טיול אחד בשבוע- פריחת אירוס הארגמן



אירוס הארגמן ,אחד מהפרחים היפים ביותר בטבע שלנו, נמצא בסכנה מתמדת ושטחי הגידול שלו הולכים ומצטמצמים. בשפה פשוטה יותר הוא נמצא בסכנת הכחדה. הוא גדל בעיקר בגבעות הכורכר במישור החוף מאזור נתניה בצפון ועד אשדוד בדרום, הטיול המומלץ שלי הוא לאזור נס ציונה ובית עובד

איריס הארגמן (אפשר בעברית גם איריס וגם אירוס) נקרא כך על צבע פרחיו שנע מארגמן ועד לשחור.לפרחים זקן צהוב בבסיסם. ימים אלה הם שיא הפריחה וזה שווה את המאמץ (40 ק"מ מירושלים)

כל האזור של מערב נס ציונה סמוך למושב בית עובד,וגם באזור מושב בית חנן  נמצאים בשיא הפריחה. איומי הבניה והפיתוח על גבעות הכורכר נדחו בשלב הזה והאזור יוכרז גן לאומי.בחלק מהשטח מוקם ישוב פרברי בשם "איריס".

הגעה: נסיעה בכביש 431  מערבה עד לפניה דרומה לכביש 42  שיביא אתכם עד לצומת בית עובד.בצומת בית עובד תוכלו לפנות שמאלה לכיוון נס ציונה ואחרי כשני קילומטרים לפנות שוב שמאלה לכיוון גבעות הכורכר. בצומת גם תוכלו לפנות ימינה ל "דרך השדות" ולטייל בשמורה.הדרך הזו לא מתאימה לכל רכב ,אך תוכלו לטייל ברגל.יש  אפשר גם להגיע החל מהשעה שמונה בבוקר להיכל התרבות של נס ציונה (רחוב השריון) ולהצטרף ללא תשלום לסיורים של החברה להגנת הטבע. 

במקום כמה גבעות כורכר וביניהן אזורים שהיו מעובדים בעבר ושרידי פרדסים בהווה. בשטח תוכלו למצוא מאות מינים של צמחים ובהם בעיקר אירוס הארגמן,כלניות,סחלבים,רתמים וגם חורשת אורנים עתיקים. 

עונת הפריחה קצרה, האזור קרוב והיופי נדיר. ממליץ לנסוע וללכת לאיבוד בין הפרחים.אפשר לסיים את הטיול בחוף הים של פלמחים.


התמונות באדיבות החברה להגנת הטבע. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה