לאן נעלמו ערכיי הציונות?



בוועידת "אם תרצו" הרביעית שנערכה אתמול בערב (ד') נאמו שרים בנוגע לעתיד המדינה וזניחת ערכיי הציונות.
השר עוזי לנדאו על שרי החינוך בעבר:"שרה אחת החליטה ללמד את הנכבה ושר אחר החליט ללמד את שירי דרוויש"

בוועידת תנועת "אם תרצו" הרביעית לציונות שנערכה אמש (ד') בירושלים, הגיעו לנאום מספר שרים. ביניהם, שר לאנרגיה ומים - עוזי לנדאו והשר לאיכות הסביבה-גלעד ארדן.  
 

השר עוזי לנדאו יצא כנגד שרי החינוך בעבר: "מערכת החינוך הזניחה בשנים האחרונות את הערכים הציוניים, שר החינוך הנוכחי הוא משב רוח מרענן. צריך וחשוב לחנך לדמוקרטיה פלורליזם, הומניזם אבל את המובן מאליו שכחה מערכת החינוך, שאנחנו יהודים. שרה אחת החליטה ללמד את הנכבה, שר אחר החליט ללמד את שירי דרוויש". 
 
לנדאו נזכר בנוסטלגיה וסיפר כי: "השמאלנים המפ"איניקים אם היו היום בליכוד היו נחשבים לימניים קיצוניים. אנו נמצאים מאז ימי אוסלו בנסיגה כל הזמן. בקמפ דיוויד מוכן היה ראש ממשלה לוותר בהר הבית. תוסיפו לזה את עסקאות טננבאום, עסקאות שחרור מחבלים למיניהן, ההתנתקות. הנסיגות האלו משקפות נסיגה הדרגתית מן הציונות ומן היהדות".
 
"בקרב יהודי העולם יש התבוללות, גם פה בישראל יש התבוללות. אנו רואים מה התהליכים בקמפיין הבינלאומי לדה לגיטימציה של מדינת ישראל, לעצם קיומה, לחרמות במימון ממשלות זרות. יש ארגונים של ישראלים המובילים בקמפיין. הקרן לישראל חדשה משתפת פעולה עם הגרועים משונאינו בהובלת יהודים. מי שמעלה את נרטיב הנכבה ורוחש לו כבוד משתף פעולה עם אלו שבעתיד רוצים להשמיד את מדינת ישראל ואת זאת עשתה אוניברסיטת תל אביב. בן גוריון אמר כי לערבים יש את כל הזכויות בארץ, אין להם זכות על הארץ.
 
אחריו דיבר השר גלעד ארדן ודיבר על הדור הצעיר, הלוקה בחוסר מידע: "האיום הגדול ביותר זה הבורות של הדור הצעיר וחוסר הידע והזיקה ליהדות ולהיסטוריה שלנו. יש שינוי לטובה במערכת החינוך וצריך להמשיך את מגמת השינוי. אנו בצומת דרכים שיקבע האם יגדל כאן דור שיבין למה אנחנו פה, מה אנחנו עושים פה ומה העתיד".
 
 
"אם תרצו" היא תנועה חוץ פרלמנטרית הפועלת לחיזוק ולקידום ערכי הציונות בישראל. אחד מסניפיה של התנועה ממוקם באוניברסיטת הר הצופים, שם הם מורגלים לעימותים מול הצד השני. אם תרצו הוקמה בשנת 2006 לאחר מלחמת לבנון השנייה על-ידי אנשי רוח, סטודנטים ומילואימניקים. מטרותיה העיקריות של "אם תרצו" הן לפעול להתחדשות השיח, ההגות והאידיאולוגיה הציונית, להבטחת עתידם של העם היהודי ומדינת ישראל ולקידום החברה הישראלית אל מול האתגרים שבפניה. חלק מרכזי בפעילותה של "אם תרצו" הוא מאבק כנגד תופעת הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל ומתן מענה לתופעות פוסט ואנטי ציוניות.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה