בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע אני פותחת את הבלוג בשאלה שמטרידה אותי כבר לא מעט זמן. כמה פעמים יצאנו לבלות, ופגשנו בבליינים מתחת לגיל המותר באותה מסיבה? תופעה זו מתרחשת בעולם חיי הלילה לעיתים קרובות, אם לא כמעט בכל מסיבה בה אני יוצאת לבלות

ירושלמים יקרים,

מהי הסיבה שבליינים או להבדיל בלייניות מתחת לגיל שמפורסם על גבי הזמנות המסיבות, מבלים יחד עם בליינים שלהם פער גילאים משמעותי? את התשובה לשאלה אני יכולה רק לשער. הנושא הזה החל לעניין אותי לפני כחודש כשיצאתי לבלות באחד ממועדוני העיר, ולהפתעתי פגשתי בבליינים שגילם נמוך מסף גיל הכניסה לפחות בשלוש שנים. כשהתחלתי לפגוש את אותם בליינים מוכרים כמעט בכל מסיבה, כמעט בכל מועדון בעיר, העניין כבר החל לתפוס תאוצה.

למיטב ידיעתי, רוב המסיבות בעיר מדגישות את סף הגילאים בכל הזמנה מודפסת, או הזמנה של יחצנים בדפי הפייסבוק. הגיל הדומיננטי הוא 24+ לגברים ו-22+ לנשים, אך בפועל אנחנו עלולים לפגוש בסף גילאים נמוך יותר. זו לא התייפייפות נפש וגם לא התנשאות, הסיטואציה בה גבר בן 28 ניגש לבחורה בת 21-20 מדאיג וזה לא מפני שאותו הגבר מודע לגילה של הבחורה, אלא משום שהוא משער שבנות גילו המבלות במועדון חופפות לגילו- מקסימום פער גילאים בן ארבע שנים.

לדעתי ירושלים פונה לקהל רחב, ומציעה לרוב הגילאים המותרים מקומות בילוי שונים וימים במהלך השבוע לגילאים מסוימים (ליין חוגרים למשל..). אם יורשה לי להעיד על עצמי, אני מבלה בעיר הבירה שלנו בתדירות גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, וחשובה לי איכות המסיבה אליה אני בוחרת להגיע לבלות וליהנות. כאשר אני פוגשת בבליינים שטווח גילם נמוך בפער משמעותי לקהל המותר באותו הערב במקום הבילוי, אני מנסה להבין את דרך המחשבה של צוות היחצנים ולרוב אינני מצליחה למרות ניסיונותיי הרבים. נחשוב על סיטואציה בה צוות יחצנים מפיק מסיבה שהגיל המותר הוא 24+, בדגש על תעודות זהות לכולם. קהל בוגר שמבלה עם בני גילו יוכל ליהנות ממקום הבילוי הרבה יותר, כמו שגילאים בטווח 22-19 יבלו הרבה יותר עם בליינים או בלייניות בטווח גילם (לדעתי האישית). 

סביר להניח כי קוראי הבלוג יתחלקו למסכימים ולא מסכימים איתי בנוגע לסוגית הגילאים המותרים לכניסה במקום הבילוי בערבים מסוימים, ולמצב בפועל (שהוא הרבה יותר גמיש). הדעה אותה אני כותבת בבלוג איננה באה לבקר את מקומות הבילוי וצוותי היחצנים בעיר, אלא מצביעה על נושא חשוב שאולי יכול לשנות לנו את תרבות חיי הלילה בעיר ולשפר את חווית הבילוי שלנו.

חשוב לציין כי יש לנו עיר מדהימה ובה תרבות הלילה עולה בסולם האיכות בכל פעם מחדש.

עד לסופ"ש הבא... צאו, בלו ותיהנו.

זכרו: אם שותים- לא נוהגים.

שלכם,

יפית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה