וויטני יוסטון הלכה לעולמה



בגיל 48 עדיין לא ברור מה גרם למותה של וויטני יוסטון, אחת הזמרות האהובות, החשובות והפופולריות של שנות השמונים והתשעים, אין מילה אחת לתאר אותה מאשר - דיווה של ממש! עם אחד הקולות הכי חזקים וגדולים בעולם המוזיקה השחורה ובכלל

"תמיד נאהב אותך, סיסטר וויטני". כך נפרד הזמר סי לו גרין כמו רבים אחרים מוויטני יוסטון שהלכה לעולמה לפנות בוקר בגיל 48 בארה"ב. 

קצת רקע אישי ומקצועי "על קצה המזלג" לזמרת, שעמוד זה בלבד לא יספיק לתאר ולו במעט את גדולתה ופועלה במהלך השנים.

בתה של הזמרת סיסי יוסטון, בת סנדקות של הזמרת אריתה פרנקלין ובת דודתה של הזמרת דיאן וורוויק. את הקריירה החלה כזמרת ליווי בלהיטים כמו "I'm Every Woman" של צ'אקה קאן אותו ביצעה מאוחר יותר בעצמה.

קלייב דיוויס, הבעלים של הלייבל Arista Records  גילה אותה לראשונה ובשנת 1985 הוציאה וויטני את אלבום הבכורה שלה, ""whitney  עם הלהיט "saving all my love".

שנתיים לאחר מכן, שיחררה וויטני את אלבומה השני "whitney". אלבום שכלל את הלהיטים

"I wanna dance with somebody"  , "So Emotional" וכמובן הבלדה "Where Do Broken Hearts Go" .  

בנובמבר 1990 יצא אלבומה השלישי של וויטני " I'm your baby tonight" האחרון שלה לשמונה השנים הבאות.

בשנת 1992 יוסטון נישאה לזמר בובי בראון, קשר שהיה לאחד המדוברים בעולם הבידור, לשניים בת משותפת, בובי כריסטינה, בתה היחידה של יוסטון. אולם השניים, יוסטון ובראון התגרשו בשנת  2007. עקב אלימות שהפגין בראון כלפיה.

יחד עם זאת,  כיכבה יוסטון ב"שומר הראש" לצידו של קווין קוסטנר, בסרט שהפך לשובר קופות ענקי. פסקול האלבום בכיכובה של יוסטון, שביצעה בו את "I Will Always Love You"   המפורסם זכה גם הוא להצלחה מסחררת במכירות.

סרטים נוספים בהם השתתפה יוסטון היו : "כמו אוויר לנשימה" בשנת 1995. לצידה של השחקנית אנג'לה באסט, סרט המבוסס על רומן של הסופרת האמריקאית טרי מקמילן.

כמו כן, וויטני כיכבה בסרטים כמו "אשת הכומר" לצידו של השחקן דנזל וושינגטון ובסרט "sparkle" שתאריך היציאה שלו עומד על אוגוסט השנה אולם נוכח הנסיבות טרם ידוע אם יחול שינוי בתאריך היציאה שלו לאקרנים.

אלבומים ולהיטים נוספים פרי יצירתה של וויטני כללו כמובן את "my love is your love"

שיצא ב – 1998,  "just whitney" ב – 2002.

אלבום שירי חג המולד "one wish:the holiday album"  שנה לאחר מכן וב -2009 – אלבומה האחרון "I look to you".

במהלך הקריירה הארוכה שלה היא זכתה בשישה פרסי גראמי, שני פרסי אמי ועוד עשרות פרסים מכובדים בתחום המוזיקה. אולם בשנים האחרונות, חלה דעיכה בקריירה של וויטני.

"אני שבורת לב ודומעת", אמרה מריה קארי, שביצעה עם יוסטון את הדואט בסרט "נסיך מצרים". "אני המומה ממות חברתי הטובה, זמרת שלא ניתן להידמות לה. היא לעולם לא תישכח כאחד הקולות הגדולים שהאדמה בורכה בהם".

"אני שבור לב מהידיעה על מותה", מסר המפיק האגדי קווינסי ג'ונס, "תמיד התחרטתי שלא היתה לי הזדמנות לעבוד איתה. היא היתה כישרון אמיתי ובלתי ניתן להשוואה. היא תחסר לי נורא".

מחווה מיוחדת צפויה ליוסטון צפויה הלילה ב"גראמי" :

קלייב דיוויס, המנטור של יוסטון שגילה אותה, בחר שלא לבטל את אירוע הגראמי שלו, אליו אמורה היתה יוסטון להגיע. דיוויס פתח את האירוע ברגע של שתיקה לזכרה של בת טיפוחיו. "היא היתה רוצה שהמוזיקה תימשך", אמר דיוויס. "היא בירכה את הבמה בנוכחות מהממת".  

2012 - 1963  וויטני יוסטון נוחי על משכבך בשלום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה