המנון או לא המנון?



סער סקלי, דייר בבית האח הגדול סירב לשיר את המנון המדינה במשחק נגד ארגנטינה בפריים טיים של ערוץ 2

אין פלא שישנה מלחמת אחים בתוך מדינתנו הקטנה, אין פלא שבעולם ישנן דעות רבות ומגוונות לגבי האם זו מדינת היהודים, האם כאן זה ביתנו, ומה בקשר לבני דודנו הערבים.

סער סקלי, דייר ב"אח הגדול", פתח אמש (א') לדיון את השאלה בנושא: למי שייכת מדינת ישראל, ולמה לדעתו המנון המדינה איננו ראוי למעמד רשמי. סער טוען כי המשפט: "כל עוד בלבב פנימה, נפש יהודי הומיה" אינו תואם את רוח הדברים במדינת ישראל. סער טוען כי ישנם עוד עמים המתגוררים כאן שאינם מוזכרים בהמנון המדינה ששייכת אף להם.

ברצוני להזכיר לאדון סקלי המלומד, כי ב"הכרזת העצמאות", הוכרז על הקמת "מדינה יהודית בארץ ישראל", משמע שזו מדינת היהודים. אני שואלת את עצמי, סער האם אתה מתנגד להכרזת העצמאות? האם היית מעדיף להמשיך ולחיות את חייך כיהודי נרדף בגולה?

לא מספיק שישנן מדינות שלמות שמחרימות את ישראל, בהיותה מדינת היהודים ואיזה קושי אנו חווים ביום יום בניסיון להסביר לעולם את הצדקת קיומנו כעם עם זכות למדינה משלו. קם יהודי בתוכנו ומערער את אותה השאלה העדינה בפריים טיים של ערוץ 2.

אני שואלת את עצמי, מה הלאה, האם בעונה הבאה יביאו "נטורי קרתא" להפיץ את תורתם. אין ספק שזו מדינה דמוקרטית ולכל אחד מגיע להביע את דעותיו, אבל למה לעשות זאת בשעת שיא בטלוויזיה? לא מספיק שישנם שונאים בעולם שהיו שמחים לראות אותנו נזרקים מכאן, האם צריך ליצור אנטגוניזם נוסף על הקיים?

אני לא מאמינה בצנזורה, אך יש לכבד סמלים, יש לעמוד בשירת ההמנון ולשיר אותו בגאווה. אם נתבייש בהמנון המדינה, מה עוד נותר לנו לעשות פה, האם להיות יהודי במדינת ישראל נחשב לאות קלון? אני מקווה שעד תום התוכנית, מישהו יכניס קצת תובנה בסער היקר ויסביר לו את  מאזן הכוחות כפי שהוא באמת. אנו זקוקים לכל תמיכה אפשרית ורצוי שתתחיל בבית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה