אדם יאוך מייסד להקת הביסטי בויז הלך לעולמו



אדם יאוך מייסד וחבר להקת הביסטי בויז הלך לעולמו בגיל 47
לאחר מאבך ממושך של שלוש שנים במחלת הסרטן

בין אם התחלתם להאזין להיפ הופ בשלהי שנות ה – 90 כשטופאק, ביגי, סנופ דוגי דוג, פאף דאדי וכל שאר "מרעין בישין" עשו אז את הרעש או בין אם בשנות ה – 2000 , ללא ספק, ספגתם השפעה גלויה או סמויה של הביסטי בויז. אלמלא השלישייה, שהרחיבה את היריעה ואת האופקים של עולם ההיפ הופ, ספק אם היינו רואים את ההתפתחות המטאורית של הז'אנר באותם הימים.  

שלושת הנערים היהודיים שפרצו את התודעה בסוף שנות ה – 70 השפיעו בהתנסויותיהם הרחבות ולקחו את ההיפ הופ תמיד – צעד אחד קדימה בין אם זה היה בחיבורים בין  סגנונות מוסיקליים אחרים, בסמפולים, בסקרצ'ים, בליריקה החדה או בקליפים שכבשו את דור ה – mtv דאז. 

להקת הביסטי בויז הוקמה על  ידי שלושה נערים יהודים מניו יורק: אדם יאוך ("mca"), אדם הורביץ ("Ad-Rock") ומייקל דיאמונד ("Mike D") . הלהקה החלה בתור הרכב הארד קור –פאנק. אולם עם הזמן, החלו השלושה להתנסות בהיפ הופ, ז'אנר שהיה מזוהה עד אז בעיקר עם אפרו-אמריקאים ומחאות חברתיות.

אלבום הבכורה שלהם "Licensed To Ill" יצא ב-1986 בחברת התקליטים "Def Jam", בהפקתו של ריק רובין והיה לאלבום ההיפ הופ הנמכר ביותר של אותו עשור. שנתיים לאחר מכן, עזב ההרכב את חברת " Def Jam " בראשותו של ראסל סימונס עקב סכסוך עסקי ועבר לעבוד בקליפורניה.

עם הזמן התבדו המבקרים שמיהרו להכתיר אותם כהרכב של להיט אחד. הביסטי בויז כבשה את עולם ההיפ הופ עם להיטים כמו: "pass the mic", "sabotage", "body movin" ו – "so what’cha want".

זאת ועוד, המוסיקה שלהם תמיד קיבלה ביטוי וויזואלי ברמה הגבוהה ביותר. קחו למשל את הקליפ לשיר "intergalactic" מאלבומם הרביעי "hallo nasty" (1999) המהווה דוגמה מושלמת לקליפ עם אלמנטים הוליוודיים חסרי פשרות !

אדם יאוך שהיה האחראי מבין השלושה על רבים מהוידאו-קליפים של ההרכב אובחן כחולה סרטן לפני כשלוש שנים. ביום שישי האחרון, בגיל 47 בלבד המחלה הכריעה אותו. הוא הותיר אחריו אישה ובת, אלפי מעריצים ברחבי העולם ומוסיקה שתמשיך לפעם עוד שנים רבות.    

יהי זכרו ברוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה