף. אגב, אני חושב שחלק מאוד נכבד מהאי נאמנות הוא גם נובע מאנשי חיי הלילה ובעלי המועדונים שהוזילו את תפקיד היח"צ ונותנים לכל אחד עם כמה מאות חברים בפייסבוק במה וליין.

האם לדעתך אפשר לנהל מערכת יחסים יציבה כשאתה עובד בעולם הלילה?

אין דבר כזה שאי אפשר! זה מאוד תלוי איזה אופי יש לך ואיזה בן אדם אתה. אני מאמין שזה אפשרי. זה כשאתה בחיי הלילה קשה מאוד (אבל אפשרי) לבנות את האמון שזה הבסיס למערכת יחסיות וזוגיות טובה.

מילה על חיי הלילה הירושלמים?

 יש עוד הרבה לאן להתקדם, אנחנו במגמה טובה - צריך לשפר דברים לפני שכבר מאוחר מידי. 

חוויה נוראית מעולם הלילה?

אני נוטה לקחת דברים בפרופורציות - לא מכיר חוויות כאלו נוראיות שעברתי.

מה לדעתך ניתן לשפר בחיי הלילה בעיר?

יש הרבה לשפר וזה לא רק אצל הירושלמים, אלא גם אצל הישראלים. אז קודם תרבות הבילוי, אחרי זה כמות המועדונים והשילוב של האוכלוסייה הסטודנטיאלית בהם. יש בעיר אלפי סטודנטים מחוץ לעיר שלא ממצים אלטרנטיבה חווייתית כל כך בחיי הלילה בעיר בגלל מיעוט האופציות וכדומה.

איך היית מגדיר את עולם הלילה הירושלמי? איך אתה מתנהל עם הקהל הירושלמי?

אחלה קהל. לא סתם מביאים את היחצנים הירושלמים לעבוד גם בת"א, הם יודעים שהנגיעות שלנו בעולם הלילה הוא חיובי שרוצים אותו גם בת"א. בסוף הירושלמים מאוד דומיננטיים בכל מקום שהם נמצאים בו בין אם זה בירושלים, בין אם זה בת"א ובין אם זה בכל מקום בעולם. בסוף ששואלים אותי מי אני? אז אני אומר ירושלמי ואם לא אז מזכיר שבמקור - אני ירושלמי.

שמחתי לדעת כי הירושלמים עושים חיל גם מחוץ לגבולות העיר, במיוחד בעולם הלילה. עידו אביב ללא ספק אחד מאנשי הלילה המוכרים בארץ בתחומו- ויש לציין כי הוא גם עושה עבודה טובה.

עד לסופ"ש הבא,

צאו, בלו ותיהנו- זכרו, אם שותים לא נוהגים!

שלכם,

יפית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה