טיול אחד בשבוע - והפעם שדות כלניות לנצח



זה קורה רק חודש בשנה , במהלך חודש פברואר כשהדרום הופך אדום אדום מהסיבות הטובות והיפות

ממליץ לנסוע לאזור הפריחה הגדול מול קיבוץ רעים ליד נחל גרר, ליד קיבוץ עלומים הסמוך, ובצומת סעד. שטחי כלניות עד קצה האופק חוויה שקשה לדמיין.

לבאים מירושלים : נסיעה עד כביש שש משם לצומת בית קמה ובצומת ימינה לכיוון נתיבות. בצומת בית הגדי נפנה מערבה וברמזור השני שמאלה. נעבור את אחוזת הקבר של הבאבא סאלי  עד לפניה לכיוון עלומים בארי ורעים(כביש 232) ואתם בארץ הכלניות. ( נסיעה של 100 ק"מ לערך אבל שווה כל מטר)

תעצרו בצומת סעד , מצד שמאל של הכביש לפני שתפנו לכיוון נחל גרר.  פרחי הכלניות נמצאים  בכל פינה ובכל חורשה מתובלים בתוך מצע של פרחים צהובים. כל כך בשפע כל כך עוצמתיים שקשה להכיל את היופי.

מקום נוסף שאני ממליץ מאוד לבקר בו זה גבעת הכלניות מול  חוות השקמים של אריק שרון.על הגבעה  קבורה לילי שרון ז"ל  . המקום פתוח לטיול וממנו תצפית לחווה הגדולה. החווה נמצאת סמוך לקיבוץ דורות.

בימים אלה בגלל הפריחה נערך פסטיבל " דרום אדום" בכל הישובים בנגב המערבי עם שלל אירועים, תערוכות,פעילויות,מזון וסדנאות. פרטים באתר :  www.habsor.co.il/daromadom

כמה המלצות לסוף שבוע זה: במושב שדה צבי ( סמוך לצומת בעת קמה) ביום שישי 3.1.12 מתקיים יריד האיכרים ההולנדי עם תיבות נגינה מהולנד, גבינות משם,לבוש מסורתי ,חנות צבעונים ואפילו וואפל הולנדי תוכלו לטעום.פרטים ב 0773210385)

בשבת בפארק אשכול ( לא רחוק מחניון רעים)  מתקיים " שוק על המים" עם יריד להורים והמון מופעים לילדים. במושב כוכב מיכאל בשבת חוויה אינדיאנית  ( פרטים ב 0525992323) ועוד עשרות פעילויות מסלולים ואטרקציות.( פרטים מלאים באתר)

אבל כל אלה בטלים בשישים מול היופי הנדיר של דרום גשום, ירוק ופורח  שמשאיר  את טוסקנה ופרובאנס הרבה מאחור וזה רק במרחק שעה נסיעה מהבית.

סעו ותהנו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה