צוות מנצח לא מחליפים: 34 פעמים ה' באייר



קצין משמר הכנסת טקס שיתקיים מחר בהר הרצל, נולד בה' באייר - יום הכרזת העצמאות, בעוד שעבור רס"ר המשמר זה הטקס ה- 34 בו הוא משתתף

צילום: יצחק הררי

משמר הכנסת שוקד בימים אלו על ההכנות האחרונות לקראת הטקס המרכזי בהר הרצל, לציון יום הזיכרון ויום העצמאות ה- 64 של מדינת ישראל. השנה, יובילו את אנשי המשמר בטקס הממלכתי, שניים שההיסטוריה האישית שלהם משולבת באופן סימבולי ועמוק במורשת של מדינת ישראל. 

קצין משמר הכנסת, שמואל צברי, נולד באחד התאריכים החשובים של מדינת ישראל: ה' באייר, הלו הוא התאריך העברי להכרזת המדינה. הבכיר השני הוא רס"ר המשמר, יוסף שבת, שהשנה זה הוא הטקס ה- 34 בו הוא משתתף. ואולם, לא זאת בלבד שעבור הרס"ר שבת, מדובר בהשתתפות שנמשכת כבר למעלה משלושה עשורים, תחילה כאיש משמר ובשנים שלאחר מכן כרס"ר המשמר, הרי שהטקס הראשון שבו הוא השתתף היה גם הטקס הראשון שהתקיים בהר הרצל.

קצין המשמר שמואל צברי ציין כי "העובדה שניתנה לי הזכות להשתתף ולהוביל את אנשי המשמר בטקס, יוצרת אצלי תחושת גאווה אמיתית". יחד עם זאת, הוסיף צברי, "השנה, בעקבות האסון, הגאווה בהחלט מהולה בעצב ולתפילת יזכור תהיה השנה משמעות אחרת, במיוחד כשאתה יודע שקצינה שהייתה אמור לצעוד יחד  איתך נהרגה".

 

רס"ר המשמר התייחס גם הוא לאסון בו נהרגה הקצינה הילה בצלאלי ואמר כי "השנה לטקס יש משמעות מיוחדת כשבמהלך החזרות קופחו חיי אדם, אך אנחנו חייבים להמשיך את המסורת ארוכת השנים בראש מורם, זו חובתנו".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה