בעידן בו שום דבר כמעט כבר לא מפתיע ולא מצליח לרגש, עולם ההיפ הופ לא נח לרגע ומוכיח כי לא נס ליחו

מטופאק שאקור שקם לתחייה על גבי הולוגרמה של כמה מיליוני דולרים, לניקי מינאז שכובשת את המקומות הראשונים עם אלבומה החדש ועד לביצה המקומית שלנו, בה סאבלימינל משחרר אוסף להיטים חדש ומזכיר לכולם שהוא עדיין בזירה.

לפני כשבועיים בערך, ביום שני ה 16.4.12 כאשר סטטוסים בפייסבוק בסגנון "omg טופאק חי !!" צצו מכל עבר ואין ספור קישורים ליוטיוב שותפו, אז אתה מבין שיש סיבה למסיבה.

המאורע הסנסציוני התרחש בפסטיבל קואצ'לה שבקליפורניה. אחד מפסטיבלי המוזיקה והאמנות הגדולים בעולם. מקום אליו מגיעים אלפי חובבי מוסיקה לשלושה ימים של הופעות בלתי פוסקות. במהלך הופעתם של ד"ר דרה וסנופ דוג, הופיעה לפתע הולוגרמה ובה דמותו של טופאק – אמיתית יותר מכפי שאי פעם נראתה מאז מותו ב 1996! לקהל שנכח במקום, היה קשה בתחילה להבין שמדובר בהולוגרמה וההיסטריה לא איחרה לבוא. טופאק עמד במרכז הבמה ללא חולצה, אוחז במפשעתו וקורא לעבר הקהל להרים אצבע משולשת באוויר ממש כמו בימים עברו.

תוך שניות מספר, הוא החל לבצע את "hail mary" אחד מלהיטיו המפורסמים והאחרונים ולאחר מכן, המשיך וביצע את הלהיט " amerikaz most wanted" ביחד עם סנופ דוג שהצטרף אליו על הבמה, מה שהעלה בקרב רבים פלאשבקים משנות ה – 90 היפות.

זהו תקדים כנראה למה שנראה בעתיד לבוא - כוכבי היפ הופ ז"ל על גבי הולוגרמות של מיליונים. הראפרית ניקי מינאז' , שיחררה בשלושה באפריל את אלבומה השני "Pink Friday: Roman Reloaded " .

אלבום שכורך בתוכו רשימה ארוכה של הופעות אורח וביניהם נס, דרייק, ליל ויין, כריס בראון וביני מן. זאת ועוד, הרשימה הנ"ל לא כוללת כמובן את סוללת המפיקים שמביעים את חותמם בפרוייקט הנ"ל החל מ - redone (המוכר בעיקר בזכות on the floor של ג’ניפר לופז ופיטבול) שהפיק לה את "starships" הסינגל הראשון ועד לד"ר לוק ו – blackout המוכשרים. שלושה סינגלים כבר שוחררו מהפרויקט הזה, האחרון שבהם "beez in my trap" שיתוף פעולה עם הראפר 2 chainz . אלבום מוצלח או לא, אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם אחרי הכל, האלבום התברג הישר למקומות הראשונים באירופה וארה"ב.

ולביצה המקומית שלנו כאן, סאבלימינל שיחרר לאחרונה אלבום כפול "היצירה שלי". לאורך השנים יצר סאבלימינל שלל פרויקטים: "ישראלים עצבניים" (1997), "האור מציון" (2000) "האור והצל" (2002), "אולסטארז" (2004), "בדיוק כשחשבתם שהכל נגמר" (2006)  ובשנה שעברה את האלבום עמוס הלהיטים "JEW-NIVERSAL" (2011).

במרוצת השנים, אירח בשיריו אמנים רבים, ביניהם שרית חדד, אייל גולן, שלומי שבת, דויד ברוזה, איציק שמלי, רון שובל, אתניקX, מומי לוי, הגבעתרון, סיוון, קובי פרץ, גד אלבז, ליאור פרחי ועוד... לצד אמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה כמו-  wyclef jean, tony tuch miri ben-ari, dada,  wu-tang,  ועוד...

ללא ספק אלבום כייפי ומזכיר תקופות יפות בסצנת המוסיקה כאן בארץ ובהתאם מהווה חלק ניכר מפסקול העשור האחרון במוזיקה הישראלית.

http://www.youtube.com/watch?v=gYGJchZy7d8


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה