בלוג חיי הלילה של שוורצמן



השבוע אני משתפת אתכם בבעיה שחוזרת על עצמה בשנים האחרונות בסצנת עולם הלילה בארץ, וכמו כן בעיר הבירה- אלימות בקרב צעירים במועדונים או בארים

שלום בליינים,

נושא האלימות בקרב בליינים בין אם זו אלימות מילולית או אלימות פיזית החריף בתקופה האחרונה ולצערי נתקלתי במספר מקרים לא נעימים ואף בלשון המעטה. את התופעה ניתן לראות כמעט בכל מקום בילוי לילי בארץ, מדובר לרוב בשכבות הגיל הצעירות (שלא תטעו- גם בליינים בוגרים יותר נקלעים למצבים אלימים ומזעזעים). אני חושבת שבעלי המועדונים והיחצנים העובדים בהם מודעים לעובדה כי שתיית האלכוהול בכמויות גדולות היא אחד הגורמים המובילים והמשפיעים לאלימות.

השבוע הייתי נוכחת בסיטואציה מביכה שכזו. יצאתי לבילוי שהתחיל בנעימים באחד המועדונים בעיר עם מספר חברים אחרי שבוע ארוך ומעייף. התיישבנו במקום שנחשב ל"נוח" (כשמגיעים מוקדם למקום), ובמהלך הערב הוא הופך למקום הכי צפוף ומחניק שהצריך בסוף הערב סט חדש של איברים פנימיים. לידנו התיישבה קבוצה של צעירים ובתוכם יכולתי להבחין בכמה  בחורות. מידי פעם כשהתיישבתי לנוח מהריקודים הצצתי לכיוונם, והיה נראה שהם נהנים כמו שאר הבליינים.

המקום היה מלא באנשים עד אפס מקום והאווירה הייתה טובה וקלילה. לפתע, ללא כל התרעה מיוחדת או סימנים כלשהם, דחפו אותי זה אחר זה שלושה בניינים המכונים "דורמאנים" (כולנו מבינים את גודל המשמעות).  הסתובבתי לכיוון המהומה והבחנתי בגודש אנשים המומים, כאשר אחד מהם צעק: "מכות". שני בליינים שאינם מכירים אחד את השני היו מעורבים בקטטה שהנושא העיקרי שלה לא נוגע להם באיזושהי דרך.

לבסוף, המאבטחים הצליחו להשתלט על הבליינים (שגילו כי באיבר 'אף' ישנם כלי דם רגישים מאוד) ולסיים את הפרשה המביכה הזו. כמובן שאותן בחורות שהתלוו לבליינים המתקוטטים היו שרועות בהלם מוחלט שהתפרץ כבכי היסטרי, ומיהרו לצאת מן המועדון יחד עם ה"גברים" האמיצים שלהן ונעלמו. תוך שניות המועדון חזר לפעילותו הרגילה, וכמו גם הבליינים במקום. כשעלתה בראשי השאלה: למה אף בליין לא התערב בכדי למנוע את אותה התפרעות? מיד עלתה התשובה: אף אחד לא רוצה להיות מעורב ולהיפגע בקטטה. בליינים מעבירים אל מול עיניהם מקרים רבים ככאלו, מפני שאיפשהו זה הפך לשגרת הבילויים החדשה.

רוב מקרי האלימות שבהם נתקלתי במועדונים סבבו סביב נושא האגו הגברי ("הוא הסתכל, נגע, פלרטט, דחף, התחיל עם חברה שלי"). מסתבר שמצמוץ, פעולה בלתי ניתנת לשליטה בגופנו נחשבת לדבר החם הבא בעולם ההיכרויות....

צריך לטפל בנושא האלימות בקרב בליינים במועדונים! זה מסכן אותנו, הורס לכל בליין או בליינית את הבילוי התמים, ותופס מקום בכאב לב מיותר של אנשי סצנת הלילה במהלך הערב.    

חג שמח לכולם- צאו, בלו ותיהנו!


שלכם,

יפית.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה