הרצאות בנושא השואה בשפה הרוסית



פרויקט חדשני של יד ושם, מאפשר מעתה ללמעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל ולמיליוני דוברי רוסית ברחבי העולם, ללמוד ולרכוש אינפורמציה חדשה על שואת יהודי ברית המועצות, באמצעות סדרת הרצאות מוקלטות בשפה הרוסית שהועלו באחרונה ליו-טיוב ולאתר יד ושם

מדובר ב-23 הרצאות בנות כ-15-20 דקות כל אחת שמוגשות על ידי מומחי יד ושם והיסטוריונים, סביב נושא שואת יהודי ברית המועצות, כשכל הרצאה מתמקדת בנושא מסוים. הפרויקט החדש הוא פרי יוזמת יד ושם, במימון ובסיוע של קרן ג'נסיס והקרן היהודית האירופית. על הפרויקט ניצח ודקטור ארקדי זלצר, מנהל המרכז לחקר תולדות שואת יהודי ברית המועצות במכון הבין-לאומי לחקר השואה.

בין 23 ההרצאות בפרויקט: פרופסור מרדכי אלטשולר מהאוניברסיטה העברית על השואה בברית המועצות כתופעה מיוחדת, שלומית שולחני מיד ושם על גטאות בברית המועצות - תחנה קצרה בדרך לרצח? ד"ר זאב לוין על פינוי יהודי ברית המועצות, פרופסור איליה אלטמן על ההיסטוריה של הספר השחור, דוקטור עירית אברמסקי מיד ושם על ליטא בין שתי מלחמות עולם, דוקטור ארקדי זלצר על פעילות ההנצחה של יהודי ברית המועצות, מאשה פולק-רוזנברג מיד ושם על הצלת יהודים על ידי הפרטיזנים, דוקטור אהרון שנייר מיד ושם על שבויי מלחמה יהודים סובייטים בתקופת מלחמת העולם השנייה ודוקטור ליאוניד ריין מיד ושם על המנהל הגרמני הצבאי ושואת יהודי ברית המועצות.  

יו"ר יד ושם אבנר שלו מסר כי בשנים האחרונות נעשה מאמץ לחשוף בפני ציבור דוברי הרוסית והציבור בכלל, את היקף הרצח וההשמדה של יהודי ברית המועצות לשעבר, כמו גם על חיי היום יום בצל השואה ברחבי המדינות.

בנוסף לפרויקט ההרצאות ברוסית, מתקיימות מדי יום שישי בשעה 10:00 סיורים מודרכים בחינם בשפה הרוסית באתר יד ושם בירושלים. הסיורים המודרכים נמשכים כשלוש שעות ומתבצעים על ידי צוות המדריכים המקצועי במקום. הסיורים מיוחדים ובעלי דגש נושאי, כגון: הצלה והתנגדות, האדם המאמין בתקופת השואה, בעקבות גורלם של ילדים, נשים בשואה, רפואה בשואה, סיור בדגש משפט ועוד. הסיורים באתר יד ושם כוללים את בית הכנסת, מוזיאון לאמנות השואה, ביתן לתערוכות מתחלפות, סיורים באתר יד ושם בעקבות אנדרטאות ופסלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה