טיול אחד בשבוע והפעם לעין בוקק



מסלול קצר לכל המשפחה בנחל קניוני מדברי מול מלונות ים המלח

הגעה מאזור ירושלים: נסיעה לים המלח, עוברים את עין גדי ואת מצדה עד לאזור המלונות.מול המלונות מצד ימין נחנה במגרש החניה (יש סימון)

ממגרש החניה ליד הכביש הולכים על שביל נוח מסומן שחור בתחתית הערוץ. כבר לאחר 200 מטר מתרומם מימין מצוק שחור ומרשים. עוד 150 מטר והקניון פונה ימינה ונסגר 

בין קירות. על הקרקעית החולית של הנחל זורם פלג מים והשביל מדלג חליפות השני הצדדים או בתוכו. אפילו בימים חמים של הקיץ האוויר כאן ממוזג ורוב שעות היממה שורר צל. צמחיית מים מדברית מכסה את אפיק הננתיב ההליכה מסתיים במפל משופע - לרגליו בריכה טבעית רדודה. עומק המים בבריכה משתנה משנה לשנה על פי עוצמת השיטפונות בחורף. כדאי לקחת בגד ים ולטבול. השביל עם הסימון השחור מטפס ימינה על קיר הסלע. זו תחילתה של עליה מתמשכת בדופן מצוק ההעתקים - אבל נתיב זה כבר מחוץ למסלולינו.חל. המעין פעיל כל ימות השנה.

בזמן הטיול במקום עלינו לזכור שפינות חמד כאלה נדירות מאד באזור ולכן המקום מושך המוני מטיילים.בחברה להגנת הטבע מבקשים ומתריעים לא ללכלך ולא להשאיר אשפה,לא להדליק אש ולא להזיק לצמחיה ולבעלי החיים מדובר בשמורת טבע..

נשוב חזרה בדרך בה הגענו. צריך להצטייד במי שתייה ולא לסמוך על מי המעיין  – אפילו אם הם נראים צלולים. המים במעיין מלוחים וייתכן שמזוהמים. אפשר לשלב בטיול רחצה בחוף המוכרז של בתי המלון ולהנות מהנוף בדרך מירושלים: עין פשחה,קומראן,מצפה דרגות ,עין גדי ומצדה.

  יש להיות עירניים   לאפשרות שיטפונות . נא להתעדכן. 

.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה